van e36 naar e39
Geplaatst: 29 aug 2018, 15:58
Begin juni heb ik de overstap moeten maken van e36 naar e39. hierbij heb ik mijn e36 323i welke bijna in perfecte staat was op een paar minimale schoonheids foutjes na, moeten verkopen. de reden hiertoe was dat ik te veel kilometers moet maken en mijn 323i niet meer uitkon ( ca 5000 kilometer per maand ). ik ben opzoek gegaan naar een bmw op gas. ik weet diesel was een betere optie maar ik heb toch liever een benzine dan een diesel ( persoonlijke voorkeur ) tijdens mijn zoektoch kwam ik niet veel geschikts tegen. ik had wel enkele criteria:
de wagen moest in redelijke staat zijn en max 250.000km op de teller. mijn voorkeur ging uit naar de oudere modellen ( e34-e36-e39-e38) airco cruise control en rondom electrische ramen waren een must voor mij.
leer was een leuke extra optie net als alle andere mogelijke opties.
uit eindelijk vond ik een e39 528i op gas in bonn een dorp vlak bij Stutgaard. hier ben ik wezen kijken en de wagen was redelijk er was wel wat werk aan en had geen keuring sinds september. de wagen had geen roest maar wel wat plekjes ( wat niet gek is voor een auto van 1996 ) wel had hij bijna alle opties die ik mij maar kon wensen, van elektrisch verstelbaar stuur tot zonnedakje,
2 week later hebben we de auto met aanhanger opgehaald.
maar eenmaal bij de tuv bleek ik aardig voorgelogen. de wagen had roest onder bij het reservewiel, en in plaats van 2 mankementen kwam de TUV met een lijstje van 15 mankementen voor de keuring.
natuurlijk gaf het bedrijf waar ik hem kocht geen gehoor meer dus ben ik maar begonnen aan reparatie. na 2 week alles goed gekregen voor de tuv en kon ik eindelijk rond rijden en alle overerige mankementjes aanpassen.
zolang de e39 rijdt is het echt een heerlijke wagen! echter heb ik nog niks anders dan problemen gehad, zo erg dat ik al ruim 2000 euro aan onderdelen in de auto heb moeten steken. en dan heb ik ook nog alles zelf gedaan met een paar maten dus geen loonkosten gehad...
maar dat mag de pret niet drukken. zoals gezegd inmiddels rijdt de wagen bijna als nieuw, zodra hij weer rijdt wat dat doet hij nu al 2 week niet
hopelijk heb ik straks voor de komende 2 jaar geen problemen meer
details:
e39 528i 1996 eerste tenaamstelling, maar bouwjaar is 09/1995
kleur: aspensilber metallic
opties:
elektrisch verstelbaar en verwarmbaar stuur
komfort stoelen met memory en stoel verwarming
leder aubergine
elektrische ramen rondom
electirsch verstel en verwarmbare buitenspiegels
verwarmde ruitensproeiers
MFL stuur
orginele buisiness cassette radio met uitgebreide MID
in stapverlichting in de onderzijde van de deuren.
bekerhouders voor en achter
rondom chromen sier lijsten
elektrisch glazen schuifdak
en ik vergeet vast nog wel iets
foto's volgen nog ik krijg ze nog niet geupload
de wagen moest in redelijke staat zijn en max 250.000km op de teller. mijn voorkeur ging uit naar de oudere modellen ( e34-e36-e39-e38) airco cruise control en rondom electrische ramen waren een must voor mij.
leer was een leuke extra optie net als alle andere mogelijke opties.
uit eindelijk vond ik een e39 528i op gas in bonn een dorp vlak bij Stutgaard. hier ben ik wezen kijken en de wagen was redelijk er was wel wat werk aan en had geen keuring sinds september. de wagen had geen roest maar wel wat plekjes ( wat niet gek is voor een auto van 1996 ) wel had hij bijna alle opties die ik mij maar kon wensen, van elektrisch verstelbaar stuur tot zonnedakje,
2 week later hebben we de auto met aanhanger opgehaald.
maar eenmaal bij de tuv bleek ik aardig voorgelogen. de wagen had roest onder bij het reservewiel, en in plaats van 2 mankementen kwam de TUV met een lijstje van 15 mankementen voor de keuring.
natuurlijk gaf het bedrijf waar ik hem kocht geen gehoor meer dus ben ik maar begonnen aan reparatie. na 2 week alles goed gekregen voor de tuv en kon ik eindelijk rond rijden en alle overerige mankementjes aanpassen.
zolang de e39 rijdt is het echt een heerlijke wagen! echter heb ik nog niks anders dan problemen gehad, zo erg dat ik al ruim 2000 euro aan onderdelen in de auto heb moeten steken. en dan heb ik ook nog alles zelf gedaan met een paar maten dus geen loonkosten gehad...
maar dat mag de pret niet drukken. zoals gezegd inmiddels rijdt de wagen bijna als nieuw, zodra hij weer rijdt wat dat doet hij nu al 2 week niet
hopelijk heb ik straks voor de komende 2 jaar geen problemen meer
details:
e39 528i 1996 eerste tenaamstelling, maar bouwjaar is 09/1995
kleur: aspensilber metallic
opties:
elektrisch verstelbaar en verwarmbaar stuur
komfort stoelen met memory en stoel verwarming
leder aubergine
elektrische ramen rondom
electirsch verstel en verwarmbare buitenspiegels
verwarmde ruitensproeiers
MFL stuur
orginele buisiness cassette radio met uitgebreide MID
in stapverlichting in de onderzijde van de deuren.
bekerhouders voor en achter
rondom chromen sier lijsten
elektrisch glazen schuifdak
en ik vergeet vast nog wel iets
foto's volgen nog ik krijg ze nog niet geupload