Pagina 1 van 1

P1620 en P1632 foutcodes e46

Geplaatst: 29 jul 2017, 19:52
door vandijk.sandra
Goedenavond allemaal,

In de afgelopen twee maanden heb ik een aantal keer gehad bij een koude start dat de lampjes op bijgaande foto gaan branden, de motor loopt dan onregelmatig en wil niet harder dan ca. 5 km per uur. Als je dan eventjes wacht en je start hem opnieuw dan is het 9 van de 10 keer over en loopt hij weer normaal.

Echter vandaag gingen ook weer alle lampjes branden maar nu gaan ze niet meer uit en kan ik dus niet meer met de auto rijden.

Afbeelding

Ik heb de auto uitgelezen en hij komt met de foutcodes P1620 en P1632. Als ik me niet vergis heeft de eerste foutcode te maken met de thermostaat, deze is echter twee jaar gekeden vervangen en de motor blijft altijd keurig op temperatuur. De tweede foutcode heeft te maken met het gasklephuis??, moet de klep gereinigd worden of is er meer aan de hand?

Wie heeft dit ook een keer aan de hand gehad en kan ons wat ideetjes geven in welke richting we moeten kijken?

Het gaat om een 320i touring van 2002.

En nog iets wat hier los van staat.....mijn vriend merkte op dat er speling zit op de visco....je hoort hem inderdaad een klein beetje "ratelen".......visco vervangen?

Re: P1620 en P1632 foutcodes

Geplaatst: 30 jul 2017, 15:44
door rob75
De eerst code is een defect thermostaat. Deze hebben een elektrische sturing en die is waarschijnlijk defect. Het kan ook een elektrisch probleem zijn.

De tweede is een probleem met het gasklephuis en kun je proberen op te lossen door het contact op stand II te zetten (niet starten) en 10 s. te wachten. Dan 10 s uitzetten en daarna meteen starten. Dit zou het probleem kunnen oplossen. Zo niet, dan is het gasklephuis defect.

Succes,
Rob

Re: P1620 en P1632 foutcodes e46

Geplaatst: 31 jul 2017, 12:00
door Robbrand89
Ik las vanmorgen op het e46fanatics forum een heel topic over een auto die had ook allerlei elektrische problemen. In dat geval kwam het door lekkage van koelvloeistof dat z'n weg had gevonden naar de ECU van de auto. Hierdoor was heel de stekker groen uitgeslagen. Klinkt misschien wat raar, dat dacht ik ook toen Ik het las. Foto's spraken echter voor zichzelf. Dit begon ook met een kapotte en lekke koelvloeistof sensor.
Is makkelijk te controleren, alleen je stekker even uit je ECU trekken en controleren op aanslag.