e39 528i start niet meer.
Geplaatst: 25 aug 2018, 14:59
Hallo allemaal,
Een kleine 2 maand terug heb ik een e39 gekocht. Aardig wat problemen gehad en heel wat geld in gestoken om hem weer redelijk te krijgen. Afgelopen zondag eindelijk een deur en bumper in kleur geplaatst. Echter wil de auto sinds zondag avond niet meer starten.
de auto heeft zondag tijdens de werkzaamheden te lang op contact gestaan waardoor de accu is ontladen. dus eerst de booster er op, de start motor ging echter niet rond. Daarna maar de accu aan de druppel lader en de accu van mijn broer zijn 330D er in. Maar nog altijd ging de startmotor niet rond. Dus de start motor door gemeten. Deze heeft echter gewoon stroom en is nog in goede staat doordat hij recent vervangen was.
uit eindelijk maar de auto gaan uitlezen. hierbij kwamen 2 fouten steeds weer terug: ''elektronische fahrzeug immobilisierung, Reset genarally, Codee:0000FF'' en ''elektronische fahrzeug immobilisierung, False changing code in key number 1/ keys no.1 invalid due to improper changing code. Code: 000012''
nu is dus het probleem dat ik maar 1 sleutel heb dus niet kan testen met een reserve sleutel. dus het idee was eerst om een ews 2 te zoeken met dus 2 sleutels, overzetten, chip over zetten en starten. echter was dit nergens voor een normale prijs te vinden. toen zij een kameraad die automonteur is ''laat je ews dan uit coderen''
zo gezegd zogedaan, iemand gezocht die hem kon uit coderen en dat laten doen alles weer in de auto gedaan, en je raad het al. de auto wil nog niet starten. de start motor gaat niet rond. nu lees ik allerlei verhalen van kabels doorknippen die naar de ews lopen en verbinden. of stekker 7 er uit halen bij de obd 1 ingang. echter vertelt elk stukje tekst wat anders. dus HELP! ik ben op het moment compleet radeloos.
extra auto info:
bmw 528i uit 1996
de benzine pomp bouwt druk op en spuit dit ook uit de injectoren. start motor krijgt stroom behalve stroom van de ews/ecu.
alles aan de auto werkt. geen storingen met stroom en bij de poging tot starten gebeurt alles zoals normaal, alleen de start motor geeft geen klick van vrijschakeling.
Een kleine 2 maand terug heb ik een e39 gekocht. Aardig wat problemen gehad en heel wat geld in gestoken om hem weer redelijk te krijgen. Afgelopen zondag eindelijk een deur en bumper in kleur geplaatst. Echter wil de auto sinds zondag avond niet meer starten.
de auto heeft zondag tijdens de werkzaamheden te lang op contact gestaan waardoor de accu is ontladen. dus eerst de booster er op, de start motor ging echter niet rond. Daarna maar de accu aan de druppel lader en de accu van mijn broer zijn 330D er in. Maar nog altijd ging de startmotor niet rond. Dus de start motor door gemeten. Deze heeft echter gewoon stroom en is nog in goede staat doordat hij recent vervangen was.
uit eindelijk maar de auto gaan uitlezen. hierbij kwamen 2 fouten steeds weer terug: ''elektronische fahrzeug immobilisierung, Reset genarally, Codee:0000FF'' en ''elektronische fahrzeug immobilisierung, False changing code in key number 1/ keys no.1 invalid due to improper changing code. Code: 000012''
nu is dus het probleem dat ik maar 1 sleutel heb dus niet kan testen met een reserve sleutel. dus het idee was eerst om een ews 2 te zoeken met dus 2 sleutels, overzetten, chip over zetten en starten. echter was dit nergens voor een normale prijs te vinden. toen zij een kameraad die automonteur is ''laat je ews dan uit coderen''
zo gezegd zogedaan, iemand gezocht die hem kon uit coderen en dat laten doen alles weer in de auto gedaan, en je raad het al. de auto wil nog niet starten. de start motor gaat niet rond. nu lees ik allerlei verhalen van kabels doorknippen die naar de ews lopen en verbinden. of stekker 7 er uit halen bij de obd 1 ingang. echter vertelt elk stukje tekst wat anders. dus HELP! ik ben op het moment compleet radeloos.
extra auto info:
bmw 528i uit 1996
de benzine pomp bouwt druk op en spuit dit ook uit de injectoren. start motor krijgt stroom behalve stroom van de ews/ecu.
alles aan de auto werkt. geen storingen met stroom en bij de poging tot starten gebeurt alles zoals normaal, alleen de start motor geeft geen klick van vrijschakeling.