Subframe versterken
Geplaatst: 13 nov 2017, 21:49
Wie heeft er ervaring met versterken van het subframe?
Wat voor verschillende methodes / platen zijn er beschikbaar en wie is hier in Nederland (of evt. op enigszins redelijke 'rijafstand' in Duitsland) de beste specialist in?
Op verschillende websites lees ik verschillende zaken om rekening mee te houden, zoals:
- Interessant filmpje van Redish Automotive (wordt ook genoemd in M3cutters discussie): https://www.youtube.com/watch?v=HaTYBaMpUtE
- PROCAR geeft aan (http://autoserviceprocar.nl/onderstel-aanpassingen/): Door een verkeerde constructie i.c.m. met het klapperen van de van de subframe rubbers tegen het carrosserie zal deze op den duur gaan scheuren. Om dit te verhelpen hebben wij op maat gemaakte constructie platen gemaakt die op de bevestigingspunten van het subframe worden gelast, en een anti roest behandeling krijgen. Om het klapperen van het subframe te verhelpen adviseren wij om powerflex bushings te monteren. De rubbers zitten in gemonteerde toestand tegen het carrosserie aan en zullen niet meer tegen het carrosserie aan hameren.
Op M3cutters was hier ook een discussie over (http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=186259):
- best bet is reinforcement plates from Redish Automotive
- if you are more worried than that then you need to look at a VinceBar / CMP Auto Engineering bar
- you often can't tell the true state of affairs with regards to the rear axle carrier panel until you have removed the subframe, as the subframe mounts themselves tend to cover up some of the
- remember that the root-cause of the issue is actually the fact that the rear axle carrier panel as a whole pulls away from the chassis, and plates don't properly address this issue (it's more of a symptomatic form of treatment). This is where bracing on the top side of the mounts are a good solution (VinceBar, CMP, etc).
Wat is jullie ervaring - wat is de beste manier om het subframe (preventief) te versterken, en wat mag dat ('de beste oplossing') ongeveer kosten?
Wat voor verschillende methodes / platen zijn er beschikbaar en wie is hier in Nederland (of evt. op enigszins redelijke 'rijafstand' in Duitsland) de beste specialist in?
Op verschillende websites lees ik verschillende zaken om rekening mee te houden, zoals:
- Interessant filmpje van Redish Automotive (wordt ook genoemd in M3cutters discussie): https://www.youtube.com/watch?v=HaTYBaMpUtE
- PROCAR geeft aan (http://autoserviceprocar.nl/onderstel-aanpassingen/): Door een verkeerde constructie i.c.m. met het klapperen van de van de subframe rubbers tegen het carrosserie zal deze op den duur gaan scheuren. Om dit te verhelpen hebben wij op maat gemaakte constructie platen gemaakt die op de bevestigingspunten van het subframe worden gelast, en een anti roest behandeling krijgen. Om het klapperen van het subframe te verhelpen adviseren wij om powerflex bushings te monteren. De rubbers zitten in gemonteerde toestand tegen het carrosserie aan en zullen niet meer tegen het carrosserie aan hameren.
Op M3cutters was hier ook een discussie over (http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=186259):
- best bet is reinforcement plates from Redish Automotive
- if you are more worried than that then you need to look at a VinceBar / CMP Auto Engineering bar
- you often can't tell the true state of affairs with regards to the rear axle carrier panel until you have removed the subframe, as the subframe mounts themselves tend to cover up some of the
- remember that the root-cause of the issue is actually the fact that the rear axle carrier panel as a whole pulls away from the chassis, and plates don't properly address this issue (it's more of a symptomatic form of treatment). This is where bracing on the top side of the mounts are a good solution (VinceBar, CMP, etc).
Wat is jullie ervaring - wat is de beste manier om het subframe (preventief) te versterken, en wat mag dat ('de beste oplossing') ongeveer kosten?