Marco’s 330ci cabrio
Marco’s 330ci cabrio
Nieuwe wagen dus nieuwe showroom,
De 323 was weer aan wat herstelwerk toe en ik had geen zin meer om daar in te investeren en er dan later weer achter te komen dat ik toch liever meer power wilde.
Zodoende besloten om een knappe standaard 330 aan te schaffen en mijn upgrades uit te wisselen.
Dat zal vast weer een hele uitdaging gaan worden.
De 330 die ik gekocht heb is een Amerikaanse uitvoering dus met de bijbehorende irritantigheden.
Meer Posts volgen
De 323 was weer aan wat herstelwerk toe en ik had geen zin meer om daar in te investeren en er dan later weer achter te komen dat ik toch liever meer power wilde.
Zodoende besloten om een knappe standaard 330 aan te schaffen en mijn upgrades uit te wisselen.
Dat zal vast weer een hele uitdaging gaan worden.
De 330 die ik gekocht heb is een Amerikaanse uitvoering dus met de bijbehorende irritantigheden.
Meer Posts volgen
BMW rulez
Re: Marco’s 330ci cabrio
Leuk klusvooruitzicht! Veel plezier met je nieuwe dakloze en succes met het overzetten
Beest Met 4 Wielen
Re: Marco’s 330ci cabrio
Suuces
Re: Marco’s 330ci cabrio
Het schiet al aardig op;
Vandaag csl klep, hoedenplank, deurpanelen, spiegels en achterbank plus hoofdsteunen omgewisseld.
Vorige eigenaar had gladen speakertjes gemonteerd dus die ook gelijk overgesleuteld.
Vandaag csl klep, hoedenplank, deurpanelen, spiegels en achterbank plus hoofdsteunen omgewisseld.
Vorige eigenaar had gladen speakertjes gemonteerd dus die ook gelijk overgesleuteld.
BMW rulez
Re: Marco’s 330ci cabrio
Zo ff de tijd om te reageren,
Maandag de auto’s naar mijn garage gebracht en helaas door omstandigeheden pas zaterdag opgehaald en alleen het hoognodige is gedaan.
Airride is overgezet en de big brake kit plus wielen.
Inmiddels zelf al de spiegels, binnenpanelen, kofferklep, achterbank en hoofdsteunen achter gedaan.
Der zijn ook altijd dingen die tegenvallen, zo bleek de schmiedman uitlaat wel erg amateuristisch gemonteerd te zijn, das geen reclame voor de sponsor.
Los dat later wel een keer op.
Ook paste de veerpootbrug van de 330 niet meer, die was gaver als die ik had maar geen gaten in de pods om bij mijn veerpootafstelling te komen.
Mijn 65€ originele m-pookje wilde niet los dus die en de Carbon leren pookhoezen zijn voor de nieuwe eigenaar.
Belangrijkste knelpunten zijn nu nog;
Memory stoelen en stoelverwarming
Voor en achterbumper
Voorschermen motorkap en koplampen.
Dan kan ik de 323 afmonteren en te koop zetten.
Zijskirts ben ik al mee bezig en achterlichten is een eitje.
Maandag de auto’s naar mijn garage gebracht en helaas door omstandigeheden pas zaterdag opgehaald en alleen het hoognodige is gedaan.
Airride is overgezet en de big brake kit plus wielen.
Inmiddels zelf al de spiegels, binnenpanelen, kofferklep, achterbank en hoofdsteunen achter gedaan.
Der zijn ook altijd dingen die tegenvallen, zo bleek de schmiedman uitlaat wel erg amateuristisch gemonteerd te zijn, das geen reclame voor de sponsor.
Los dat later wel een keer op.
Ook paste de veerpootbrug van de 330 niet meer, die was gaver als die ik had maar geen gaten in de pods om bij mijn veerpootafstelling te komen.
Mijn 65€ originele m-pookje wilde niet los dus die en de Carbon leren pookhoezen zijn voor de nieuwe eigenaar.
Belangrijkste knelpunten zijn nu nog;
Memory stoelen en stoelverwarming
Voor en achterbumper
Voorschermen motorkap en koplampen.
