Online remschijven kopen.. .

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bmw 525 Berline

Online remschijven kopen.. .

Bericht door Bmw 525 Berline » 23 jan 2018, 23:25

Zijn er hier mensen die weleens online remschijven hebben gekocht of blokken of ken je iemand die het gekocht heeft? Zo ja wat zijn de ervaringen hiermee? De prijzen zijn 1/4de of zelfs 1/5de van een fysieke winkel.... .

marc lenssen

Re: Online remschijven kopen.. .

Bericht door marc lenssen » 24 jan 2018, 06:47

Voor mijn vorige auto (e39) wel eens een set ATE schijven voor de voorkant gekocht. Prima spul...

Toink

Bericht door Toink » 24 jan 2018, 07:38

Zimmermann schijven en blokken voor mijn 5serie via Ebay. In DLD zijn onderdelen inderdaad stukken goedkoper.

ehombie

Bericht door ehombie » 24 jan 2018, 07:50

Je twijfelt over de kwaliteit van bijv. merk bosch met een identiek onderdeelnr. Bij een webshop versus een automateriaalzaak? Dan zou ik zeggen neen...of iemand moet hier zeggen dat er nog a en b kwaliteit van hetzelfde merk icm onderdeelnr in omloop is.

zou wel stuk service zijn van een fysieke winkel. Vaak leveren deze ook aan universele garages op afroep. zodat garages geen voorraad hoeven te hebben. En die leveren vaak nog dezelfde dag aan een garage. Deze hebben misschien ook wel betere nazorg als een onderdeel kapot gaat...

Hier schrijft tom_il wel iets over bulk. Oem en aftermarket wat wel logische is....
viewtopic.php?f=123&t=55371

Vraag je naar een speciek merk...zou ik zeggen koop gewoon een A-merk. Ate, bosch...iedereen heeft wel een voorkeur...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

tom_il

Bericht door tom_il » 24 jan 2018, 08:28

Op de E60/61 zijn Boschschijven af te raden, veel problemen gemeld met trillingen.
De beste zijn de OEM schijven, BMW maakt ze zelf. Zeer veel gevallen te vinden van aanhoudende problemen met trillngen die opgelost zijn na het plaatsen van OEM schijven.
Zelf heb ik ATE gemonteerd waar ik tevreden over ben, ik zou kiezen voor ATE of Brembo
De bestuurder heeft hier ook een invloed op, veelvuldig hard remmen en daarna met de voet op de rem voor het rood licht staan is niet bevorderlijk voor de schijven.

Hou ook rekening mee dat gegroefde of geperforeerde schijven niet toegelaten zijn in belgië als ze origineel vol zijn. Heeft trouwens geen zin op onze wagens.
525d E61 2007 pre-LCI

Martijn van Tilburg

Bericht door Martijn van Tilburg » 24 jan 2018, 10:29

Bmw 525 Berline schreef:Zijn er hier mensen die weleens online remschijven hebben gekocht of blokken of ken je iemand die het gekocht heeft? Zo ja wat zijn de ervaringen hiermee? De prijzen zijn 1/4de of zelfs 1/5de van een fysieke winkel.... .
Ik heb 3 maanden geleden originele Brembo schijven aangeschaft (voorzijde) voor mijn E61.
Ben er zeer over te spreken, en waren maar € 55,- p/st.

Vergeet niet de slijtindicators mee te bestellen, want die krijg je meestal niet 'heel' uit de oude remblokken.

e39-528i

Bericht door e39-528i » 24 jan 2018, 12:53

Ik heb de laatste 11 jaar altijd Bosch schijven en blokken gemonteerd,
op mijn E39 528i en ook mijn huidige E60 530i te samen goed voor 300.000km ,
nooit geen last van trillen of andere narigheid gehad, ben wel een rustige rijder.
Ik bestel altijd op http://www.mister-auto.nl .
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 24 jan 2018, 13:02

marc lenssen schreef:Voor mijn vorige auto (e39) wel eens een set ATE schijven voor de voorkant gekocht. Prima spul...
Ok maar welke site heb je het gekocht dan?
Toink schreef:Zimmermann schijven en blokken voor mijn 5serie via Ebay. In DLD zijn onderdelen inderdaad stukken goedkoper.
Ebay.DE?? En niks getril ofzo gehad?
ehombie schreef:Je twijfelt over de kwaliteit van bijv. merk bosch met een identiek onderdeelnr. Bij een webshop versus een automateriaalzaak? Dan zou ik zeggen neen...of iemand moet hier zeggen dat er nog a en b kwaliteit van hetzelfde merk icm onderdeelnr in omloop is.

zou wel stuk service zijn van een fysieke winkel. Vaak leveren deze ook aan universele garages op afroep. zodat garages geen voorraad hoeven te hebben. En die leveren vaak nog dezelfde dag aan een garage. Deze hebben misschien ook wel betere nazorg als een onderdeel kapot gaat...

