E39 528i Touring Oriental Blue Metalic uit 2000
Geplaatst: 26 jun 2018, 09:14
Omdat we aankomende zomer met een eigen tent op vakantie gaan, wilde ik graag iets groters hebben dan mijn Saab 9-3 2.0 .
Ik was op zoek naar een station.Moest alleen niet al te veel kosten. Eerste gedachte was een Volvo 850 / V70.
Tot ik opeens een 528i tegen kwam. En omdat ik 4 jaar geleden heel kort een 525TD heb gehad en door omstandigheden weg moest, wist ik wat voor een lekker auto een E39 was.
Dus na even auto goed bekeken te hebben en onderhandelen, besloten om deze over te nemen.
Nou ben ik zelf nooit bang voor hoge km standen, maar deze keer heb ik mezelf wel overtroffen. Auto heeft namelijk ruim 4 ton gelopen
Gelukkig niet al te veel betaald dus we zien wel hoe ver we komen.
Auto dus paar dagen later door mn vader laten ophalen in Putte. Omdat ik zelf niet kon. Blijkbaar beviel auto erg goed bij hem want eerste boete heb ik al binnen. 6km te hard, 15 minuten nadat koop gedaan was
Hier staan beide voertuigen naast elkaar (gelukkig was ik Saab zo kwijt)
En hier in volle glorie. Erg vies, maar daar is snel aan gewerkt
Omdat auto dus aankomend vakantie goed zn werk moet kunnen doen, gelijk een lijst van dingen die aangepakt moesten worden.
Dit zijn:
-Olie lekkage (bekend issue)
-Onderhoud (olie, alle filters, bougies)
-rem olie vervangen
-koelvloeistof
-goed van binnen schoonmaken
-trilling tussen de 90-120 weg zien te krijgen
En omdat ik graag mn autos netjes wil hebben, zal binnen kant , buiten kant en motor ruimte aangepakt worden.
Als eerste ben ik aan de gang gegaan met olie lekkage. Erg snel achter gekomen dat olie filter huis pakking vaak grootste probleem geeft. Dus daar als eerst naar gekeken en dan bleek dus ook hier het geval te zijn.
Pakking besteld en gelijk alles voor onderhoud.
Met alles naar een hobbie hal gereden en auto aangepakt.
Als eerste alles uitgebouwd, om bij de pakking te kunnen komen:
Hier is opening goed te zien:
Werk viel op zich goed te doen. Meeste tijd was ik kwijt met uitbouwen van onderdelen er om heen.
Hierna alle filters vernieuwd , riemen en ook een paar rollen.
Daarna was het tijd om bougies te vervangen. Na de eerste bougie uitgehaald te hebben zag ik dat deze erg nat waren. Vooral boven kant. Dat betekend niets anders dan dat kleppendeksel pakking lekt.
Deze zal binnen kort aangepakt worden
Oude bougies:
En hier weer alles op zn plaats
Enig wat ik nog moet doen is benzine filter. Ivm tijd gebrek ben ik daar niet aan toe gekomen.
Die zal ik aanpakken als kleppendeksel pakking vervangen gaat worden.
Daarnaast moet ik ook nog pijlstok houder o-ring vervangen, want zag dat er daar ook olie uit komt.
Bij aanschaf van de auto zag ik dat plaatwerk op sommige plaatsen niet echt netjes uitzag.
Dit zijn od de motorkap...erg lelijk plek midden op de kap..en roest op de achterklep.
Aangezien motorkap toch eerste is wat je ziet, wilde ik daar echt iets aan doen.
gelukkig iemand gevonden die de zelfde auto had staan voor demontage dus afspraak gemaakt.
Ter plekke motorkap verwisseld. En gelijk andere dingen overgezet van zijn auto op die van mij.
B-stijl (mijne had een lelijke plek) , deur lampje en deur rubbers.
Kap was erg vies, maar dat is intussen aangepakt. En ..gelijk van verkoper, een mooi facelift grill meegekregen
Verse b-stijl
Dat was het voorlopig wel. Ivm werk, weinig tijd gehad.
Wacht nu op OBD kabel, vloermatten welke binnen kort afgeleverd zullen worden.
Volgend waar ik aan ga werken is audio. Ik wilde eigenlijk een bluetooth module in de auto.
Deze dus ook gekocht (wordt op de cd wisselaar ingang aangsloten), maar omdat deze niet goed werkte terug gestuurd.
Aangezien de navigatie aan boord een MK2 versie is, welke ook niet werk, was ik op zoek naar een ander.
En toen kwam ik een Android 7.1 systeem tegen voor niet al te veel geld.
Deze ga ik van de week halen, dus zal ook gelijk er in komen.
Heb daarnaast een iBus USB module gekocht. Schijnt dat ik daarmee ook de onboard computer gewoon weer heb zoals standaard op huidige 16:9 scherm te zien is.
