WillemB 330i e90 high executive

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
WillemB

WillemB 330i e90 high executive

Bericht door WillemB » 14 mei 2018, 13:57

Hallo allemaal!

Zoals het onderwerp al doet vermoeden zijn wij sinds zaterdag in het bezit van een blauwe 330i sedan automaat van eind 2007, dus met het “nieuwe” 272pk blok. Aangezien we hiervoor altijd VAG hebben gereden, ben ik nog vrij onbekend met BMW, maar de eerste ervaring is super. Hiervoor heb ik een kleine drie jaar een Audi s4 b6 gehad en mijn vrouw een A3 uit 2003. Omdat de s4 enkel voor de fun was en ik er bijna niet meer mee reed, heb ik besloten beide auto’s te verkopen. Audi viel bij de keuze al snel af wegens olie en automaat (Bij de fwd’s Iig) problemen en dan blijft er maar één premium merk over wat mij betreft. Dit type BMW en motor kwam uit mijn zoektocht als erg betrouwbaar mits goed onderhouden uiteraard.
De auto heeft ongeveer 112k gedraaid en is een originele Nederlander. Beide zaken vond ik belangrijk en het draait in één woord fantastisch! We zijn er erg blij mee. Helaas is wel direct het motormanagement lampje gaan branden met als waarschijnlijke oorzaak een lambdasonde. Dit wordt ongetwijfeld netjes opgelost door het bedrijf waar ik hem gekocht heb.
Op dit forum hoop ik wat kennis op te doen, omdat ik echt nog helemaal groen ben.

Groet,

Willem

mieske90
BimmerPortal Team

Re: WillemB 330i e90 high executive

Bericht door mieske90 » 14 mei 2018, 18:12

Welkom Willem,

Goed om te leven dat je verstandig bent geworden en een echt merk bent gaan rijden.
Hopelijk zijn deze problemen de enige die je zal hebben met je wagen, want dit is nooit leuk met een nieuw wagen.

Foto's van je wagen zien we hier ook graag ;)

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E90 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

jwbakkenes

Bericht door jwbakkenes » 14 mei 2018, 23:04

Welkom Willem,

Audi s4 b6 is wel een hele dikke V8, prachtige auto's vind ik dat. De 330i met zijn 6 cilinders is ook zeker een mooie toer machine maar ik hoop dat het je niet tegen gaat vallen. V8 versus V6.
Ben benieuwd naar de foto's, laat maar komen en veel rijplezier toegewenst met je BMW.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 15 mei 2018, 06:49

Welkom hier, erg benieuwd naar de fotootjes, fijne wagen heb je gekocht zo te lezen :duim:

koertplert

Bericht door koertplert » 15 mei 2018, 09:00

jwbakkenes schreef:Welkom Willem,

Audi s4 b6 is wel een hele dikke V8, prachtige auto's vind ik dat. De 330i met zijn 6 cilinders is ook zeker een mooie toer machine maar ik hoop dat het je niet tegen gaat vallen. V8 versus V6.
Ben benieuwd naar de foto's, laat maar komen en veel rijplezier toegewenst met je BMW.

V6...for real.... :stupid: :gay: :gek: :nee:

WillemB

Bericht door WillemB » 15 mei 2018, 16:33

jwbakkenes schreef:Welkom Willem,

Ja de s4 was absoluut gaaf! Behoorlijk wat aan aangepast en daardoor rond de 360pk en 460nm, maar tegelijkertijd ook absoluut onnozel als dagelijkse auto. 1 op 7 is gemiddeld en daarnaast had ik m plankhard en laag. Het miltek systeem maakte best wat herrie en dat is niet fijn bij afstanden. Het was dankzij en ondanks de aanpassingen absoluut gaaf om erin te rijden!
En vergis je niet, een standaard s4 komt nooit aan het opgegeven vermogen van 344pk. Rond de 300 kun je eerder verwachten. Tel daarbij op dat het ruim 1600kilo weegt en hoppa, ineens is het verschil niet zo groot meer...

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”