Pagina 1 van 1

E61 550i

Geplaatst: 18 apr 2017, 21:07
door Sneedee
Is deze auto bij iemand bekend, zou de km een probleem kunnen zijn en is de prijs redelijk of toch aan de hoge kant?
Zou gaan om deze E61,
BMW 5-Serie 4.8 I 550 Touring
http://link.marktplaats.nl/m1148717163? ... ialbuttons

Of is het wijzer om een 530i te nemen van 3 jaar jonger....maar met minder opties.
Alvast bedankt

Re: E61 550i

Geplaatst: 18 apr 2017, 23:17
door deliyuregim83
Natuurlijk kan je veel info vinden over deze type auto / motoren.

Wat mij ten eerste opkomt is veel electronica problemen door bekabeling in de achterklep (E61 probleem). Vocht problemen door panaroma dak..

Re: E61 550i

Geplaatst: 19 apr 2017, 06:13
door Sneedee
Ja dat had ik al veel over gelezen en heb daar ook al rekening mee gehouden, maar ben ook beetje huiverig voor olie en of koelvloeistof verbruik/ lekkage bij deze motoren...

Re: E61 550i

Geplaatst: 19 apr 2017, 15:37
door Quadrantz
Volgens mij hebben vooral de 545i motoren kwalen maar pin me er niet op vast (rij zelf een diesel). PanoDramadak en achterklep kabels is idd iets om op te letten. Verder altijd een aankoop doen :duim:

Re: E61 550i

Geplaatst: 22 apr 2017, 10:10
door Jos535i
Probeer erachter te komen wat de geschiedenis is van de auto. Rekeningen, ingevuld onderhoudsboekje, aantal eigenaren ( www.zomoto.nl ) etc etc zijn allemaal bronnen die iets zeggen over de auto. Dit soort auto's met een dergelijke km stand kunnen nog wel eens wat aandacht vragen. Ga niet over een nacht ijs en een aankoopkeuring is ook niet onverstandig bij een onafhankelijke instantie. Ook nog handig, neem iemand mee die met een neutrale blik de auto bekijkt zodat je niet alleen (in een emotioneel moment) hoeft te beslissen.
Gebruik verder de zoekfunctie of google eens naar N62 motoren van BMW.

Succes,

Jos :duim:

Re: E61 550i

Geplaatst: 26 apr 2017, 22:17
door Bmw e61-545i
Beste sneedee,

Km stand is niet laag. Maar als de auto goed onderhouden is geen probleem. Check in ieder geval de klepseals. Simpel laat de auto minimaal 15 minuten stationair draaien na een proefrit
Geef hierna een dot gas. De uitlaat mag dan geen pluim rook geven. Is dit wel het geval dan moeten de Kleprubbers/klepseals vervangen worden. Dit is best prijzig.
Daar naast controleer het gaatje voorzijde blok of deze droog is anders moet de koelpijp vervangen worden.

Afh van de keuze 550 of 530 blijft een 530 een stuk goedkoper in onderhoud. Zelf heb ik een 545i en geniet er enorm van staat momenteel op 205.000km en geen problemen. Als je meer details wil weten benader me maar.