Swirl flaps + EGR net op tijd!
Geplaatst: 22 apr 2017, 16:44
Goeiemiddag mannen
Vandaag wou ik op het gemakje gaan kijken welke afmeting blanking plates moet bestellen. Ben blij dat ik me er toe heb gezet want het zag er vanbinnen allemaal niet zo mooi meer uit.
Na de handleiding van, PMW uit de UK, hier op het forum gevonden te hebben ben ik aan de slag gegaan. Maaaaar toen ik de EGR en de intake loshaalde zat er overal een dikke roet aanslag op. Bij de aansluiting van de EGR op de intake was het bijna een centimeter dik rondom!! Daar gelijk naar de flaps gekeken en de flap die het dichtste bij de EGR zit was een een stukje van afgebroken! De andere 5 zagen dr nog wel goed uit maar waren wel helemaal verkoold.
Nu heb ik maar besloten om alles opt gemakje schoon te maken terwijl ik wacht op de blanking plates en ga alles dan weer helemaal netjes terug zetten.
Nu heb ik alleen nog een paar vraagjes terwijl ik hiermee bezig ben:
1. Hoe kan de binnenkant van de intake (waar de flaps in zitten oa.) goed schoon krijgen? Ik heb zelf geen compressor fzow
2. Alle pakkingen zagen er nog goed uit, dan hoeven deze niet vervangen te worden?
3. Het systeem dat er voor zorgt dat de swirl flaps open en dicht gaan, kan ik dat er gwn helemaal dr af halen zonder problemen?
4. En de EGR. Somminge zetten heb helemaal dicht en maken dan ergens een gaatje fzow en andere programeren hem op 70-90% dicht. Wat is nou het beste voor de powerplant?
Hoop volgend weekend alles weer in elkaar te zetten en wil dan ook nog ff langs de testbank. Heb ondertussen van verschillende mensen gehoord dat ze denken dat ie gechipt is.
ps. dr staat nu 240000km op, de roetfilter is dr al uit is me vertelt en heb em net een maandje
Vandaag wou ik op het gemakje gaan kijken welke afmeting blanking plates moet bestellen. Ben blij dat ik me er toe heb gezet want het zag er vanbinnen allemaal niet zo mooi meer uit.
Na de handleiding van, PMW uit de UK, hier op het forum gevonden te hebben ben ik aan de slag gegaan. Maaaaar toen ik de EGR en de intake loshaalde zat er overal een dikke roet aanslag op. Bij de aansluiting van de EGR op de intake was het bijna een centimeter dik rondom!! Daar gelijk naar de flaps gekeken en de flap die het dichtste bij de EGR zit was een een stukje van afgebroken! De andere 5 zagen dr nog wel goed uit maar waren wel helemaal verkoold.
Nu heb ik maar besloten om alles opt gemakje schoon te maken terwijl ik wacht op de blanking plates en ga alles dan weer helemaal netjes terug zetten.
Nu heb ik alleen nog een paar vraagjes terwijl ik hiermee bezig ben:
1. Hoe kan de binnenkant van de intake (waar de flaps in zitten oa.) goed schoon krijgen? Ik heb zelf geen compressor fzow
2. Alle pakkingen zagen er nog goed uit, dan hoeven deze niet vervangen te worden?
3. Het systeem dat er voor zorgt dat de swirl flaps open en dicht gaan, kan ik dat er gwn helemaal dr af halen zonder problemen?
4. En de EGR. Somminge zetten heb helemaal dicht en maken dan ergens een gaatje fzow en andere programeren hem op 70-90% dicht. Wat is nou het beste voor de powerplant?
Hoop volgend weekend alles weer in elkaar te zetten en wil dan ook nog ff langs de testbank. Heb ondertussen van verschillende mensen gehoord dat ze denken dat ie gechipt is.
ps. dr staat nu 240000km op, de roetfilter is dr al uit is me vertelt en heb em net een maandje