SMG problemen
Geplaatst: 31 mei 2018, 13:14
Beste,
Omdat jullie M rijders ook een SMG hebben zou ik jullie het volgende willen vragen.
Mijn SMG sprong enkele jaren geleden vaak in de storing als het warm weer was icm lange afstanden of met een zware aanhanger. Hij is toen door Koopman Racing gerepareerd en zijn er 2 sensoren vervangen (kosten €1600). Na verloop van tijd kwam dezelfde storing soms weer terug, eerst sprong hij in het noodprogramma en had ik nog maar 2 of 3 versnellingen over even later deed geen enkele versnellingen het meer. Als de auto een tijdje had staan afkoelen waren de storingen weer weg en functioneerde alles weer. Ik heb toen bij BMW specialist autohuis Meppel de Hydraulische olie laten vervangen en de SMG opnieuw laten inleren.
Gisteren bij een ritje van 300 km begon hij weer lastig te schakelen en toen ik in de file kwam te staan deed hij al snel niks meer. Ik krijg geen storingsmeldingen en na 10 minuten wachten deed hij het weer. De terugreis hetzelfde verhaal, eerst lastig schakelen. De bak was steeds aan het zoeken naar een versnelling en sprong van de 1 naar de 2 en andersom.
Wat denken jullie dat het kan zijn? Zou het helpen om de versnellingsbak olie te vervangen?
Wat hij daarnaast sinds kort ook doet is met een koude motor die 1100 toeren draait en bij het inschakelen van de versnelling begint te kruipen. Wanneer de auto opwarmt doet hij dit niet. Hij doet het ook niet altijd. Zouden de platen versleten zijn? of iets anders.?
Het betreft een 525i met SMG.
Omdat jullie M rijders ook een SMG hebben zou ik jullie het volgende willen vragen.
Mijn SMG sprong enkele jaren geleden vaak in de storing als het warm weer was icm lange afstanden of met een zware aanhanger. Hij is toen door Koopman Racing gerepareerd en zijn er 2 sensoren vervangen (kosten €1600). Na verloop van tijd kwam dezelfde storing soms weer terug, eerst sprong hij in het noodprogramma en had ik nog maar 2 of 3 versnellingen over even later deed geen enkele versnellingen het meer. Als de auto een tijdje had staan afkoelen waren de storingen weer weg en functioneerde alles weer. Ik heb toen bij BMW specialist autohuis Meppel de Hydraulische olie laten vervangen en de SMG opnieuw laten inleren.
Gisteren bij een ritje van 300 km begon hij weer lastig te schakelen en toen ik in de file kwam te staan deed hij al snel niks meer. Ik krijg geen storingsmeldingen en na 10 minuten wachten deed hij het weer. De terugreis hetzelfde verhaal, eerst lastig schakelen. De bak was steeds aan het zoeken naar een versnelling en sprong van de 1 naar de 2 en andersom.
Wat denken jullie dat het kan zijn? Zou het helpen om de versnellingsbak olie te vervangen?
Wat hij daarnaast sinds kort ook doet is met een koude motor die 1100 toeren draait en bij het inschakelen van de versnelling begint te kruipen. Wanneer de auto opwarmt doet hij dit niet. Hij doet het ook niet altijd. Zouden de platen versleten zijn? of iets anders.?
Het betreft een 525i met SMG.