Ook het model leek aanvankelijk duidelijk. Het zou een E46 Coupé worden. De dag voor mijn vakantie ben ik gaan kijken bij een 318Ci. De auto was mooi en er zat een kloppende onderhoudshistorie bij. Echter ging ik de volgende dag op vakantie en was ik toch niet zo zeker van mijn zaak om meteen tot koop over te gaan. Toen ik terug kwam van vakantie bleek dat iemand anders wel tot koop was over gegaan en ging de zoektocht dus verder.
Uiteindelijk vond ik een 320Ci met 150.000 km op de teller die eigenlijk precies was zoals ik hem wilde. Zwart, handbak, prachtige 18'' wielen en M-Sportonderstel. Er was echter één ding dat me zorgen baarde: De onderhoudshistorie vanaf 110.000 was niet meer aanwezig. Na een paar dagen twijfelen besloten om tegen een lager bod de auto te proberen te kopen. Toen ik opbelde naar de verkoper om mijn bod te doen, bleek dat ook deze auto al verkocht was. Enorm teleurgesteld toch maar weer door gaan zoeken.
En toen ik op een middag zat te kijken naar een 323Ci, zag ik op de website van deze aanbieder ineens een 520i staan. Ik was eigenlijk meteen verkocht van de auto. De kleur was wat me nog het meest opviel, dat Titangrau staat zo'n E39 bijzonder goed naar mijn mening! Daarnaast had de auto een handbak, een must voor mij! Meteen besloten om een proefrit te gaan maken, en dat beviel enorm goed. De E46 vond ik altijd hard geveerd en daardoor soms erg stuiterig over drempels, terwijl de E39 zelfs met M-onderstel eigenlijk veel lekkerder reed. De volgende dag besloten om de auto te kopen en op te halen.
Even wat details over de auto: Het betreft een 520i uit 2003 in Titangrau, die werkelijk geen enkele optie heeft. De enige opties die waren aangekruist vanaf de fabriek waren:
-Sportstuur
-M-Sportonderstel
-Sportstoelen
Bij aankoop stond de teller op 144.000, en inmiddels heb ik daar in 3 maanden 12.000 kilometer bij gereden

Hier een lijstje van wat ik tot nu toe aan de auto heb gedaan:
-Bougies vervangen
-Oliewissel+Filters
-Idle Control Valve schoongemaakt
-DISA schoongemaakt
-Blokken+Schijven voor
-Speakers vervangen
-AUX ingebouwd
-Spanrol vervangen
-Inlaatslangen vervangen
-Style 32 17’’ gemonteerd
-Waterpomp vervangen
Dan nog wat wensen voor de toekomst:
-DISA vervangen
-Nieuwe banden
-Nieuw stuur M-spec
-Nieuwe achterbumper (Op dit moment zit hier een klein gat in vanwege de afneembare trekhaak)
-Upgrade interieur
Tot slot nog een paar foto's!