Pagina 1 van 1
[E46] stottert en valt uit
Geplaatst: 28 mei 2017, 07:39
door kris11
Hallo,
Mijn e46 2.2 motor hapert bij het starten en valt op een gegeven moment uit.
Ik denk dat het iets van valse lucht is?
Waar zou ik kunnen beginnen met zoeken, iemand tips?
Re: [E46] stottert en valt uit
Geplaatst: 28 mei 2017, 12:46
door metalman
Begin eens met uitlezen, dit kan van alles zijn......
Re: [E46] stottert en valt uit
Geplaatst: 28 mei 2017, 21:28
door kris11
Overslag cilinders 1,3,6 komt eruit....
Motorlampje brandt ook
Re: [E46] stottert en valt uit
Geplaatst: 29 mei 2017, 07:42
door Dutchie
Controleer je inlaat en al je vacuumdelen op scheuren, voornamelijk het rubber gedeelte aan de gasklep staan bekend om te scheuren.
Re: [E46] stottert en valt uit
Geplaatst: 29 mei 2017, 14:10
door kris11
Het vreemde is, die slangen zijn beide nieuw, en inlaat is eraf geweest en zit een nieuwe carterventilatie erop en 2 nieuwe slangen. Slang die naar de oliepeilstok loopt en slang die bovenop de inlaat zit zijn niet nieuw
Re: [E46] stottert en valt uit
Geplaatst: 29 mei 2017, 14:32
door Dutchie
hoe zijn je bobines en bougies?
Re: [E46] stottert en valt uit
Geplaatst: 30 mei 2017, 07:59
door rob75
Inlaat is eraf geweest? Hele spruittstuk? Is hier een nieuwe pakking geplaatst?
Zou goed zoeken naar valse lucht als het op drie cilinders tegelijk.
Succes,
Rob
Re: [E46] stottert en valt uit
Geplaatst: 30 mei 2017, 20:16
door kris11
Ik heb bobine en bougies niet los gehad dus zou het niet weten.
Ja klopt hele inlaat en uiteraard nieuwe pakkingen.
Nog tips voor zoeken naar valse lucht?
Re: [E46] stottert en valt uit
Geplaatst: 31 mei 2017, 15:41
door RvM4
Ik zal je een paar tips proberen te geven waarmee je dingen kunt uitsluiten:
- Stottert hij bij hoog tourental niet en heeft hij geen vermogensverlies bij hoog touren, dan heeft het niet te maken met de bougies en de bobine;
- Probeer de LMM eens los te koppelen, wanneer hij dan beter loopt, kan het daar te maken mee hebben.
Sluit de gasklep nog wel volledig bij stationair draaien? De ECU heeft namelijk een referentiewaarde voor de gasklep wanneer deze dicht is (motor uit), hier rekent hij mee in de luchttoevoer. Wanneer deze niet goed sluit en hij hiervoor alsnog een nul-waarde voor neemt, klopt de verhouding niet meer bij stationair en loopt de motor niet juist: oftewel wanneer de gasklep niet goed sluit, betekend dit hetzelfde als valse lucht.