THE Touring project take 2.
Geplaatst: 26 sep 2017, 14:12
Ik open deze nieuwe project topic omdat de oude en al lang niet geupdate was en omdat photobucket alle fotos geblokkeerd heeft omdat ze bedacht hebben dat je vanaf nu moet betalen als je de fotos die je erop gezet hebt niet aan 3en gedeeld mogen worden tenzij je uiteraard zoals met alles tegenwoordig . Er een x bedrag per maand voor betaald.
Dit gezegd hebbende zal ik dit topic zo goed mogelijk blijven updaten en eventuele vragen natuurlijk altijd beantwoorden.
Veel leesplezier.
Ik ben Misha Vossema.
28jaar oud en woon in Assen.
In November 2016 kocht ik een Stahl grijze E46 320i (M54) touring met 233xxx km op de klok NAP.
De auto gekocht om het model . De kleur en het zwarte sportlederen interieur.
De auto zit verder arm in de opties en dus ga ik die zelf aanvullen/inbouwen.
Helaas bleken er al snel wat dingen aan de auto te mankeren want zoals zo vaak is er wel in gereden en altijd bezuinigd op onderhoud ( als dat al werd gedaan).
Ik had de keuze om de auto of weer weg te doen . Of om de auto op te frissen en naar eigen smaak te maken om er zo nog vele kilometers van te kunnen genieten.
Het is het laatste geworden en zal jullie nu laten zien wat er tot nu toe aan de auto gedaan is.
Bij aankoop:
IMG_7352 by misha vossema, on Flickr
IMG_7351 by misha vossema, on Flickr
De eerste dag na aankoop toen ik de auto bij huis kreeg gelijk de chromen kentekenplaat houder aan de voorkant vervangen.
IMG_7521_zpsvxxbmgpf (1) by misha vossema, on Flickr
IMG_7522_zpsyvlhca3u by misha vossema, on Flickr
IMG_7524_zps4sn3qm7s by misha vossema, on Flickr
vervolgens de auto door de wasstraat gehaald want hij zag er uit alsof dat al lange tijd niet gebeurd was.
IMG_7530_zpsazkc78cb by misha vossema, on Flickr
IMG_7534_zpsnypyr379 by misha vossema, on Flickr
IMG_7533_zpsfie887zs by misha vossema, on Flickr
Het lijkt heel wat zo op de foto maar de velgen hebben allemaal stoeprand schade en de remklauwen zijn door een debiel gespoten. Alleen de voorkant dus bovenkant en achterzijde zijn niet gespoten . De remblokken zijn ook meegespoten en niet met hittebestendige lak gebeurd.Kort om,dit moet allemaal anders.
Wat ik verder vreemd vind is dat de auto geen middenarmsteun heeft.
Ik snap niet hoe je dat niet in je bmw kunt willen hebben.
En dus een midden armsteun gekocht.
IMG_7546_zps7ejzii62 by misha vossema, on Flickr
En bij de bmw dealer hier in Assen , Bekerhouders en het muntenbakje.
IMG_7550_zpsr3ljay0b by misha vossema, on Flickr
IMG_7551_zpsmgnxprqp by misha vossema, on Flickr
IMG_7552_zpsyvgeonpe by misha vossema, on Flickr
IMG_7560_zpsp1ud8tey by misha vossema, on Flickr
Dat was dat en toen kwam de voor mij grootste ergernis uit het interieur ,namelijk het stuur.
Geen cruisecontrol of knop bediening voor de originele radio die ik bij de auto heb.
En het stuur zelf is compleet versleten. het rubber kan je twisten om het stalen binnenwerk.
Dus een stuur gekocht uit een 04 330i met die functies.
IMG_7632_zpssubng0sy by misha vossema, on Flickr
Met dat ik het oude stuur uit de auto wil halen klapt me dit ding uitelkaar en dus kon ik daar ook een nieuwe voor halen haha.
IMG_7663_zpsdzbdymbm by misha vossema, on Flickr
IMG_7664_zpsa4qgd06v by misha vossema, on Flickr
Gelukkig was dit het eindresultaat van die middag.
IMG_7782_zpshr1xqg1n by misha vossema, on Flickr
Toen ik de auto +- 4 week in bezit had kwam het eerste euvel naar boven.
De stuurbekrachtigingspomp was blijkbaar al een tijdje aan het overlijden.
De vorige eigenaar moet dit hebben geweten want het reservoir was afgevuld.
Dit had ik voor de koop wel even snel gezien maar niet met een lampje in geschenen.
Het was namelijk zwart en zat vol metaal deeltjes.
En dus kon de oude pomp eraf.Nieuwe erop en het systeem flushen zodat zoveel mogelijk gruis ook uit het stuurhuis en alle leidingen etc verwijderd is.
