Pagina 1 van 1

Meetgegevens motormanagement

Geplaatst: 25 mei 2017, 01:06
door RvM4
Hallo,

Ik was even benieuwd wat voor waarde het motormanagementsysteem neemt wanneer bepaalde onderdelen niet werken of afgekoppeld zijn. De motor loopt namelijk gewoon wanneer men de LMM eraf haalt, daarnaast loopt hij ook wanneer met de stekker van de Ivc eraf haalt. Dit betekent dus dat de ecu standaart waarden zelf gaat invullen. Tot slot werken bij mij beide lambdasondes ook niet en loopt het blok gewoon netjes. Zelfs wanneer ik de nokkenassensor stekker los haal loopt het vlok nog.

Het is ook logisch, aangezien deze onderdelen enkel dienen tot het zuiniger/schoner of beterere verbranding. Natuurlijk is het beter om deze onderdelen niet los te koppelen, maar was even benieuwd of deze onderdelen noodzakelijk zijn.

Zijn jullie het hier mee eens?

Re: Meetgegevens motormanagement

Geplaatst: 26 mei 2017, 07:55
door witje
Als je de krukassensor los haalt zal hij beslist niet starten

Re: Meetgegevens motormanagement

Geplaatst: 26 mei 2017, 10:14
door Dutchie
Als je de LMM los trekt pakt je ECU de Alpha-N map, dit zal bij het lostrekken van je lambda's ook wel zo zijn verwacht ik, maar als je deze los trekt zal ie wel in noodsloop slaan.

Mijn M54 heeft geen LMM (uitgeschreven), geen secundaire lambda's (uitgeschreven), en toevallig kan ik geen stekker vinden van de nokkenaspositie sensoren, maar desondanks loopt de motor als een zonnetje.

Meeste dingen zijn inderdaad puur voor emissies (behalve nokkenaspositie, maar hierdoor staat je vanos vast, en ook de vanos is voor emissies)