Hoge accu ontlading
Geplaatst: 01 apr 2018, 09:12
Hallo iedereen,
Even zien of iemand ooit dezelfde probleem heeft gehad en een oplossing weet:
Mijn 2 voorste remschijven waren versleten en ik dacht ik vervang ze zelf samen met een nieuwe paar remblokken.
Zo gezegd, zo gedaan. Langs 1 kant toch, want toen ik de auto wou verplaatsen om beter aan de andere kant te kunnen wou hij plots niet meer starten.
Ik kreeg de melding “hoge accu ontlading”, dus waarschijnlijk bij stilstand is er verlies. De lichten enzo werken allemaal maar de auto wil niet starten.
Ik moet er wel bij vermelden dat mijn deur af en toe open stond met sleutel in contact en soms draaide ik aan het stuur waarbij de sleutel ook in het contact zat. Bij mijn weten schakelt alles zelf uit na een aantal minuten dus dat zou geen probleem moeten vormen?
Nadien met een andere wagen proberen jumpstarten (kabels waren nogal dun), is niet gelukt en het was een benzine terwijl de mijne een diesel is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en of dit in verband staat met het vervangen van mijn remmen?
Mag ik de batterij rechtstreeks jumpen ipv van voor aan de motor?
EDIT: zou het eventueel aan de remblok sensor kunnen liggen? Ik heb gewoon de oude gebruikt.. maar kan me niet voorstellen dat er hierdoor zoveel verlies is?
Ook heb ik al een tijdje het symbool van een wagen met 2 strepen onder die de auto aangeeft, dus service. Maar ik doe meestal alles zelf en reset het ook zelf dus had er geen aandacht aan besteed.
Het is een Bmw 520dA uit 2007 (150pk), ik heb hem al 5 jaar, batterij nooit vervangen geweest.
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt!!
Even zien of iemand ooit dezelfde probleem heeft gehad en een oplossing weet:
Mijn 2 voorste remschijven waren versleten en ik dacht ik vervang ze zelf samen met een nieuwe paar remblokken.
Zo gezegd, zo gedaan. Langs 1 kant toch, want toen ik de auto wou verplaatsen om beter aan de andere kant te kunnen wou hij plots niet meer starten.
Ik kreeg de melding “hoge accu ontlading”, dus waarschijnlijk bij stilstand is er verlies. De lichten enzo werken allemaal maar de auto wil niet starten.
Ik moet er wel bij vermelden dat mijn deur af en toe open stond met sleutel in contact en soms draaide ik aan het stuur waarbij de sleutel ook in het contact zat. Bij mijn weten schakelt alles zelf uit na een aantal minuten dus dat zou geen probleem moeten vormen?
Nadien met een andere wagen proberen jumpstarten (kabels waren nogal dun), is niet gelukt en het was een benzine terwijl de mijne een diesel is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en of dit in verband staat met het vervangen van mijn remmen?
Mag ik de batterij rechtstreeks jumpen ipv van voor aan de motor?
EDIT: zou het eventueel aan de remblok sensor kunnen liggen? Ik heb gewoon de oude gebruikt.. maar kan me niet voorstellen dat er hierdoor zoveel verlies is?
Ook heb ik al een tijdje het symbool van een wagen met 2 strepen onder die de auto aangeeft, dus service. Maar ik doe meestal alles zelf en reset het ook zelf dus had er geen aandacht aan besteed.
Het is een Bmw 520dA uit 2007 (150pk), ik heb hem al 5 jaar, batterij nooit vervangen geweest.
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt!!