IMG_7652_zpsiouz5h47 by misha vossema, on Flickr
IMG_7646_zps99xcusc7 by misha vossema, on Flickr
IMG_7659_zpsfnidyjmr by misha vossema, on Flickr
IMG_7657_zpss3bmolcw by misha vossema, on Flickr
IMG_7660_zpstoxoki6w by misha vossema, on Flickr
De afneembare trekhaak maar eens verwijderd en nagekeken. De 2 sleuteltjes zijn er gelukkig bij aanwezig. De elektra werkt er ook goed van en wat ik dan weer belangrijk vind.
De trekhaak is ooit geplaatst door iemand die daar kundig in is want er is geen lompe hap uit de bumper gezaagd of wat ook.
IMG_7869_zpskku9uh6n by misha vossema, on Flickr
Ik was helemaal blij dat het probleem met de stuurbekrachtigings pomp was opgelost en dacht nu mooi wat kilometers te kunnen maken toen de grote klapper kwam in de vorm van de koppeling die eruit lag.
Nu voelde ik wel dat de koppeling hoog zat bij aankoop maar dacht dat op te kunnen lossen met een nieuwe drukgroep met de tijd.
Nu heb ik een werkplaatsje aan huis gebouwd waar ik het meeste kan , Heb alleen geen brug.
Dus dat werd voor 2.5 week lang naast mijn fulltime job in de avond uurtjes met de touring bezig anders zou het veelte duur worden.
Voordeel is wel dat ik nu wel alles aan de onderzijde aan kon pakken na hoe ik het graag zie.
Een garage gaat niet je onderbeplating reinigen en steunen ontroesten en spuiten en goedkope troep tectiel verwijderen voor je.Dit kon ik nu allemaal mee gaan pakken.
Wat ik heb aangeschaft om het probleem aan te pakken :
Valeo drukgroep met enkelmassa vliegwiel en druklager.
Oem bmw kunstof pen voor in de bak
Oem bmw clip voor kunstof pen
oem bmw achterste krukas keering ( lekte niet maar kon er nu toch bij.)
oem bmw aandrijfas lager.
wat uitlaat pakkingen boutjes moertjes borgringetjes etc.
En verder wilde ik graag nieuwe ruitenwisserbladen voor en moest er een nieuwe ruitenwisser arm achter komen want de huidige was gebroken.
en dus kwamen daarvoor :
Bosch ruitenwisserbladen voor de voorzijde.
bmw oem ruitenwisser arm voor de achterzijde.
IMG_8893_zps8ia0z8tp by misha vossema, on Flickr
IMG_8856_zpskt6tggcy by misha vossema, on Flickr
IMG_8918_zpsfr1zyug6 by misha vossema, on Flickr
IMG_8914_zpsvchiukl4 by misha vossema, on Flickr
IMG_8900_zpsiodj0omc by misha vossema, on Flickr
IMG_8903_zpsnhhux31a by misha vossema, on Flickr
IMG_8906_zps6tqes3l0 by misha vossema, on Flickr
IMG_8924_zpssbp0nan0 by misha vossema, on Flickr
IMG_8882_zpsmmdgigdy by misha vossema, on Flickr
IMG_8883_zpsvl6twvci by misha vossema, on Flickr
IMG_8898_zpsow6abfwp by misha vossema, on Flickr
IMG_9033_zpsum283kds by misha vossema, on Flickr
IMG_9045_zpshopcikhn by misha vossema, on Flickr
IMG_9073_zpsdravcjlb by misha vossema, on Flickr
IMG_8925_zpst6sv9lqn by misha vossema, on Flickr
IMG_9076_zpstedjiypj by misha vossema, on Flickr
IMG_8985_zpszldzemhr by misha vossema, on Flickr
Ik zag bij de randjes van de kleppendeksel olie sporen/lekkage toen ik de motor en bak aan het reinigen was en dus weer naar de bmw dealer geweest.
Dit keer voor een nieuwe kleppendeksel pakking.
Gelijk ook maar een nieuwe afdicht ring meegenomen voor het stuurbekrachtiging reservoir.
IMG_8931_zpsdrsfxbvk by misha vossema, on Flickr
De oude pakking bleek volledig uitgehard en moest uit de kleppendeksel gebroken worden.
IMG_8980_zpskzqkou3z by misha vossema, on Flickr
IMG_8978_zps2neqt9xr by misha vossema, on Flickr
IMG_8979_zpsnlpcsqdm by misha vossema, on Flickr
IMG_8981_zpspfhjf66d by misha vossema, on Flickr
Toen dat klaar was nog wat poreuze vacuumleidingen vervangen.
IMG_8984_zpsmoqfmowq by misha vossema, on Flickr
Vervolgens de auto eens grondig gereinigd en gepoetst.
