M328i - E46 328i
Geplaatst: 16 mar 2018, 20:23
Beste ensen!,
Ik zal mij eens voorstellen hier op het forum.
Ik ben een echte bmw sleutelaar en doe alles het liefst zelf, ik heb een motorisch/onderstel zeer goed onderhouden bmw e46 328i sedan met bilstein b12/powerflex/19”evo2m3 velgen etc, binnenkort heb ik nog een paar projecten (3.0L inlaat en inlatnokkenas, rvs ebay uitlaatspruitstukken icm m3 katalysatoren.) omdat ik een enige tijd geleden veel heb opgestoken van forum berichten dacht ik, laat ik de bmw community ook eens binnentreden om enige kennis uit te wisselen, en bij deze het verhaal waarom!
Niet lang geleden vroeg in de ochtend onderweg naar mijn werk heb ik een uitglijder gemaakt in de sneeuw met mijn E46 328i... met 20kmh... ik reed in een smal straatje in een dorpje gaf iets teveel gas en voor dat ik het wist was ik de controle kwijt achterkant brak uit aangezien het een bolle weg is glij ik zo tegen een geparkeerde auto aan...
2-1/2e airbags afgegaan, R gordijn, deur en accu-kofferbak.
Wat is er kapot/krom?! Bumper, knipperlicht, modderkuip, koplamp verbrijzeld
Axiaalgewricht er uit gesprongen m3 velg tegen de draagarm aangeklapt
Draagarm krom, fusee krom, stuurhuis tik, deuk in de velgrand
Bumperbalk krom, motorkap krom, voorscherm.
Goed dat had ik, en wat had de tegenpartij?
Niet veel! Bumper enigzins kapot, stalen velg krom, band lek, en lichte carroserie schade onder de bumper.
Ik had helaas pech, net in het zwakke gedeelte geraakt en het los gesprongen axiaal gewricht...
Na een weekje werk is alles weer hersteld.
Ander stuurhuis/fusee/spatscherm/modderkuip, nieuwe stuurstangen/axiaalgewrichten, L+R meyle hd draagarmen, mtechbumper, koplamp/glas/lijst/angeleyes, bumperbalk, velg gericht etc.
Daarna uit laten lijnen door lammert van der meulen te dokkum en ik kan van het zomer weer naar de nurburgring!!
Ik hoop dat ik bmw liefhebbers kan helpen met bepaalde dingen en andersom!
Ik zal mij eens voorstellen hier op het forum.
Ik ben een echte bmw sleutelaar en doe alles het liefst zelf, ik heb een motorisch/onderstel zeer goed onderhouden bmw e46 328i sedan met bilstein b12/powerflex/19”evo2m3 velgen etc, binnenkort heb ik nog een paar projecten (3.0L inlaat en inlatnokkenas, rvs ebay uitlaatspruitstukken icm m3 katalysatoren.) omdat ik een enige tijd geleden veel heb opgestoken van forum berichten dacht ik, laat ik de bmw community ook eens binnentreden om enige kennis uit te wisselen, en bij deze het verhaal waarom!
Niet lang geleden vroeg in de ochtend onderweg naar mijn werk heb ik een uitglijder gemaakt in de sneeuw met mijn E46 328i... met 20kmh... ik reed in een smal straatje in een dorpje gaf iets teveel gas en voor dat ik het wist was ik de controle kwijt achterkant brak uit aangezien het een bolle weg is glij ik zo tegen een geparkeerde auto aan...
2-1/2e airbags afgegaan, R gordijn, deur en accu-kofferbak.
Wat is er kapot/krom?! Bumper, knipperlicht, modderkuip, koplamp verbrijzeld
Axiaalgewricht er uit gesprongen m3 velg tegen de draagarm aangeklapt
Draagarm krom, fusee krom, stuurhuis tik, deuk in de velgrand
Bumperbalk krom, motorkap krom, voorscherm.
Goed dat had ik, en wat had de tegenpartij?
Niet veel! Bumper enigzins kapot, stalen velg krom, band lek, en lichte carroserie schade onder de bumper.
Ik had helaas pech, net in het zwakke gedeelte geraakt en het los gesprongen axiaal gewricht...
Na een weekje werk is alles weer hersteld.
Ander stuurhuis/fusee/spatscherm/modderkuip, nieuwe stuurstangen/axiaalgewrichten, L+R meyle hd draagarmen, mtechbumper, koplamp/glas/lijst/angeleyes, bumperbalk, velg gericht etc.
Daarna uit laten lijnen door lammert van der meulen te dokkum en ik kan van het zomer weer naar de nurburgring!!
Ik hoop dat ik bmw liefhebbers kan helpen met bepaalde dingen en andersom!