Trillen / daveren E90 320d
Geplaatst: 15 apr 2017, 17:42
Mijn 320da heeft last van trillingen / gedaver vanaf 125 km/h. Het zijn trillingen die vooral voelbaar zijn in de bodem van de wagen en in de zetels.
Het begint rond de 125km/h en stopt dan niet meer. De 320 staat (stond) op de originele 17" met Michelin.
Wat is er tot nu toe nagekeken;
1.Banden / velgen gebalanceerd: op het eerste zicht iets beter maar trillingen opnieuw daar na +- 50km
2. Getest met 16" set: trillingen zijn verplaatst van 125km/h naar 130 à 135 km/h
3. Splinternieuwe banden en velgen gemonteerd: ook hier opnieuw op het eerste zicht beter maar de trillingen zijn na +- 50km weer daar.
Het lijkt wel dat als de auto een uurtje op de brug hangt, het probleem voor enkele 10-tallen kms weg is. En dan begint het gewoon opnieuw.
Ik heb de auto net gekocht en de garage zegt nu dat ik "spoken" zie. Echter doen ze steeds een testritje nadat de wagen in de lucht gestaan heeft en dit over +-20km, waardoor ze het probleem niet kunnen vaststellen. De wagen zou nu terug naar de garage moeten maar ik vrees dat het weken gaat duren eer dit probleem gaat gevonden worden.
Vandaar mijn post, om te vragen of jullie dit probleem kennen en wat de oorzaak/oplossing zou kunnen zijn. Dit is m'n 38ste BMW en heb dit nog nooit gehad.
Het begint rond de 125km/h en stopt dan niet meer. De 320 staat (stond) op de originele 17" met Michelin.
Wat is er tot nu toe nagekeken;
1.Banden / velgen gebalanceerd: op het eerste zicht iets beter maar trillingen opnieuw daar na +- 50km
2. Getest met 16" set: trillingen zijn verplaatst van 125km/h naar 130 à 135 km/h
3. Splinternieuwe banden en velgen gemonteerd: ook hier opnieuw op het eerste zicht beter maar de trillingen zijn na +- 50km weer daar.
Het lijkt wel dat als de auto een uurtje op de brug hangt, het probleem voor enkele 10-tallen kms weg is. En dan begint het gewoon opnieuw.
Ik heb de auto net gekocht en de garage zegt nu dat ik "spoken" zie. Echter doen ze steeds een testritje nadat de wagen in de lucht gestaan heeft en dit over +-20km, waardoor ze het probleem niet kunnen vaststellen. De wagen zou nu terug naar de garage moeten maar ik vrees dat het weken gaat duren eer dit probleem gaat gevonden worden.
Vandaar mijn post, om te vragen of jullie dit probleem kennen en wat de oorzaak/oplossing zou kunnen zijn. Dit is m'n 38ste BMW en heb dit nog nooit gehad.