IMG_9279_zpsdti3puih by misha vossema, on Flickr
IMG_9281_zpsnzakngl1 by misha vossema, on Flickr
Einde deel 1.
Dit gezegd hebbende zal ik dit topic zo goed mogelijk blijven updaten en eventuele vragen natuurlijk altijd beantwoorden.
Veel leesplezier.
Ik ben Misha Vossema.
28jaar oud en woon in Assen.
In November 2016 kocht ik een Stahl grijze E46 320i (M54) touring met 233xxx km op de klok NAP.
De auto gekocht om het model . De kleur en het zwarte sportlederen interieur.
De auto zit verder arm in de opties en dus ga ik die zelf aanvullen/inbouwen.
Helaas bleken er al snel wat dingen aan de auto te mankeren want zoals zo vaak is er wel in gereden en altijd bezuinigd op onderhoud ( als dat al werd gedaan).
Ik had de keuze om de auto of weer weg te doen . Of om de auto op te frissen en naar eigen smaak te maken om er zo nog vele kilometers van te kunnen genieten.
Het is het laatste geworden en zal jullie nu laten zien wat er tot nu toe aan de auto gedaan is.
Bij aankoop:
IMG_7352 by misha vossema, on Flickr
IMG_7351 by misha vossema, on Flickr
De eerste dag na aankoop toen ik de auto bij huis kreeg gelijk de chromen kentekenplaat houder aan de voorkant vervangen.
IMG_7521_zpsvxxbmgpf (1) by misha vossema, on Flickr
IMG_7522_zpsyvlhca3u by misha vossema, on Flickr
IMG_7524_zps4sn3qm7s by misha vossema, on Flickr
vervolgens de auto door de wasstraat gehaald want hij zag er uit alsof dat al lange tijd niet gebeurd was.
IMG_7530_zpsazkc78cb by misha vossema, on Flickr
IMG_7534_zpsnypyr379 by misha vossema, on Flickr
IMG_7533_zpsfie887zs by misha vossema, on Flickr
Het lijkt heel wat zo op de foto maar de velgen hebben allemaal stoeprand schade en de remklauwen zijn door een debiel gespoten. Alleen de voorkant dus bovenkant en achterzijde zijn niet gespoten . De remblokken zijn ook meegespoten en niet met hittebestendige lak gebeurd.Kort om,dit moet allemaal anders.
Wat ik verder vreemd vind is dat de auto geen middenarmsteun heeft.
Ik snap niet hoe je dat niet in je bmw kunt willen hebben.
En dus een midden armsteun gekocht.
IMG_7546_zps7ejzii62 by misha vossema, on Flickr
En bij de bmw dealer hier in Assen , Bekerhouders en het muntenbakje.
IMG_7550_zpsr3ljay0b by misha vossema, on Flickr
IMG_7551_zpsmgnxprqp by misha vossema, on Flickr
IMG_7552_zpsyvgeonpe by misha vossema, on Flickr
IMG_7560_zpsp1ud8tey by misha vossema, on Flickr
Dat was dat en toen kwam de voor mij grootste ergernis uit het interieur ,namelijk het stuur.
Geen cruisecontrol of knop bediening voor de originele radio die ik bij de auto heb.
En het stuur zelf is compleet versleten. het rubber kan je twisten om het stalen binnenwerk.
Dus een stuur gekocht uit een 04 330i met die functies.
IMG_7632_zpssubng0sy by misha vossema, on Flickr
Met dat ik het oude stuur uit de auto wil halen klapt me dit ding uitelkaar en dus kon ik daar ook een nieuwe voor halen haha.
IMG_7663_zpsdzbdymbm by misha vossema, on Flickr
IMG_7664_zpsa4qgd06v by misha vossema, on Flickr
Gelukkig was dit het eindresultaat van die middag.
IMG_7782_zpshr1xqg1n by misha vossema, on Flickr
Toen ik de auto +- 4 week in bezit had kwam het eerste euvel naar boven.
De stuurbekrachtigingspomp was blijkbaar al een tijdje aan het overlijden.
De vorige eigenaar moet dit hebben geweten want het reservoir was afgevuld.
Dit had ik voor de koop wel even snel gezien maar niet met een lampje in geschenen.
Het was namelijk zwart en zat vol metaal deeltjes.
En dus kon de oude pomp eraf.Nieuwe erop en het systeem flushen zodat zoveel mogelijk gruis ook uit het stuurhuis en alle leidingen etc verwijderd is.
