Automaat perikelen
Geplaatst: 11 jun 2017, 21:20
Hallo,
Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een prachtig mooie 330xd E91 uit 2008.
In het begin vond ik de automaat eigenlijk prima rijden op het (soms) overschakelen van 2 naar 3.( wat meer toeren maken om daarna vrij bruusk van de 2e naar 3e versnelling over te schakelen).
Om dit feit heb ik de 30 sec pedaal op de vloer resetten uitegevoerd.
Na dit ging het een stuk beter, ware het niet dat langzaam maar zeker wat slip in de 1e en 2e versnelling onstond.
Uitleg over de slip: normaal gaat de toerenteller gewoon van onderin toeren naar boven, op een bepaald punt schakelt hij en begint weer laag in de toeren en gaat weer door. Bij mij is dat ook het geval als ik heel langzaam weg rij. Op het moment dat ik wat meer gas geef gaat hij naar 1700/1800 toeren, blijft daar hangen terwijl de snelheid toe neemt. Op het moment dat hij over schakelt naar de 2e versnelling begint het weer, Inc de 2e versnelling gaan de toeren naar 2000 toeren en blijft daar hangen, maar de snelheid neemt toe. Mocht ik in de 2e versnelling wat maar gas geven onstaat er meer slip tot circa 2300 toren, dan grijpt hij ineens vast en rijdt weer normaal.
Om dit feit ben ik naar ZF delfgauw gegaan voor een onderhoudsbeurt, monteur mee gereden verhaal uitgelegd, het enige wat hij mij kon vertellen was dat alles normaal was, dat is het dus niet.
Beurtje gedaan, het brein is er alleen maar onderuit geweest, niet uit elkaar. Was niet nodig zeiden ze.
Auto mee terug, hij schakelt stukken soepeler maar nog steeds slip, tenminste het voelt als slip.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien de eerste iets minder tevreden klant van ZF ben, ik bij ZF een garagehouder die vaker auto's brengt voor onderhoud en vertelde mij dat ze in delfgauw altijd vertellen dat er niets mis is en het beurtje gaan doen.
Heeft iemand een idee wat dit kam zijn?
Adaptiewaarden resetten via inpa?
Software update van de bak?
Revisie van het kleppenblok?
In S stand en handmatig is het niet merkbaar!!
Graag zie ik eventueel wat reacties!
Alvast bedankt!
Groet.
Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een prachtig mooie 330xd E91 uit 2008.
In het begin vond ik de automaat eigenlijk prima rijden op het (soms) overschakelen van 2 naar 3.( wat meer toeren maken om daarna vrij bruusk van de 2e naar 3e versnelling over te schakelen).
Om dit feit heb ik de 30 sec pedaal op de vloer resetten uitegevoerd.
Na dit ging het een stuk beter, ware het niet dat langzaam maar zeker wat slip in de 1e en 2e versnelling onstond.
Uitleg over de slip: normaal gaat de toerenteller gewoon van onderin toeren naar boven, op een bepaald punt schakelt hij en begint weer laag in de toeren en gaat weer door. Bij mij is dat ook het geval als ik heel langzaam weg rij. Op het moment dat ik wat meer gas geef gaat hij naar 1700/1800 toeren, blijft daar hangen terwijl de snelheid toe neemt. Op het moment dat hij over schakelt naar de 2e versnelling begint het weer, Inc de 2e versnelling gaan de toeren naar 2000 toeren en blijft daar hangen, maar de snelheid neemt toe. Mocht ik in de 2e versnelling wat maar gas geven onstaat er meer slip tot circa 2300 toren, dan grijpt hij ineens vast en rijdt weer normaal.
Om dit feit ben ik naar ZF delfgauw gegaan voor een onderhoudsbeurt, monteur mee gereden verhaal uitgelegd, het enige wat hij mij kon vertellen was dat alles normaal was, dat is het dus niet.
Beurtje gedaan, het brein is er alleen maar onderuit geweest, niet uit elkaar. Was niet nodig zeiden ze.
Auto mee terug, hij schakelt stukken soepeler maar nog steeds slip, tenminste het voelt als slip.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien de eerste iets minder tevreden klant van ZF ben, ik bij ZF een garagehouder die vaker auto's brengt voor onderhoud en vertelde mij dat ze in delfgauw altijd vertellen dat er niets mis is en het beurtje gaan doen.
Heeft iemand een idee wat dit kam zijn?
Adaptiewaarden resetten via inpa?
Software update van de bak?
Revisie van het kleppenblok?
In S stand en handmatig is het niet merkbaar!!
Graag zie ik eventueel wat reacties!
Alvast bedankt!
Groet.