Vandaag maar eens aan de slag gegaan met de Xi, er zong wat onder de kap en begon ook wat op een olieboot te lijken.
Ook lekt de leiding van de koplamp sproeiers, daardoor loop reservoir leeg
Ruitenwisser achter zit vast.
multiriemen
spanners en rollen
Waterpomp met poulie
Pakking oliefilterhuis
Carterventilatie
Klepdeksel pakking
Bougies
Lucht, olie en interieur filters
Ruitenwissers voor en achter
Oilie
Koelvloeistof
Inlaatpakkingen
Die carterventilatie is nog wel een klusje, de inlaat wilde er niet vanaf, kon een moer aan de onderzijde niet vinden.
Ook de visco gaf zich niet echt gewonnen, met waterpomp en al gedemonteerd en in de bankschoef losgemaakt.
De pakking oliefilterhuis is een bekend kwaaltje, de pakking is van rubber, de oude was knuppel hard en brak gewoon met demonteren.
Morgen maar weer even verder gaan.
330XiA daytonawim
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
330XiA daytonawim
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: 330XiA daytonawim
Lekker bezig! Bij was het de spoeier die het tankje deed leeglopen.. Zeg maar het eindstuk waar het water uit komt. Nummer 6 kan ook lekken begreep ik.
Nummer 7 op dit lijstje..
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=61_1087
Nummer 7 op dit lijstje..
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=61_1087
Showroom:
viewtopic.php?f=29&t=51910
viewtopic.php?f=29&t=51910
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 330XiA daytonawim
Thanks
Maar ja moet wel wel de bumpert er voor weg, anders kan Er volgens mij niet bij.
Vandaag de boel weer in elkaar gezet.
Ook de inlaatslang maar vervangen, zat scheur in slang naar stationair regelaar, geen idee mischien zelf wel gedaan.
Uiteindelijk kan ik concluderen dat sleutelen aan deze auto’s, wel door Japanners gedaan moet worden, je kan echt nergens fatsoenlijk bij. Dan is de E28 toch een heel stuk prettiger.
Tijdens proefritje lijkt alles goed, gelijk de onderkant even met de hogedruk afgespoten, raak ik die olie boel ook wat kwijt.
Maar ja moet wel wel de bumpert er voor weg, anders kan Er volgens mij niet bij.
Vandaag de boel weer in elkaar gezet.
Ook de inlaatslang maar vervangen, zat scheur in slang naar stationair regelaar, geen idee mischien zelf wel gedaan.
Uiteindelijk kan ik concluderen dat sleutelen aan deze auto’s, wel door Japanners gedaan moet worden, je kan echt nergens fatsoenlijk bij. Dan is de E28 toch een heel stuk prettiger.
Tijdens proefritje lijkt alles goed, gelijk de onderkant even met de hogedruk afgespoten, raak ik die olie boel ook wat kwijt.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 330XiA daytonawim
Gisteren ook naar de lekkage van de koplampsproeier gekeken, de uitschuifunit bleek te lekken.
Gelukkig had Offenga die op voorraad, dus deze vervangen, alleen ging het bij de montage niet helemaal goed waardoor het pijpje waar de waterleiding in moet scheurde.
Met wat 2k lijm kunnen repareren.
Oorzaak van het scheuren is de behoorlijk dikke waterstand die hard geworden was, met de föhn warm gemaakt zodat deze weer soepel werd, toen ging het een stuk eenvoudiger.
Ook even de foutcodes gereset, die blijven nu ook weg (voorlopig) dat stomme lampje van de emissie is nu ook uit.
Er zit nog een rammeltje rechts voor, maar kan niets vinden, denk dat het van een reactie armpje komt, is alleen een uitvoering die je kan verstellen.
Donderdag naar de APK, hopenlijk is dan alles goed.
Gelukkig had Offenga die op voorraad, dus deze vervangen, alleen ging het bij de montage niet helemaal goed waardoor het pijpje waar de waterleiding in moet scheurde.
Met wat 2k lijm kunnen repareren.
Oorzaak van het scheuren is de behoorlijk dikke waterstand die hard geworden was, met de föhn warm gemaakt zodat deze weer soepel werd, toen ging het een stuk eenvoudiger.
Ook even de foutcodes gereset, die blijven nu ook weg (voorlopig) dat stomme lampje van de emissie is nu ook uit.
Er zit nog een rammeltje rechts voor, maar kan niets vinden, denk dat het van een reactie armpje komt, is alleen een uitvoering die je kan verstellen.
Donderdag naar de APK, hopenlijk is dan alles goed.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 330XiA daytonawim
Vandaag naar de APK geweest, speciaal gevraagd om even te kijken naar rammel rechts voor, helaas zowel de keurmeester als de RDW keurmeester konden geen oorzaak vinden.
Beide vonden de auto wel heel laag, terwijl hij eigenlijk ook nog op te hoge banden staat.
Ergo mooie nieuwe APK er op en 2 keer gecontroleerd.
Volgende dingetjes nog doen, naadje voorstoel maken, stuur laten bekleden en spatbord rechts voor een keer vervangen.
Beide vonden de auto wel heel laag, terwijl hij eigenlijk ook nog op te hoge banden staat.
Ergo mooie nieuwe APK er op en 2 keer gecontroleerd.
Volgende dingetjes nog doen, naadje voorstoel maken, stuur laten bekleden en spatbord rechts voor een keer vervangen.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986