Kraken
Kraken
Goede dag,
-Ik heb een probleem.
Als ik nu in mijn auto in de bocht rij hoor ik elke x iets verspringen en/of kraken.
Maakt niet uit of mijn auto nu warm of koud is.
-Ik heb alleen als mijn motor warm is en een +/- 150km heb gereden als ik dan van stil stand op trek tot aan 20km per uur ook een vreselijke kraak er in.
-En als ik over een weg rijd met klinkers hoor ik ook een bonken geluid dus niet echt krakend.
-Als ik 100 rijd met 2.000 toeren vind ik dat de auto een beetje trilt en het lijk van de achter kant te komen.
Nu heb ik dif olie ververst(kan er netjes uit geen stukjes ijzer)
Banden op spanning en gebalanceert. (heb wel 18 inch en 40 hoog)
Rubbers ingespoten met olie/vet.
Met een breekijzer alles gecontroleert op speling of los zittende bouten maar kan helemaal niks zien.
Schokbrekers zijn niet nat.
Veren zijn niet gebroken.
Wat kan dit allemaal zijn?
Alvast bedankt
Gr
-Ik heb een probleem.
Als ik nu in mijn auto in de bocht rij hoor ik elke x iets verspringen en/of kraken.
Maakt niet uit of mijn auto nu warm of koud is.
-Ik heb alleen als mijn motor warm is en een +/- 150km heb gereden als ik dan van stil stand op trek tot aan 20km per uur ook een vreselijke kraak er in.
-En als ik over een weg rijd met klinkers hoor ik ook een bonken geluid dus niet echt krakend.
-Als ik 100 rijd met 2.000 toeren vind ik dat de auto een beetje trilt en het lijk van de achter kant te komen.
Nu heb ik dif olie ververst(kan er netjes uit geen stukjes ijzer)
Banden op spanning en gebalanceert. (heb wel 18 inch en 40 hoog)
Rubbers ingespoten met olie/vet.
Met een breekijzer alles gecontroleert op speling of los zittende bouten maar kan helemaal niks zien.
Schokbrekers zijn niet nat.
Veren zijn niet gebroken.
Wat kan dit allemaal zijn?
Alvast bedankt
Gr
BMW COUPE 328CI
Re: Kraken
Hoe doe je dat?
Je bedoel onder je motor?
Dus niet onder de dif?
Maar het komt echt van de achter kant als ik door een bocht rij.
Je bedoel onder je motor?
Dus niet onder de dif?
Maar het komt echt van de achter kant als ik door een bocht rij.
BMW COUPE 328CI
Subframe zit ook aan de achterkant. Het zijn de punten waar je subframe mee vastgeschroefd zit.
Als dat kapot is, dan ben je niet blij:
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TDR4675412
Als dat kapot is, dan ben je niet blij:
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TDR4675412
Nee dat is het zowiezo niet anders had ik dat wel gezien als hij op de brug stond want dat had ik al eens gelezen maar dat was het zeker niet.
Iemand iets anders?
Iemand iets anders?
BMW COUPE 328CI
Ook al naar gekeken want weet dat deze vaak kapot gaan maar nee deze is ook goed denk dat de vorige eigenaar hem vervangen heeft
BMW COUPE 328CI
Sorry, zie nu ook pas dat je dat in je startpost al vermeld had.
Tja, ik kom dan niet veel verder dan subframe of diff. Heb je met checken van de achterkant ook even aan de wielen gedraaid om te kijken of er geluid van lagers of diff kwam ? Verwacht van wel, maar toch ff vragen
Tja, ik kom dan niet veel verder dan subframe of diff. Heb je met checken van de achterkant ook even aan de wielen gedraaid om te kijken of er geluid van lagers of diff kwam ? Verwacht van wel, maar toch ff vragen
Je zou eigenlijk je Rear Shock Mounts (sorry, ik weet de nederlandse naam niet) eens willen controleren... Die zitten bovenop je achterschokdempers. Die van een E36 en E46 staan niet echt bekend om hun goede kwaliteit en jouw verschijnselen komen overeen met de verschijnselen van een kapotte RSM
Nee dif of wiel lager is het ook niet want anders zou ik het constant moeten horen dus ook op een recht stuk weg 9 van de 10 x maar heb het echt alleen in de bochten.
Maar dat van die veer poot zou heel goed kunnen want dat heb ik al meer gehoord dan moet je die bout bij je schokbreker iets los maken en dan kijken of er spelling op zit maar als je die bout niet los draait kan het net lijken of er niks aan de hand is.
Vanmiddag na 5 uur gaat hij even op de brug.
Jullie horen het vanavond.
Bedankt voor jullie reacties
Gr
Maar dat van die veer poot zou heel goed kunnen want dat heb ik al meer gehoord dan moet je die bout bij je schokbreker iets los maken en dan kijken of er spelling op zit maar als je die bout niet los draait kan het net lijken of er niks aan de hand is.
Vanmiddag na 5 uur gaat hij even op de brug.
Jullie horen het vanavond.
Bedankt voor jullie reacties
Gr
BMW COUPE 328CI