Pagina 1 van 1
Onderhoud wat te doen.
Geplaatst: 03 jun 2018, 12:36
door swift
De km teller staat nog maar op 220dkm, ik heb een e60 520i Lci uit 2009 automaat.
Straks gaat hij voor de keuring, bij 200dkm is er een grote beurt uitgevoerd, wat precies kan ik niet zeggen, dit was bij de vorige eigenaar. volgend de BC mag ik nog 15dkm rijden, aangezien we ruim 20dkm/jaar rijden redden we dit net niet.
Mijn vraag: Wat moet ik doen keuren en een klein beurtje?
Of keuren met een grote beurt?
En de meest belangrijke vraag, wat te doen bij de 220dkm beurt?
Bij mijn vorige wagen (volvo) had je van die standaard lijsten met wat te doen bij welke km stand, deze ben ik helaas bij bmw nog niet tegengekomen.
Re: Onderhoud wat te doen.
Geplaatst: 03 jun 2018, 20:17
door Yor
Globaal gezien voor een Kleine beurt: olie+filter, remmen nalopen. Dus dikte remblokken bekijken en slijtage remschijf. Voor het mooie je remblokken loshalen en al het vuil van de glijvakken weghalen. Standaard controle zoals de verlichting checken, banden bekijken op slijtage en profieldiepte. Aangezien het de kosten niet zijn: je luchtfilter en interieurfilter vervangen. Dit baseer ik wel op dat je het zelf doet. Anders loopt het snel op..
In principe kun je het zo gek maken zoals je zelf wilt.. Bmw noemt het daarom Inspectie 1 en 2 dus kleine en grote beurt. Hier een overzicht van inspectie 1:
https://www.pelicanparts.com/bmw/techar ... k_list.htm
Re: Onderhoud wat te doen.
Geplaatst: 05 jun 2018, 20:28
door swift
Dankj ewel, dit is weer een stap.
Ik vind het gewoon een dingetje waar ik de bimmer naar toe breng voor oh en apk, en wat ze dan doen.
Een specialist is hier in de buurt niet echt, ja misschien in Franeker.
Diep in mijn hard wil ik hem gewoon naar een universeel garage bedrijf brengen hier in de buurt.
Maar ja wat doen en vooral laten die dan.
Re: Onderhoud wat te doen.
Geplaatst: 06 jun 2018, 10:54
door Martijn van Tilburg
Bij BMW bestaan in principe geen 'kleine/grote' onderhoudsbeurten meer!
Wat jou BMW aan onderhoud nodig heeft geeft hij aan in het I-drive systeem onder 'Service', dit wordt CBS genoemd! (zie onderstaande beschrijving)
Mits de vorige eigenaar dit natuurlijk wel naar alle eerlijkheid heeft bijgehouden!!
Dit systeem is namelijk ook zelf in te stellen/resetten...
BMW Condition Based Service is de basis voor slim onderhoud, waardoor u kunt besparen op onderhoudskosten. U wordt automatisch vier weken van te voren geattendeerd op de servicebehoefte van uw BMW. Uw onderhoudskosten zullen lager zijn en het onderhoud is volledig transparant. Bovendien verschillen rijstijlen nou eenmaal. Korte ritjes hebben een andere invloed op bijvoorbeeld uw motorolie dan lange ritten. Ook daar houdt CBS rekening mee. Dat betekent dus dat u service op maat krijgt.