Toon's M3. E46
Geplaatst: 25 apr 2017, 13:04
Hallo Allemaal,
Na een lange zoektocht naar een origineel Nederlands geleverd exemplaar 3 heb ik er drie weken geleden een gevonden. Ik zal in dit topic bij gaan houden wat er aan de M3 gedaan wordt.
De eerste eigenaar die de auto heeft gehad heb ik niet gesproken. Deze heeft de auto bij 22000 km ingeruild bij de dealer. De tweede eigenaar heeft de auto bij de dealer gekocht met 22000 km op de teller.
De eigenaar was een hoog opgeleid buitenlands diplomaat waardoor de M3 een zogenaamd CD kenteken kreeg.
Na ongeveer drie jaar is de auto om belasting technische reden overschreven op de naam van zijn vrouw op hetzelfde adres. De M3 kreeg op dat moment weer het originele kenteken terug. Tot 2011 is de auto in bezit geweest van dit echtpaar. Tijdens hun bezit heeft de M3 alle terugroep acties en onderhoud gehad bij de dealer.
Dit is aantoonbaar door het ingevulde boekje met stempels plus een stapel rekeningen.
Vervangen tijdens hun bezit is SMG bak + pomp , Differentieel en een vanos revisie. De M3 had ongeveer 120000 km op de teller toen het echtpaar er afscheid van nam.
De laatste eigenaar heeft de auto ongeveer zes jaar in zijn bezit gehad. Helaas heeft deze eigenaar zijn onderhoud niet zo goed gedocumenteerd als de vorige. Op enkele rekeningen van bezoeken tussendoor bij de BMW dealer na is er niks aantoonbaar. Met de vorige eigenaar contact opgezocht en gevraagd hoe het zat met dat onderhoud. Volgens de eigenaar had de M3 ieder jaar een beurt gehad bij een bevriende auto monteur.
Bovenstaande is natuurlijk jammer maar het is niet anders.
Inmiddels staat er 169000 km op de teller van de M3. Omdat er van de laatste 50000 km niks bekend is over het onderhoud heb ik vorige week het onderstaande onderhoud laten uitvoeren.
Nieuwe motorolie
Nieuwe Bak olie
Nieuwe Diffentieel olie
Nieuwe SMG olie + nieuw relais
Nieuwe koel vloeistof.
Nieuwe rem olie
kleppen gesteld
Nieuwe riemen + spanrollen + geleiders voor airco en dynamo.
De flenzen van de achter demper vervangen.
De bilstein B 16 set opgestuurd naar bilstein voor revisie.
Ook enkele cosmetische ingrepen gedaan.
Beschadigde SMG afdekkapje in het interieur vervangen voor een nieuw origineel exemplaar.
Glazen van de buitenspiegels vervangen voor nieuwe.
Naafkapje velgen vervangen voor nieuwe.
Leder interieur compleet gereinigd en weer gevoed.
Exterieur in drie stappen machinaal gepolijst en voorzien van een laag wax.
In de toekomst wil ik onderstaande nog aanpakken.
Versteviging carrosserie subframe achter.
Achter scherm rechts laten spuiten. Zitten twee roestplekjes bij de sierstrip.
Voorbumper laten spuiten. Kleine schade en steenslag.
Bilstein schroefset er terug onder met 19 inch wielen en spacers.
Genoeg gepraat. Bij deze een paar foto's.
Groeten Toon
Na een lange zoektocht naar een origineel Nederlands geleverd exemplaar 3 heb ik er drie weken geleden een gevonden. Ik zal in dit topic bij gaan houden wat er aan de M3 gedaan wordt.
De eerste eigenaar die de auto heeft gehad heb ik niet gesproken. Deze heeft de auto bij 22000 km ingeruild bij de dealer. De tweede eigenaar heeft de auto bij de dealer gekocht met 22000 km op de teller.
De eigenaar was een hoog opgeleid buitenlands diplomaat waardoor de M3 een zogenaamd CD kenteken kreeg.
Na ongeveer drie jaar is de auto om belasting technische reden overschreven op de naam van zijn vrouw op hetzelfde adres. De M3 kreeg op dat moment weer het originele kenteken terug. Tot 2011 is de auto in bezit geweest van dit echtpaar. Tijdens hun bezit heeft de M3 alle terugroep acties en onderhoud gehad bij de dealer.
Dit is aantoonbaar door het ingevulde boekje met stempels plus een stapel rekeningen.
Vervangen tijdens hun bezit is SMG bak + pomp , Differentieel en een vanos revisie. De M3 had ongeveer 120000 km op de teller toen het echtpaar er afscheid van nam.
De laatste eigenaar heeft de auto ongeveer zes jaar in zijn bezit gehad. Helaas heeft deze eigenaar zijn onderhoud niet zo goed gedocumenteerd als de vorige. Op enkele rekeningen van bezoeken tussendoor bij de BMW dealer na is er niks aantoonbaar. Met de vorige eigenaar contact opgezocht en gevraagd hoe het zat met dat onderhoud. Volgens de eigenaar had de M3 ieder jaar een beurt gehad bij een bevriende auto monteur.
Bovenstaande is natuurlijk jammer maar het is niet anders.
Inmiddels staat er 169000 km op de teller van de M3. Omdat er van de laatste 50000 km niks bekend is over het onderhoud heb ik vorige week het onderstaande onderhoud laten uitvoeren.
Nieuwe motorolie
Nieuwe Bak olie
Nieuwe Diffentieel olie
Nieuwe SMG olie + nieuw relais
Nieuwe koel vloeistof.
Nieuwe rem olie
kleppen gesteld
Nieuwe riemen + spanrollen + geleiders voor airco en dynamo.
De flenzen van de achter demper vervangen.
De bilstein B 16 set opgestuurd naar bilstein voor revisie.
Ook enkele cosmetische ingrepen gedaan.
Beschadigde SMG afdekkapje in het interieur vervangen voor een nieuw origineel exemplaar.
Glazen van de buitenspiegels vervangen voor nieuwe.
Naafkapje velgen vervangen voor nieuwe.
Leder interieur compleet gereinigd en weer gevoed.
Exterieur in drie stappen machinaal gepolijst en voorzien van een laag wax.
In de toekomst wil ik onderstaande nog aanpakken.
Versteviging carrosserie subframe achter.
Achter scherm rechts laten spuiten. Zitten twee roestplekjes bij de sierstrip.
Voorbumper laten spuiten. Kleine schade en steenslag.
Bilstein schroefset er terug onder met 19 inch wielen en spacers.
Genoeg gepraat. Bij deze een paar foto's.
Groeten Toon