Duur automatische verlichting programmeerbaar?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
TimTWR

Duur automatische verlichting programmeerbaar?

Bericht door TimTWR » 10 mei 2017, 14:43

Al sinds ik mijn E61 LCI heb erger ik me aan het volgende: bij het rijden door een serie viaducten (bijv. de A12 Utrechtsebaan de stad uit) gaat na ieder viaduct de xenon weer uit. Binnen enkele seconden wordt weer overgeschakeld naar DRL. Je ziet ook in de reflectie van voorliggers dat de xenon in deze korte tijd niet eens op de juiste kleur is gekomen. Het licht is nog steeds blauwachtig.

Ik kan me niet voorstellen dat dit heel gezond is voor de xenonlampen. Ik heb altijd begrepen dat juist het inschakelen slijtage veroorzaakt aan de lampen. En dat gebeurt nu bij mij meerdere keren per rit. En ook nog heel kort achter elkaar.

Is te programmeren hoe lang de xenon aanblijft? Ik zou hem gerust 10min willen laten branden nadat de lichtsensor heeft besloten dat het donker is en dat de xenon aan moet...

Ik hoor graag tips!
Nu: E61 LCi 525xi High Executive M-pakket
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR

tom_il

Re: Duur automatische verlichting programmeerbaar?

Bericht door tom_il » 10 mei 2017, 15:25

De gevoeligheid kan ingesteld worden. Duur betwijfel ik.
Is normaal dat als het ineens donker word de lichten aangaan. En als het terug licht is ze uit gaan.
In mijn wagen zit vrij goed, bij elke brug die je tegenkomt gaan mijn lichten niet aan zoals je soms wel ziet.
Maar bij mist gaan ze wel aan, waar bij de Ford van mijn vrouw ze niet aangaan terwijl dit wel zou moeten, zij dient ze dan manueel aan te schakelen.

Ik zou mij er niet druk overmaken, lichtsignaal zit ook op de xenon's dus zo erg zal het niet zijn. Ze kosten ook niet het einde via ebay.
525d E61 2007 pre-LCI

TimTWR

Re: Duur automatische verlichting programmeerbaar?

Bericht door TimTWR » 11 mei 2017, 06:47

Die kosten... dat klopt ja. Heb in Duitsland een paar maanden geleden 2 Philips Extreme Vision D1S besteld voor €158. Viel me reuze mee i.v.m. de prijs die de dealer rekent voor alleen het lampje.

De gevoeligheid kan ik denk ik het beste zo laten. Als het schemerig wordt reageren ze wel perfect, ook met mist idd.

Dank voor je advies!
Nu: E61 LCi 525xi High Executive M-pakket
Ex: Toyota Corolla E12 T-Sport
Ex: Toyota Corolla E11 G6
Ex: Xantia Type 2 V6 Activa G3
Ex: VW Golf Mk2 '88 1.6 aut
Ex: Xantia Type 1 1.8i 8V
Ex: Mazda 323 BG 1.6i 16V TWR

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”