Ratelend geluid in vrij, heftig trillen afremmen op motor
Geplaatst: 03 feb 2018, 20:42
Beste mensen,
Sinds een aantal maanden de zeer gelukkige eigenaar van een E46 M3 uit 2005. Foto's staan geloof ik in voorsteltopic.
Goed, ik houd niet van half werk; ik heb lang gezocht nar exact het model, bouwjaar en kilometrage binnen mijn budget, en daarbij voldoende ruimte ingecalculeerd voor een grote beurt en enkele modificaties (csl airbox, alphan n tune, subframe) ook een aankoopkeuring laten doen uiteraard.
Alles heb ik laten uitvoeren door een M specialist. Ik zal zijn naam niet noemen want mijn ervaring met dit bedrijf is zeer goed en ik wil hem op geen manier in diskrediet brengen.
Enkele dagen nadat ik de wagen weer in bezit had met alle modificaties en grote beurt trok ik op (motor was warm, goed warm, maar eerlijk is eerlijk, ik trok flink op) en tik, en geen koppeling meer as het resultaat. Moest het pedaal door de bodem trappen en met geweld in de versnelling drukken om thuis te komen. MIjn eerste gedacht was de hulpkoppelingscilinder. Toen de wagen koud was kon ik namelijk wel gewoon schakelen maar in 1e en 2e versnelling een scheurend geluid.
Wagen weggebracht naar de zelfde specialist. bleek mn koppeling compleet naar de smef:
https://afbeelding.im/xm9Zt6uA
en ook vliegwiel teveel ruimte. Pijnlijk, maar goed, alleen net beste voor mijn geliefde M. Vervangen dus maar!
auto opgehaald, rustig rijden, want koppeling moet ingereden worden. na 100 km kom ik thuis, ik neem de afslag, schakel rustig terug en de auto begint heftig te trillen bij opkomen koppeling. daarna ook een scheurend geluid weer bij eerste en tweede versnelling. Ook als ik stil sta met de bak in de vrij een raar geluid wat overgaat bij koppeling opkomen. zie filmpje.
https://youtu.be/zQC2RjTppb8
De specialist is uiteraard erg behulpzaam en laat mijn auto binnenkort ophalen, maar ik heb er wel flink de schijt in, en het laat me niet los. Wat zijn jullie meningen?
Sinds een aantal maanden de zeer gelukkige eigenaar van een E46 M3 uit 2005. Foto's staan geloof ik in voorsteltopic.
Goed, ik houd niet van half werk; ik heb lang gezocht nar exact het model, bouwjaar en kilometrage binnen mijn budget, en daarbij voldoende ruimte ingecalculeerd voor een grote beurt en enkele modificaties (csl airbox, alphan n tune, subframe) ook een aankoopkeuring laten doen uiteraard.
Alles heb ik laten uitvoeren door een M specialist. Ik zal zijn naam niet noemen want mijn ervaring met dit bedrijf is zeer goed en ik wil hem op geen manier in diskrediet brengen.
Enkele dagen nadat ik de wagen weer in bezit had met alle modificaties en grote beurt trok ik op (motor was warm, goed warm, maar eerlijk is eerlijk, ik trok flink op) en tik, en geen koppeling meer as het resultaat. Moest het pedaal door de bodem trappen en met geweld in de versnelling drukken om thuis te komen. MIjn eerste gedacht was de hulpkoppelingscilinder. Toen de wagen koud was kon ik namelijk wel gewoon schakelen maar in 1e en 2e versnelling een scheurend geluid.
Wagen weggebracht naar de zelfde specialist. bleek mn koppeling compleet naar de smef:
https://afbeelding.im/xm9Zt6uA
en ook vliegwiel teveel ruimte. Pijnlijk, maar goed, alleen net beste voor mijn geliefde M. Vervangen dus maar!
auto opgehaald, rustig rijden, want koppeling moet ingereden worden. na 100 km kom ik thuis, ik neem de afslag, schakel rustig terug en de auto begint heftig te trillen bij opkomen koppeling. daarna ook een scheurend geluid weer bij eerste en tweede versnelling. Ook als ik stil sta met de bak in de vrij een raar geluid wat overgaat bij koppeling opkomen. zie filmpje.
https://youtu.be/zQC2RjTppb8
De specialist is uiteraard erg behulpzaam en laat mijn auto binnenkort ophalen, maar ik heb er wel flink de schijt in, en het laat me niet los. Wat zijn jullie meningen?