Voice Control

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
ayhan

Voice Control

Bericht door ayhan » 30 mar 2009, 15:01

Kan iemand mij uitleggen hoe voice control werkt in combinatie met MK4 navigatie met bluetooth module?

Ik heb een 320d uit 2003 met MK4 DVD navigatie systeem, op internet heb ik filmpjes gezien waarbij ze spraak opdrachten konden geven voor het bellen via BT en opdrachten voor het navigeren konden geven.

Ik heb van alles geprobeerd maar bij mij werkt het niet; als ik de spraak toets op mijn stuur ingedrukt houd, dan belt hij automatisch het laatst gebelde nummer.

Zo net ook met BMW dealer gebeld; die waren ook niet bekend hiermee, er werd mij verteld dat er een aparte voice control unit of iets dergelijks erbij moet zitten en dat had een prijskaartje van ongeveer €650,-

Ik las op internet ook dat bij auto's vanaf februari 2004 de voice control af fabriek "vrijgeschakeld" is en bij modellen ervoor via de dealer vrijgeschakeld/geactiveerd kon worden; maar de dealer in Utrecht wist hier niets van af.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of weet iemand deze optie te activeren?

Afwachtend op jullie reactie!

Bocca

Re: Voice Control

Bericht door Bocca » 01 apr 2009, 07:38

Als je een Bleutooth module met SES hebt dan zou het moeten werken of vrijgeschakeld moeten kunnen worden. Maar volgens mij hadden de eerste generaties van de ULF bleutooth module geen SES.
Heb je het product nummer van jou bluetooth module? Dan kan ik is kijken of ik heb tegen kom op de lijst.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”