E90 325i LCI M-pakket
Geplaatst: 29 jul 2018, 11:44
Na respectievelijk een M3 E46, M5 E60 toch weer terug gegaan naar mijn oude roots, de echte klassieker. Daarover later meer. Voor woon/werk/daily wat uitstapjes gemaakt via een Lexus IS250 en een Clio III RS Cup. Toch altijd met een schuin oog blijven kijken naar een E90. Ben een sedan-man dus heb altijd een zwak gehad voor de E90. Na me even kort georiënteerd te hebben voor een zelfbouw-M3 E46 toch maar besloten een te kijken voor een E90. Het moest een zescilinder worden. In Limburg verscheen een mooie E90 325i LCI. Meteen gebeld en volgende ochtend 200km gereden om hem te bekijken. Prijs was scherp en auto was erg netjes. Koop gesloten en auto meegenomen. Vier dagen later weer terug, de auto voorzien van 6 nieuwe injectoren en bougies.
De auto gekocht op een winterset 1-serie 18” wielen. Zijn met 20mm spacers gemonteerd en diecmoesten dus vervangen worden door een zomerset. Maar welke velgen. Wilde velgen die je niet elke dag ziet onder een E90 maar wel een beetje BMW-sport achtig.
Resultaat:
De E90 is voorzien van automaat, flippers op het stuur, stof alcantara interieur en verder hele berg opties tot en met elektrisch wegklapbare trekhaak. Hisorie is bekend, auto is bij twee personen op BMW driversforum in bezit geweest. De 325i is voorzien van 330i software en een K&N luchtfilter. Verder Zimmerman schijven rondom en ATE ceramische remblokken, en dat betekend goed remmen en nauwelijks remstof. De auto heeft nu 112dkm gelopen.
Verder ben ik tegen een leuke upgrade aangelopen. Ding koste niet veel want was incompleet. Alle benodigdheden vanuit heel de wereld laten opsturen, aluminiumlasser van vriend heeft flens erop gelast. Eerste keer passen:
Moet nog een mooi setje steunen maken om de airbox in het rubber te hangen, ben ik nog niet aan toe gekomen. Komende weken eens tijd maken. Verder de auto komende weken voorzien van verse olie/filter en eens kijken wanneer ik hem kan laten walnootblazen.
O ja de klassieker:
1968 Alfa Romeo Giulia 1300 TI. 1300 vervangen door een opgevoerde 2.0 met open kelken, achteras met sper, grote remmen en trackday blokken, verlaagd met dikke stabi’s. Dingetje weegt geen 1000kg en geeft een berg rijbeleving bij 110km/pu die ik in de M5 pas bij 280km/pu had. En das veel beter voor dat roze pasje
Gr Ron
De auto gekocht op een winterset 1-serie 18” wielen. Zijn met 20mm spacers gemonteerd en diecmoesten dus vervangen worden door een zomerset. Maar welke velgen. Wilde velgen die je niet elke dag ziet onder een E90 maar wel een beetje BMW-sport achtig.
Resultaat:
De E90 is voorzien van automaat, flippers op het stuur, stof alcantara interieur en verder hele berg opties tot en met elektrisch wegklapbare trekhaak. Hisorie is bekend, auto is bij twee personen op BMW driversforum in bezit geweest. De 325i is voorzien van 330i software en een K&N luchtfilter. Verder Zimmerman schijven rondom en ATE ceramische remblokken, en dat betekend goed remmen en nauwelijks remstof. De auto heeft nu 112dkm gelopen.
Verder ben ik tegen een leuke upgrade aangelopen. Ding koste niet veel want was incompleet. Alle benodigdheden vanuit heel de wereld laten opsturen, aluminiumlasser van vriend heeft flens erop gelast. Eerste keer passen:
Moet nog een mooi setje steunen maken om de airbox in het rubber te hangen, ben ik nog niet aan toe gekomen. Komende weken eens tijd maken. Verder de auto komende weken voorzien van verse olie/filter en eens kijken wanneer ik hem kan laten walnootblazen.
O ja de klassieker:
1968 Alfa Romeo Giulia 1300 TI. 1300 vervangen door een opgevoerde 2.0 met open kelken, achteras met sper, grote remmen en trackday blokken, verlaagd met dikke stabi’s. Dingetje weegt geen 1000kg en geeft een berg rijbeleving bij 110km/pu die ik in de M5 pas bij 280km/pu had. En das veel beter voor dat roze pasje
Gr Ron