Toerental dipt bij afremmen - E81 116i 2.0 2010
Geplaatst: 31 jan 2018, 12:59
Goedemiddag,
Ik heb in Juli 2017 een tweedehands E81 116i 2.0 uit 2010 gekocht (117k km destijds), inmiddels zijn er al een aantal reparaties uitgevoerd, namelijk:
- Distributiekettingset
- Koppeling
- 4x bobine + bougie
Nu zat ik weer met het probleem dat de motor niet soepel loopt en dat zodra er afgeremd wordt en de koppeling ingeduwd wordt het toerental te laag zakt (~500rmp) waardoor de motor gaat schudden alsof hij bijna uitvalt. Nu is er één injector vervangen, en de boel weer gereinigd, waardoor de motor wél weer soepel loopt. Helaas blijkt het probleem met het inzakken van de toeren nog niet opgelost, dit leek in eerste instantie wel maar na een stuk rijden en weer tanken kwam het weer terug. In de bijlage een video welke het probleem laat zien.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
EDIT: Het gebeurd eigenlijk alleen als de auto warm is, met airco aan is het minder waarneembaar maar gebeurd het nog wel (op een hoger toerental dus het schudden is dan minder).
EDIT 2: Compleet vergeten te zeggen dat het toerental meteen weer terug omhoog gaat na de dip en hierna wel weer netjes stationair loopt.
Alvast bedankt!
Mvg,
Stefan
Ik heb in Juli 2017 een tweedehands E81 116i 2.0 uit 2010 gekocht (117k km destijds), inmiddels zijn er al een aantal reparaties uitgevoerd, namelijk:
- Distributiekettingset
- Koppeling
- 4x bobine + bougie
Nu zat ik weer met het probleem dat de motor niet soepel loopt en dat zodra er afgeremd wordt en de koppeling ingeduwd wordt het toerental te laag zakt (~500rmp) waardoor de motor gaat schudden alsof hij bijna uitvalt. Nu is er één injector vervangen, en de boel weer gereinigd, waardoor de motor wél weer soepel loopt. Helaas blijkt het probleem met het inzakken van de toeren nog niet opgelost, dit leek in eerste instantie wel maar na een stuk rijden en weer tanken kwam het weer terug. In de bijlage een video welke het probleem laat zien.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
EDIT: Het gebeurd eigenlijk alleen als de auto warm is, met airco aan is het minder waarneembaar maar gebeurd het nog wel (op een hoger toerental dus het schudden is dan minder).
EDIT 2: Compleet vergeten te zeggen dat het toerental meteen weer terug omhoog gaat na de dip en hierna wel weer netjes stationair loopt.
Alvast bedankt!
Mvg,
Stefan