motor houdt in als ie warm is
Geplaatst: 21 sep 2017, 13:04
BMW houdt in als ie warm is/ krijgt de hik..
Auto: BMW 318/2010/Sedan BL/automaat/143pk
Ervaring/typisch gedrag:
Auto start en rijdt prima, schakelt soepel totdat hij op temperatuur is (15-20 minuten). Dan eerste hik gevoeld rond 2000 toeren plaats. Stukje gereden met af en toe haperingen: Toerental valt weg en komt onmiddelijk terug.
Op snelweg zolang je stationair draait prima. Bij start stop dan weer hikken. In gewoon automaat, sport stand en ook bij manueel. Rond 2000-2500 toeren. Aan bovenkant toeren bereik geeft bij bij kickdown rond de 4500-5000 toeren ook een "hikkend" uitval.
Hikken wordt progressief erger naarmate je langer rijdt.
Ik weet dus niet wat dit zegt 0-1700 toeren "klachten vrij" 3000-4300. Zowel in manueel sport als gewone stand.
Als ie rustig rijdt is brandstofverbruik 6-7L/100 snelweg en rond de 10l/100 stad. Maar mijn ritje overall van 40 min gemengd kwam uit op 17 l/100km. Hij gaat dus heel erg corrigeren met veel injectie lijkt het.
Diagnose:: In eerste instantie bij uitlezen bleek een fout in een relais in de zekeringskast. Deze bleef steken. Is inmiddels vervangen echter uitval zoals hierboven beschreven blijft.
Gasklephuis nagekeken op vervuiling. Blijkt niet het probleem te zijn.
Iemand bekend met dit soort problemen en suggesties?
Auto: BMW 318/2010/Sedan BL/automaat/143pk
Ervaring/typisch gedrag:
Auto start en rijdt prima, schakelt soepel totdat hij op temperatuur is (15-20 minuten). Dan eerste hik gevoeld rond 2000 toeren plaats. Stukje gereden met af en toe haperingen: Toerental valt weg en komt onmiddelijk terug.
Op snelweg zolang je stationair draait prima. Bij start stop dan weer hikken. In gewoon automaat, sport stand en ook bij manueel. Rond 2000-2500 toeren. Aan bovenkant toeren bereik geeft bij bij kickdown rond de 4500-5000 toeren ook een "hikkend" uitval.
Hikken wordt progressief erger naarmate je langer rijdt.
Ik weet dus niet wat dit zegt 0-1700 toeren "klachten vrij" 3000-4300. Zowel in manueel sport als gewone stand.
Als ie rustig rijdt is brandstofverbruik 6-7L/100 snelweg en rond de 10l/100 stad. Maar mijn ritje overall van 40 min gemengd kwam uit op 17 l/100km. Hij gaat dus heel erg corrigeren met veel injectie lijkt het.
Diagnose:: In eerste instantie bij uitlezen bleek een fout in een relais in de zekeringskast. Deze bleef steken. Is inmiddels vervangen echter uitval zoals hierboven beschreven blijft.
Gasklephuis nagekeken op vervuiling. Blijkt niet het probleem te zijn.
Iemand bekend met dit soort problemen en suggesties?