Dag mede bmw-eigenaren,
Ik zal mij even voorstellen.
Naam: Thommy
Gebruikersnaam: Bimmer320i
Regio: Drenthe/Groningen
Welke BMW je rijdt: BMW E46 320i Sedan
Wat is je autogeschiedenis: Een met de roller geverfde Golf 2 en een verlaagde caddy met BBS velgjes..
De reden dat ik een account heb aangemaakt op dit forum is omdat ik een vraag heb, maar deze zal ik in een ander topic stellen.
Thommy - E46 320i
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Thommy - E46 320i
Welkom Thommy,
Kun je wat meer vertellen over je wagen?
Welke leuke opties heeft hij bijvoorbeeld?
Foto's zien we hier ook graag, dus ook die zijn welkom
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Kun je wat meer vertellen over je wagen?
Welke leuke opties heeft hij bijvoorbeeld?
Foto's zien we hier ook graag, dus ook die zijn welkom
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
- Bimmer320i
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16 sep 2017, 12:56
Re: Thommy - E46 320i
Bedankt!
Ik ben nog niet zolang in het bezit van deze BMW (vanaf 03-17), maar heb al wel een aardige historie en leer de auto steeds beter kennen.
Een, vond ik zelf, best wel gewaagde overstap van VW naar BMW. De keuze voor Duitse degelijkheid was natuurlijk al gemaakt voordat ik in het bezit was van een rijbewijs.
Gelijk merkte ik dat de BMW andere koek was dan mijn Caddy uit bj 2000. Uiteraard is de kwaliteit, luxe en comfort een wereld van verschil, maar de techniek is dan ook allemaal iets ingewikkelder.
Toen ik de auto nog maar net had, had ik een raar probleem waardoor de auto op willekeurige momenten (alleen op warme motor) in ging houden. Noodloop zoals ze dat noemen. Uiteraard kan dit vele oorzaken hebben.
Uitlezen gaf veel fouten, maar dit komt omdat een groot deel van elkaar afhankelijk is.
Na heel wat onderzoek, heeft de BMW dealer het gegokt op de 'inlaat nokkenassensor'. Dit bleek de oplossing.
Daarna nog de radiateur laten vervangen in Duitsland omdat deze lekte.
Ook het olie-verbruik was vrij hoog, maar nu ik 0W40 erin gooi, is het stukken beter!
Nu zit ik met een raar probleem waardoor de auto een bonk geeft in de bochten (linksachter). Maar hier heb ik al een topic voor gestart.
Ondanks dat de BMW wat meer liefde en onderhoud vergt dan de Golf 2 en Caddy (wat ook niet raar is met een km stand van 265xxx), rijdt deze grandioos. De Nürburgring is gewoon een feest en de Duitse snelweg is waar deze auto thuis hoort. Bij hoge snelheden geen rammeltje, amper geluid en zuiniger dan op Nederlandse wegen.
Ik ben de auto nog aan het opknappen met grootse plannen, dus fatsoenlijke foto's heb ik nog niet. (Daarnaast lukt het niet een foto te uploaden, maar dat zal ongetwijfeld onkunde zijn..)
De BMW is uitgerust met o.a Airco, Cruise Control, een subwoofer en een boordcomputer met navigatie, bluetooth en wat andere functies.
Volgende maand komt er een AP schroefset onder. Uiteindelijk zal de auto worden gepolijst, ramen geblindeerd en nog wat andere fine-tuning.
Tot ziens op één van de meetings/events!
Ik ben nog niet zolang in het bezit van deze BMW (vanaf 03-17), maar heb al wel een aardige historie en leer de auto steeds beter kennen.
Een, vond ik zelf, best wel gewaagde overstap van VW naar BMW. De keuze voor Duitse degelijkheid was natuurlijk al gemaakt voordat ik in het bezit was van een rijbewijs.
Gelijk merkte ik dat de BMW andere koek was dan mijn Caddy uit bj 2000. Uiteraard is de kwaliteit, luxe en comfort een wereld van verschil, maar de techniek is dan ook allemaal iets ingewikkelder.
Toen ik de auto nog maar net had, had ik een raar probleem waardoor de auto op willekeurige momenten (alleen op warme motor) in ging houden. Noodloop zoals ze dat noemen. Uiteraard kan dit vele oorzaken hebben.
Uitlezen gaf veel fouten, maar dit komt omdat een groot deel van elkaar afhankelijk is.
Na heel wat onderzoek, heeft de BMW dealer het gegokt op de 'inlaat nokkenassensor'. Dit bleek de oplossing.
Daarna nog de radiateur laten vervangen in Duitsland omdat deze lekte.
Ook het olie-verbruik was vrij hoog, maar nu ik 0W40 erin gooi, is het stukken beter!
Nu zit ik met een raar probleem waardoor de auto een bonk geeft in de bochten (linksachter). Maar hier heb ik al een topic voor gestart.
Ondanks dat de BMW wat meer liefde en onderhoud vergt dan de Golf 2 en Caddy (wat ook niet raar is met een km stand van 265xxx), rijdt deze grandioos. De Nürburgring is gewoon een feest en de Duitse snelweg is waar deze auto thuis hoort. Bij hoge snelheden geen rammeltje, amper geluid en zuiniger dan op Nederlandse wegen.
Ik ben de auto nog aan het opknappen met grootse plannen, dus fatsoenlijke foto's heb ik nog niet. (Daarnaast lukt het niet een foto te uploaden, maar dat zal ongetwijfeld onkunde zijn..)
De BMW is uitgerust met o.a Airco, Cruise Control, een subwoofer en een boordcomputer met navigatie, bluetooth en wat andere functies.
Volgende maand komt er een AP schroefset onder. Uiteindelijk zal de auto worden gepolijst, ramen geblindeerd en nog wat andere fine-tuning.
Tot ziens op één van de meetings/events!
- Bimmer320i
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16 sep 2017, 12:56