IMG_7652_zpsiouz5h47 by misha vossema, on Flickr
IMG_7646_zps99xcusc7 by misha vossema, on Flickr
IMG_7659_zpsfnidyjmr by misha vossema, on Flickr
IMG_7657_zpss3bmolcw by misha vossema, on Flickr
IMG_7660_zpstoxoki6w by misha vossema, on Flickr
De afneembare trekhaak maar eens verwijderd en nagekeken. De 2 sleuteltjes zijn er gelukkig bij aanwezig. De elektra werkt er ook goed van en wat ik dan weer belangrijk vind.
De trekhaak is ooit geplaatst door iemand die daar kundig in is want er is geen lompe hap uit de bumper gezaagd of wat ook.
IMG_7869_zpskku9uh6n by misha vossema, on Flickr
Ik was helemaal blij dat het probleem met de stuurbekrachtigings pomp was opgelost en dacht nu mooi wat kilometers te kunnen maken toen de grote klapper kwam in de vorm van de koppeling die eruit lag.
Nu voelde ik wel dat de koppeling hoog zat bij aankoop maar dacht dat op te kunnen lossen met een nieuwe drukgroep met de tijd.
Nu heb ik een werkplaatsje aan huis gebouwd waar ik het meeste kan , Heb alleen geen brug.
Dus dat werd voor 2.5 week lang naast mijn fulltime job in de avond uurtjes met de touring bezig anders zou het veelte duur worden.
Voordeel is wel dat ik nu wel alles aan de onderzijde aan kon pakken na hoe ik het graag zie.
Een garage gaat niet je onderbeplating reinigen en steunen ontroesten en spuiten en goedkope troep tectiel verwijderen voor je.Dit kon ik nu allemaal mee gaan pakken.
Wat ik heb aangeschaft om het probleem aan te pakken :
Valeo drukgroep met enkelmassa vliegwiel en druklager.
Oem bmw kunstof pen voor in de bak
Oem bmw clip voor kunstof pen
oem bmw achterste krukas keering ( lekte niet maar kon er nu toch bij.)
oem bmw aandrijfas lager.
wat uitlaat pakkingen boutjes moertjes borgringetjes etc.
En verder wilde ik graag nieuwe ruitenwisserbladen voor en moest er een nieuwe ruitenwisser arm achter komen want de huidige was gebroken.
en dus kwamen daarvoor :
Bosch ruitenwisserbladen voor de voorzijde.
bmw oem ruitenwisser arm voor de achterzijde.
IMG_8893_zps8ia0z8tp by misha vossema, on Flickr
IMG_8856_zpskt6tggcy by misha vossema, on Flickr
IMG_8918_zpsfr1zyug6 by misha vossema, on Flickr
IMG_8914_zpsvchiukl4 by misha vossema, on Flickr
IMG_8900_zpsiodj0omc by misha vossema, on Flickr
IMG_8903_zpsnhhux31a by misha vossema, on Flickr
IMG_8906_zps6tqes3l0 by misha vossema, on Flickr
IMG_8924_zpssbp0nan0 by misha vossema, on Flickr
IMG_8882_zpsmmdgigdy by misha vossema, on Flickr
IMG_8883_zpsvl6twvci by misha vossema, on Flickr
IMG_8898_zpsow6abfwp by misha vossema, on Flickr
IMG_9033_zpsum283kds by misha vossema, on Flickr
IMG_9045_zpshopcikhn by misha vossema, on Flickr
IMG_9073_zpsdravcjlb by misha vossema, on Flickr
IMG_8925_zpst6sv9lqn by misha vossema, on Flickr
IMG_9076_zpstedjiypj by misha vossema, on Flickr
IMG_8985_zpszldzemhr by misha vossema, on Flickr
Ik zag bij de randjes van de kleppendeksel olie sporen/lekkage toen ik de motor en bak aan het reinigen was en dus weer naar de bmw dealer geweest.
Dit keer voor een nieuwe kleppendeksel pakking.
Gelijk ook maar een nieuwe afdicht ring meegenomen voor het stuurbekrachtiging reservoir.
IMG_8931_zpsdrsfxbvk by misha vossema, on Flickr
De oude pakking bleek volledig uitgehard en moest uit de kleppendeksel gebroken worden.
IMG_8980_zpskzqkou3z by misha vossema, on Flickr
IMG_8978_zps2neqt9xr by misha vossema, on Flickr
IMG_8979_zpsnlpcsqdm by misha vossema, on Flickr
IMG_8981_zpspfhjf66d by misha vossema, on Flickr
Toen dat klaar was nog wat poreuze vacuumleidingen vervangen.
IMG_8984_zpsmoqfmowq by misha vossema, on Flickr
Vervolgens de auto eens grondig gereinigd en gepoetst.
IMG_9279_zpsdti3puih by misha vossema, on Flickr
IMG_9281_zpsnzakngl1 by misha vossema, on Flickr
Einde deel 1.