Pagina 1 van 1

aanschaf BMW E90LCI 320d

Geplaatst: 20 feb 2018, 19:54
door Peer81
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een E90LCI 320d, liefst 2011-2012 met max 160.000 op de teller. Op de verschillende zoeksites staan wel een aardig aantal fraaie exemplaren :) Ik ben inmiddels na aardig wat lees- en speur werk op internet op de hoogte van het N47 timing ketting probleem. Ik begreep dat het probleem minder is vanaf de 2011 modellen? Klopt dit? Maar, nog meer dingen waar ik op dien te letten?

Timing ketting: als deze vervangen moet worden, ik neem aan dat BMW hier geupgrade onderdelen voor uitgebracht heeft waardoor het probleem na vervanging voorgoed op gelost zou moeten zijn, of is dit iets wat gewoon helaas weer terug blijft keren?

Ik lees dingen over swirlflaps? Is dit ook van toepassing op de N47 motor?

Turbo? Andere zaken?

Het enigste wat me zorgen baart is die timing ketting aangezien dat een grap(je) is wat een aardige klap geld kan kosten. De rest lijkt me nog wel te overzien, met iedere auto is wel wat aan de hand.

Ik ben denk ik wel van plan om een aankoopkeuring uit te laten voeren. Iemand hier nog tips voor? Dekra of Vakgarage of bij BMW dealer? Jullie ervaringen?

Ik hoop dat jullie mij nog wijzer kunnen maken dan ik al ben :+ Alvast bedankt

Re: aanschaf E90LCI 320d

Geplaatst: 21 feb 2018, 05:04
door Source
Ik zou een aankoopkeuring doen waar maakt niet zoveel uit.

Re: aanschaf E90LCI 320d

Geplaatst: 21 feb 2018, 07:47
door rfs88
ten eerste ervoor zorgen dat hij nu nog niet tikt, zoals Source zei aankoop keuring en eventueel half jaar garantie.
ten tweede dit bedrag reserveren voor de toekomst aangezien je waarschijnlijk nooit 100% weet of het gedaan is en met wat voor onderdelen het gedaan is

Re: aanschaf BMW E90LCI 320d

Geplaatst: 11 mar 2018, 18:15
door Dataloop
Aankoopkeuring via Mijn Autocoach. Distributie ketting valt wel mee qua kosten. Denk rond de 1500euro bij een specialist. Car-direct bijvoorbeeld. Tuurlijk veel geld maar als die daarna goed is heb je ook nooit meer last.

Ohw als je gaat proefrijden vraag dan of ze de auto de avond er voor klaar zetten zodat jij de eerste en echt koude start kan horen. Ketting en andere problemen (gloeikaarsen verstuivers egr) zijn soms bij koude start beter waarneembaar.

Succes en veel plezier.