Dat was het voor nu. Zodra ik weer wat gedaan heb zal ik het hier zeker updaten
Ik was op zoek naar een station.Moest alleen niet al te veel kosten. Eerste gedachte was een Volvo 850 / V70.
Tot ik opeens een 528i tegen kwam. En omdat ik 4 jaar geleden heel kort een 525TD heb gehad en door omstandigheden weg moest, wist ik wat voor een lekker auto een E39 was.
Dus na even auto goed bekeken te hebben en onderhandelen, besloten om deze over te nemen.
Nou ben ik zelf nooit bang voor hoge km standen, maar deze keer heb ik mezelf wel overtroffen. Auto heeft namelijk ruim 4 ton gelopen
Gelukkig niet al te veel betaald dus we zien wel hoe ver we komen.
Auto dus paar dagen later door mn vader laten ophalen in Putte. Omdat ik zelf niet kon. Blijkbaar beviel auto erg goed bij hem want eerste boete heb ik al binnen. 6km te hard, 15 minuten nadat koop gedaan was
Hier staan beide voertuigen naast elkaar (gelukkig was ik Saab zo kwijt)
En hier in volle glorie. Erg vies, maar daar is snel aan gewerkt
Omdat auto dus aankomend vakantie goed zn werk moet kunnen doen, gelijk een lijst van dingen die aangepakt moesten worden.
Dit zijn:
-Olie lekkage (bekend issue)
-Onderhoud (olie, alle filters, bougies)
-rem olie vervangen
-koelvloeistof
-goed van binnen schoonmaken
-trilling tussen de 90-120 weg zien te krijgen
En omdat ik graag mn autos netjes wil hebben, zal binnen kant , buiten kant en motor ruimte aangepakt worden.
Als eerste ben ik aan de gang gegaan met olie lekkage. Erg snel achter gekomen dat olie filter huis pakking vaak grootste probleem geeft. Dus daar als eerst naar gekeken en dan bleek dus ook hier het geval te zijn.
Pakking besteld en gelijk alles voor onderhoud.
Met alles naar een hobbie hal gereden en auto aangepakt.
Als eerste alles uitgebouwd, om bij de pakking te kunnen komen:
Hier is opening goed te zien:
Werk viel op zich goed te doen. Meeste tijd was ik kwijt met uitbouwen van onderdelen er om heen.
Hierna alle filters vernieuwd , riemen en ook een paar rollen.
Daarna was het tijd om bougies te vervangen. Na de eerste bougie uitgehaald te hebben zag ik dat deze erg nat waren. Vooral boven kant. Dat betekend niets anders dan dat kleppendeksel pakking lekt.
Deze zal binnen kort aangepakt worden
Oude bougies:
En hier weer alles op zn plaats
Enig wat ik nog moet doen is benzine filter. Ivm tijd gebrek ben ik daar niet aan toe gekomen.
Die zal ik aanpakken als kleppendeksel pakking vervangen gaat worden.
Daarnaast moet ik ook nog pijlstok houder o-ring vervangen, want zag dat er daar ook olie uit komt.
Bij aanschaf van de auto zag ik dat plaatwerk op sommige plaatsen niet echt netjes uitzag.
Dit zijn od de motorkap...erg lelijk plek midden op de kap..en roest op de achterklep.
Aangezien motorkap toch eerste is wat je ziet, wilde ik daar echt iets aan doen.
gelukkig iemand gevonden die de zelfde auto had staan voor demontage dus afspraak gemaakt.
Ter plekke motorkap verwisseld. En gelijk andere dingen overgezet van zijn auto op die van mij.
B-stijl (mijne had een lelijke plek) , deur lampje en deur rubbers.
Kap was erg vies, maar dat is intussen aangepakt. En ..gelijk van verkoper, een mooi facelift grill meegekregen
Verse b-stijl
Dat was het voorlopig wel. Ivm werk, weinig tijd gehad.
Wacht nu op OBD kabel, vloermatten welke binnen kort afgeleverd zullen worden.
Volgend waar ik aan ga werken is audio. Ik wilde eigenlijk een bluetooth module in de auto.
Deze dus ook gekocht (wordt op de cd wisselaar ingang aangsloten), maar omdat deze niet goed werkte terug gestuurd.
Aangezien de navigatie aan boord een MK2 versie is, welke ook niet werk, was ik op zoek naar een ander.
En toen kwam ik een Android 7.1 systeem tegen voor niet al te veel geld.
Deze ga ik van de week halen, dus zal ook gelijk er in komen.
Heb daarnaast een iBus USB module gekocht. Schijnt dat ik daarmee ook de onboard computer gewoon weer heb zoals standaard op huidige 16:9 scherm te zien is.
Dat was het voor nu. Zodra ik weer wat gedaan heb zal ik het hier zeker updaten