Dan kan ik de 323 afmonteren en te koop zetten.
Zijskirts ben ik al mee bezig en achterlichten is een eitje.
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
BMW rulez
Re: Marco’s 330ci cabrio
Ik hoop dat je goede gordels heb anders flikker je zo uit de auto
Mooi ding, ik hoop dat je er veel plezier mee gaat hebben.
Mooi ding, ik hoop dat je er veel plezier mee gaat hebben.
Groeten Edwin
Re: Marco’s 330ci cabrio
lol, op de telefoon staat ie wel goed, hier ondersteboven. k*t is dat altijd.
BMW rulez
Re: Marco’s 330ci cabrio
Nou weer 1,5 week verder en de achterbumper en ledlichten zijn overgezet.
Wat een gekloot weer.
volgens DIY de bouten torx 50 uit je bumper draaien, nieuwe set gekocht en vol goede moed begonnen. VAst die krengen niet normaal, torx gewoon krom gedraaid en 1 bout gebroken.
daarna simpelweg de bouten aan de binnenkant kofferruimte losgemaakt 2x3 stuks en het hele zootje schoof zo uit het chassis.
Het kontje van de toekomstige Ex is gereed.
ondertussen de draadeinden van de lug nutt conversie vervangen door echte kwaliteit, de nieuwe worden ook gebruikt in de drifterij. De oude waren een probeersel en zaten er amper in dus dat maar heel gauw veranderd.
Nu zsm de neus losmeubelen, hoop dat ik daar knap bij kan, voorbumper moet met een torxdop las ik dus kan weer om gereedschap of ik moet zonder de radiateur te verwijderen bij die moeren kunnen.
Wat een gekloot weer.
volgens DIY de bouten torx 50 uit je bumper draaien, nieuwe set gekocht en vol goede moed begonnen. VAst die krengen niet normaal, torx gewoon krom gedraaid en 1 bout gebroken.
daarna simpelweg de bouten aan de binnenkant kofferruimte losgemaakt 2x3 stuks en het hele zootje schoof zo uit het chassis.
Het kontje van de toekomstige Ex is gereed.
ondertussen de draadeinden van de lug nutt conversie vervangen door echte kwaliteit, de nieuwe worden ook gebruikt in de drifterij. De oude waren een probeersel en zaten er amper in dus dat maar heel gauw veranderd.
Nu zsm de neus losmeubelen, hoop dat ik daar knap bij kan, voorbumper moet met een torxdop las ik dus kan weer om gereedschap of ik moet zonder de radiateur te verwijderen bij die moeren kunnen.
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
BMW rulez
Re: Marco’s 330ci cabrio
wederom wat geklust.
nog een hoop werk te doen.
De vorsteiner carbon motorkap is inmiddels ook overgezet.
Wat dingen waar ik tegenaan ben gelopen; geklooi met de kabel door de motorkap geleiden, moest de stekkertjes uit elkaar halen.
De wisinstallatie voor de xenon, was aangesloten maar stekker van pompje had ik ooit losgehaald waarschijnlijk vanwege het vies worden. Ik ga het overzetten maar er is geen stekker in de amerikaan voor de 2e pomp.
En diverse plugjes, dopjes van skirts en modderkuipen vernieuwen. Ben even op zoek naar de artikelnummers nu.
nog een hoop werk te doen.
De vorsteiner carbon motorkap is inmiddels ook overgezet.
Wat dingen waar ik tegenaan ben gelopen; geklooi met de kabel door de motorkap geleiden, moest de stekkertjes uit elkaar halen.
De wisinstallatie voor de xenon, was aangesloten maar stekker van pompje had ik ooit losgehaald waarschijnlijk vanwege het vies worden. Ik ga het overzetten maar er is geen stekker in de amerikaan voor de 2e pomp.
En diverse plugjes, dopjes van skirts en modderkuipen vernieuwen. Ben even op zoek naar de artikelnummers nu.
