Bmw E36 M52 Turbo
Geplaatst: 12 sep 2017, 22:47
Beste forumgangers,
Sinds een tijdje weer actief op het forum en dacht ik deel mijn laatste project met jullie
Bmw E36 M52B20 Turbo
Specificaties;
-M52B20 ''Stock'' blok is 100% orgineel
-Td04 Turbo
-M50B25 Inlaat
-Bosch 0280155712 Injectoren
-60 mm Downpipe
-zelf gemaakt turbo uitlaat spruidstuk
-HKS SSQ3 Dumpvalve
-55mm Intercooler (85x35cmx55cm)
-Walbro Brandstof pomp
-Benzine druk regulator
-Custom ecu remap
Paar foto's van de opbouw
De M52B20 die ingebouwt word
Standaard injector/Grotere injector
M50b25 inlaat (grotere inlaat)
Nu het turbo spruidstuk
De Motor ingebouwt Met turbo
Intercooler er voor
-Olie leiding geplaatst, (afgetakt onder het olie filter waar de oliedruk sensor zit)
-Olie Retour leiding gemaakt (Carter aangepast, Zo hoog mogelijk in het carter M12 draad getapt waar een banjo koppeling op zit)
-Koelleidingen geplaatst, (gasklephuis koel leidingen gebruikt als retour en afvoer voor de turbo koeling)
-Carter ventilatie omgeleid in olie catchcan
Eerste Start
https://youtu.be/N9BL74UamFM
Na dit alles paste de motorkap niet meer dicht
Simpelle oplossing..
Gat er in.. Verzin hier later nog wel wat moois voor
Nu eerst Tijd voor een testrit
Let niet op het bodywerk van de auto, dat is nog een project apart
Paar Video's van het resultaat, De ecu moet hier nog gefinetuned worden, wastegate staat op 0.6bar, Veel wielspin door het natte weer jammer genoeg, maar het geluid is alleen al mooi
https://youtu.be/Ps1qg1B6X8U
Beetje teveel boost hier en een goedkope slangenklem..
https://youtu.be/BY439urfSEw
Low boost 4e versnelling 100-180 kmh
https://youtu.be/wuKc7XNZFYc
Meer video's volgen nog na een betere afstelling en een dynorun
Reacties en vragen Altijd welkom!
Mv gr richard
Sinds een tijdje weer actief op het forum en dacht ik deel mijn laatste project met jullie
Bmw E36 M52B20 Turbo
Specificaties;
-M52B20 ''Stock'' blok is 100% orgineel
-Td04 Turbo
-M50B25 Inlaat
-Bosch 0280155712 Injectoren
-60 mm Downpipe
-zelf gemaakt turbo uitlaat spruidstuk
-HKS SSQ3 Dumpvalve
-55mm Intercooler (85x35cmx55cm)
-Walbro Brandstof pomp
-Benzine druk regulator
-Custom ecu remap
Paar foto's van de opbouw
De M52B20 die ingebouwt word
Standaard injector/Grotere injector
M50b25 inlaat (grotere inlaat)
Nu het turbo spruidstuk
De Motor ingebouwt Met turbo
Intercooler er voor
-Olie leiding geplaatst, (afgetakt onder het olie filter waar de oliedruk sensor zit)
-Olie Retour leiding gemaakt (Carter aangepast, Zo hoog mogelijk in het carter M12 draad getapt waar een banjo koppeling op zit)
-Koelleidingen geplaatst, (gasklephuis koel leidingen gebruikt als retour en afvoer voor de turbo koeling)
-Carter ventilatie omgeleid in olie catchcan
Eerste Start
https://youtu.be/N9BL74UamFM
Na dit alles paste de motorkap niet meer dicht
Simpelle oplossing..
Gat er in.. Verzin hier later nog wel wat moois voor
Nu eerst Tijd voor een testrit
Let niet op het bodywerk van de auto, dat is nog een project apart
Paar Video's van het resultaat, De ecu moet hier nog gefinetuned worden, wastegate staat op 0.6bar, Veel wielspin door het natte weer jammer genoeg, maar het geluid is alleen al mooi
https://youtu.be/Ps1qg1B6X8U
Beetje teveel boost hier en een goedkope slangenklem..
https://youtu.be/BY439urfSEw
Low boost 4e versnelling 100-180 kmh
https://youtu.be/wuKc7XNZFYc
Meer video's volgen nog na een betere afstelling en een dynorun
Reacties en vragen Altijd welkom!
Mv gr richard