Hier schrijft tom_il wel iets over bulk. Oem en aftermarket wat wel logische is....
viewtopic.php?f=123&t=55371

Vraag je naar een speciek merk...zou ik zeggen koop gewoon een A-merk. Ate, bosch...iedereen heeft wel een voorkeur...
Idd ik twijfel omdat er ook veel namaak wordt verkocht dat uit china komt. Ze dupliceren zelfs bestelnr. laat staan de verpakking etc etc.. . Probleem is kwaliteit van het staal natuurlijk: op dat vlak zijn de mannschaft heer en meester.

Ken veel mensen die online remschijven gekocht hebben en bijna allemaal problemen(na een tijdje) gaande van getril, geluiden, of gewoon dat ze niet passen!

Daarom dacht ik het hier eens te vragen.
tom_il schreef:Op de E60/61 zijn Boschschijven af te raden, veel problemen gemeld met trillingen.
De beste zijn de OEM schijven, BMW maakt ze zelf. Zeer veel gevallen te vinden van aanhoudende problemen met trillngen die opgelost zijn na het plaatsen van OEM schijven.
Zelf heb ik ATE gemonteerd waar ik tevreden over ben, ik zou kiezen voor ATE of Brembo
De bestuurder heeft hier ook een invloed op, veelvuldig hard remmen en daarna met de voet op de rem voor het rood licht staan is niet bevorderlijk voor de schijven.

Hou ook rekening mee dat gegroefde of geperforeerde schijven niet toegelaten zijn in belgië als ze origineel vol zijn. Heeft trouwens geen zin op onze wagens.
Ik heb er ondertussen originele zimmermann schijven+textar blokken(vooras) op laten zetten en heb momenteel geen getril wat ik 1,5jaar wel gehad heb. Ik heb ze in een fysieke winkel gehaald die enorm betrouwbaar is. Kon ze ook via Autodoc.de laten komen voor 1/4de van prijs maar schijven vertrouw ik niet online. Die immense prijsverschil zal er wel ergens voor tussen zitten zeker??

Wat je zegt van voet op de rem bij rood licht?? Ik doe dat ook. Wat moet je anders doen dan? Bij elk rood licht handrem?

Waarom zijn gegroefde of geperforeerde niet toegelaten en heeft het ook geen zin op onze wagens? Ik had er bijna gekocht daar hoor. Waren gewoon te verkrijgen.

tom_il

Bericht door tom_il » 24 jan 2018, 16:30

Je geraakt niet door de keuring. Het is in België niet toegelaten om het remsysteem te wijzigen, en dit word als een wijziging gezien.
Lees dit maar eens na ivm perforatie en groeven :
https://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-r ... ben-100064

Slechte schijven kunnen uit elkaar vliegen door de gaten. Is alleen voor de show, zou ik dus zeker niet doen.

Schijven koop ik niet op ebay, maar via een bv mister-auto of een andere bekende online webwinkel. Zoals je zegt hoe herken je de namaak ? Die chinezen zijn heel goed in namaak, dat halen wij er niet uit.
525d E61 2007 pre-LCI

ehombie

Bericht door ehombie » 24 jan 2018, 17:30

Die fysieke winkels die ik ken leveren ook aan autobedrijven en doen particulieren erbij. Zo'n webwinkel heeft misschien een grotere afzet of neemt meer af? Waardoor ze dus ook weer veel goedkoper zijn dan de fysieke winkel. Die vaak weer wat lokaler zijn "meer" personeel hebben, autos rijden die 1 of 2x perdag wat afleverd bij een garage? Zoiets denk ik dan..

Ik ga er dan vanuit dat de bekendere autoonderdelen webwinkels gewoon oke zijn...en hetzelfde spul leveren als die fysieke winkel. (anders kan ik wel veel webwinkels wantrouwen t.o.v. fysieke winkels). Zolang ik geen bamischijven krijg.. ga ik ervan uit dat het oke is :ja:

Nieuwe auto onderdelen op Ebay...nee liever niet...zullen ook wel goeie tussen zitten. Is meer gevoels kwestie.
Ja die chinese kunnen er wat van...idd

Jeetje tom_il...Ik dacht dat Nederland van de regeltjes was...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

tom_il

Bericht door tom_il » 24 jan 2018, 19:22

Jullie mogen zowat alles vergeleken met wat in België mag.
Hier is men jaren geleden zeer streng geworden rond "tuning".
Hier moet je attesten van alles hebben of je kan het vergeten.
Aantal voorbeelden : breedset E61 niet toegelaten tenzij de M5 E61. Zoals ik vermelden geen enkele wijziging is toegelaten aan het remsysteem, zelfs niet als dit OEM is. Of eenvoudig gezegd alles wat niet origineel is word als tuning aanzien en kan in vraag gesteld worden, en kunnen attesten gevraagd worden of deze voldoen. Sommige mogen gewoon niet.
De keuring gebeurt hier ook in een beperkt aantal specifieke door de overheid erkende centra.
525d E61 2007 pre-LCI

Toink

Bericht door Toink » 24 jan 2018, 19:31

De Zimmermanns trillen inderdaad niet. Maar vaak worden trillende schijven (naast slechte kwaliteit of verkeerd gebruik) ook veroorzaakt door onderstelproblemen. Als je wielophanging niet OK is dan kunnen je remschijven daar ook van gaan trillen. Ik heb eerst alle rubbers laten checken en vervangen, daarna de schijven en blokken gedaan.

