Goede avond Arjan,
De pakking onder het oliefilterhuis komt met enige regelmaat voor.
Dit is een rubber profiel pakking.
Het is niet eens zo erg moeilijk om deze rubber pakking te vervangen.
Dan de cilinderkopbout.
Het is zeker heel goed mogelijk, om de afgebroken kopbout te verwijderen, zonder de cilinderkop te verwijderen.
Er is zijn speciale sets in de handel, om afgebroken bouten te verwijderen.
Deze set is voor een aantal diameter bouten geschikt.
Deze heeft dus vulbussen en boren, die dus precies in het hart van de afgebroken bout boren met de machine.
Na het boren van de afgebroken bout, slaat men er een pen in met vleugeltjes.
Daar overheen schuift men dan een bus, die weer precies hetzelfde profiel heeft, en wel met een zeskant kop.
Daar zet men dan een dopsleutel op, en de afgebroken bout draait men er zo weer uit.
Door de pen met vleugeltjes in de afgebroken bout te slaan, komt dan ook de afgebroken bout ook direct los.
Dit is eigenlijk met dit soort gereedschap een peulenschil om deze afgebroken bout te verwijderen.
Ik gebruik standaard dit soort gereedschap voor afgebroken bouten.
Dit soort gereedschap is eigenlijk een must have voor de hobby-ist
Facom heeft deze set in het assortiment.
Deze set kost zo rond de € 85,00 dacht ik.
Het scheelt echt in de tijd om dit soort klussen te fixen, en zonder het beschadigen van de schroefdraad.
Succes.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe, geniet van het heerlijke weer.
Met vriendelijke groet,
Ad