Remklauw revisie vragen
Geplaatst: 07 jul 2017, 22:39
Hallo, ik heb wat beginnersvragen:
Ik heb vandaag de linker remklauw uit elkaar gehaald omdat ik een ernstig schurend geluid hoor als ik naar rechts stuur en deze week zelfs heftig piepende geluiden (iemand ideeen over wat het kan zijn? ) Ik vermoedde dat het iets met de remklauw te maken heeft, er is al een nieuw lager ingezet en de schijf draait goed rond. Helaas toen ik keek nergens (!) sporen van slijp slijtage.....maar toch de rem gangbaar gemaakt.
Mijn vragen:
De remzuiger 1 - hoe vast moet die zitten terwijl de remleiding nog aangesloten is ? Klopt het dat ik het met een lijmklem moet aandraaien om het weer naar binnen te krijgen ?
De remzuiger 2 - Als ik het rubber opschuif ziet de zuiger er als nieuw uit, mooi glad blank metaal. Is dat representatief voor het deel dat in de klauw zit ?
De blokjes - moeten die heel los zitten ? Dus licht in de metalen klemmetjes/geleiders met kopervet lopen en bijna eruit vallen als de klauw van de schijf gehaald wordt of moeten ze iets / erg vastgeklemd zitten ?
Kopervet - heb ik op de verborgen twee assen tussen de klauw delen (die afgedekt zijn met de rubbers) gesmeerd en op de geleiders van de blokjes, is dat correct of had ik nog ergens anders moeten smeren ?
Mijn revisie heeft er toe geleid dat het schurende geluid minder is en het lijkt lekkerder te rijden maar het geluid is helaas nog niet weg....heel frustrerend !
Groeten,
Bart
Ik heb vandaag de linker remklauw uit elkaar gehaald omdat ik een ernstig schurend geluid hoor als ik naar rechts stuur en deze week zelfs heftig piepende geluiden (iemand ideeen over wat het kan zijn? ) Ik vermoedde dat het iets met de remklauw te maken heeft, er is al een nieuw lager ingezet en de schijf draait goed rond. Helaas toen ik keek nergens (!) sporen van slijp slijtage.....maar toch de rem gangbaar gemaakt.
Mijn vragen:
De remzuiger 1 - hoe vast moet die zitten terwijl de remleiding nog aangesloten is ? Klopt het dat ik het met een lijmklem moet aandraaien om het weer naar binnen te krijgen ?
De remzuiger 2 - Als ik het rubber opschuif ziet de zuiger er als nieuw uit, mooi glad blank metaal. Is dat representatief voor het deel dat in de klauw zit ?
De blokjes - moeten die heel los zitten ? Dus licht in de metalen klemmetjes/geleiders met kopervet lopen en bijna eruit vallen als de klauw van de schijf gehaald wordt of moeten ze iets / erg vastgeklemd zitten ?
Kopervet - heb ik op de verborgen twee assen tussen de klauw delen (die afgedekt zijn met de rubbers) gesmeerd en op de geleiders van de blokjes, is dat correct of had ik nog ergens anders moeten smeren ?
Mijn revisie heeft er toe geleid dat het schurende geluid minder is en het lijkt lekkerder te rijden maar het geluid is helaas nog niet weg....heel frustrerend !
Groeten,
Bart