525i

Bericht door 525i » 24 jan 2018, 20:16

orrigineel bmw aanschaffen is het beste.
e6* is behoorlijk gevoelig met trillingen van de schijven.

volgens mij heeft dit ook te maken dat sommige schijven een stalen hart hebben en de OE BMW schijven een aluminium hart, maar weet niet of dit verhaal klopt...

heb in ieder geval al een paar mensen gesproken die trillende schijven hadden met TRW of BREMBO schijven wat normaal wel okay is

tom_il

Bericht door tom_il » 24 jan 2018, 22:03

525i schreef:orrigineel bmw aanschaffen is het beste.
e6* is behoorlijk gevoelig met trillingen van de schijven.

volgens mij heeft dit ook te maken dat sommige schijven een stalen hart hebben en de OE BMW schijven een aluminium hart, maar weet niet of dit verhaal klopt...

heb in ieder geval al een paar mensen gesproken die trillende schijven hadden met TRW of BREMBO schijven wat normaal wel okay is
Klopt, beste schijven zijn de OEM schijven. Waarom is mij ook niet duidelijk. Zal eerder bij de materiaal keuze en behandeling liggen vermoed ik.
Laatst gewijzigd door tom_il op 25 jan 2018, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 24 jan 2018, 22:46

tom_il schreef:Je geraakt niet door de keuring. Het is in België niet toegelaten om het remsysteem te wijzigen, en dit word als een wijziging gezien.
Lees dit maar eens na ivm perforatie en groeven :
https://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-r ... ben-100064

Slechte schijven kunnen uit elkaar vliegen door de gaten. Is alleen voor de show, zou ik dus zeker niet doen.

Schijven koop ik niet op ebay, maar via een bv mister-auto of een andere bekende online webwinkel. Zoals je zegt hoe herken je de namaak ? Die chinezen zijn heel goed in namaak, dat halen wij er niet uit.
Ben pas nog keuring geweest maar is wel goed om te weten want iemand brainwashde mij onlangs om in toekomst geperforeerde te nemen. Hij zei dat het voor alles goed was! Hij beweerde in combinatie met keramische blokken dat je heer en meester zou zijn met remmen en dat het veel langer mee ging.. , niet dus??

Hoe herken je namaak?? Na een tijdje zullen de kwaaltjes wel bovenkomen als het te laat is.

Ps: tom kun je uitleg geven ivm rempedaal niet inhouden bij stoplichten? Ik doe dat wel en merk ook dat iedereen het doet gelijk mijn voorligger enzo? Zie je aan de derde remlicht he. Is beste dan in de P zetten??
ehombie schreef:Die fysieke winkels die ik ken leveren ook aan autobedrijven en doen particulieren erbij. Zo'n webwinkel heeft misschien een grotere afzet of neemt meer af? Waardoor ze dus ook weer veel goedkoper zijn dan de fysieke winkel. Die vaak weer wat lokaler zijn "meer" personeel hebben, autos rijden die 1 of 2x perdag wat afleverd bij een garage? Zoiets denk ik dan..

Ik ga er dan vanuit dat de bekendere autoonderdelen webwinkels gewoon oke zijn...en hetzelfde spul leveren als die fysieke winkel. (anders kan ik wel veel webwinkels wantrouwen t.o.v. fysieke winkels). Zolang ik geen bamischijven krijg.. ga ik ervan uit dat het oke is :ja:

Nieuwe auto onderdelen op Ebay...nee liever niet...zullen ook wel goeie tussen zitten. Is meer gevoels kwestie.
Ja die chinese kunnen er wat van...idd

Jeetje tom_il...Ik dacht dat Nederland van de regeltjes was...
Klopt wel dat een fysieke winkel meer personeel moet betalen, huur,... is mss net als een tankstation met personeel die u bedient.. die zijn ook altijd duurder.

Maar toch qua remschijven vertrouw ik het online niet. Is te delicaat en gevolg kan zijn mss 2 jaar getril.

Ik koop ook genoeg online maar geen remschijven.
Toink schreef:De Zimmermanns trillen inderdaad niet. Maar vaak worden trillende schijven (naast slechte kwaliteit of verkeerd gebruik) ook veroorzaakt door onderstelproblemen. Als je wielophanging niet OK is dan kunnen je remschijven daar ook van gaan trillen. Ik heb eerst alle rubbers laten checken en vervangen, daarna de schijven en blokken gedaan.
Ik ben nog maar pas langs keuring geweest en is blanco gekeurd. Bij het laten opzetten van de remschijven en blokken bleek wel dat de rubbers van de stabilisatorstangen kapot waren van beide kanten.. heb die onmiddelijk laten vervangen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”