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
BMW rulez
Re: Marco’s 330ci cabrio
inmiddels weer wat klusjes achter de rug, het is wat warm allemaal en prive en werk ook wat druk.
nu de bumper toch gedemonteerd was deze even grondig gewassen, gekleid, gecleanerd en in de was gezet.
met als resultaat;
de oude carbon lip was beschadigd geraakt en ik had nog een nieuwe liggen dus deze ook gemonteerd en de oude verkocht.
ondertussen zit het plaatwerk alweer redelijk in elkaar, mis nog wat boutjes voor de modderkuipen om alles netjes af te monteren.
Koplampen zitten erin en heb de voorbereiding voor koplampsproeiers meegeruild alwaar ik een kleine lekkage op had te lossen vanwege een missende O-ring.
heb helaas ff geen fotos van deze tussenstand gemaakt.
-prio 1 is nu die stoelen omwisselen,
-stuurtje, ben nog op zoek naar een in redelijke staat verkerend exemplaar voor de verkoop van de 323.
-en nog veel restpuntjes daarna.............
nu de bumper toch gedemonteerd was deze even grondig gewassen, gekleid, gecleanerd en in de was gezet.
met als resultaat;
de oude carbon lip was beschadigd geraakt en ik had nog een nieuwe liggen dus deze ook gemonteerd en de oude verkocht.
ondertussen zit het plaatwerk alweer redelijk in elkaar, mis nog wat boutjes voor de modderkuipen om alles netjes af te monteren.
Koplampen zitten erin en heb de voorbereiding voor koplampsproeiers meegeruild alwaar ik een kleine lekkage op had te lossen vanwege een missende O-ring.
heb helaas ff geen fotos van deze tussenstand gemaakt.
-prio 1 is nu die stoelen omwisselen,
-stuurtje, ben nog op zoek naar een in redelijke staat verkerend exemplaar voor de verkoop van de 323.
-en nog veel restpuntjes daarna.............
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
BMW rulez
Re: Marco’s 330ci cabrio
Eindelijk de stoelen er uit!
Gelijk ff de bekleding gereinigd want der was iets van cola gelekt leek wel.
Weer lekker fris in elk geval nu.
Stuurtje ook gedemonteerd, kan ik mooi bij de tellerplaten.
Gelijk ff de bekleding gereinigd want der was iets van cola gelekt leek wel.
Weer lekker fris in elk geval nu.
Stuurtje ook gedemonteerd, kan ik mooi bij de tellerplaten.
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
BMW rulez
Re: Marco’s 330ci cabrio
3 kwart jaar verder inmiddels en al heel veel voor elkaar maar ook heel veel nog niet.
Dit is vooral electrisch en das Niet mijn sterkste kant.
Morgen ff showen op de meet, word wel weer eens tijd.
Dit is vooral electrisch en das Niet mijn sterkste kant.
Morgen ff showen op de meet, word wel weer eens tijd.
BMW rulez
Re: Marco’s 330ci cabrio
Kleine update,
Volgende is nieuwe speakers in de voordeuren, die blijken opgeblazen.
Dan wat kabelbreukjes nog op te sporen waarna er een nieuwe radio aangeschaft gaat worden ipv de dynavin
Kortom hij is nog lang niet af
Volgende is nieuwe speakers in de voordeuren, die blijken opgeblazen.
Dan wat kabelbreukjes nog op te sporen waarna er een nieuwe radio aangeschaft gaat worden ipv de dynavin
Kortom hij is nog lang niet af
BMW rulez
Re: Marco’s 330ci cabrio
Ondertussen een nieuwe radio aangeschaft en ven deze aan het monteren, hiervoor moest de dynavin op zoek naar een nieuwe eigenaar en ik op zoek naar de originele 1 din frames.
Ik denk dat ik nu alles in huis heb inclusief verloopstekker dus ik kan gaan bouwen.
Ondertussen ook de led-verlichting in de cockpit werkend gekregen, zit nu te kloten met mijn kilometerwijzer en de drukpennetjes die geen contact meer maken.
Blijf lekker bezig zo.
Ik denk dat ik nu alles in huis heb inclusief verloopstekker dus ik kan gaan bouwen.
Ondertussen ook de led-verlichting in de cockpit werkend gekregen, zit nu te kloten met mijn kilometerwijzer en de drukpennetjes die geen contact meer maken.
Blijf lekker bezig zo.
BMW rulez