BMW_Mischa nu met een F20 116D
Geplaatst: 20 okt 2018, 17:16
Niet helemaal gepland maar hij was te mooi om te laten staan... Plus dat de 520D met bijna 3 ton langzaamaan te oud/zwaar en te dorstig was geworden. Dus bij deze ben ik terug, van nooit weggeweest, met een 2013 116D F20!
Foto's komen nog, maar voor nu ff.zoals hij bij de dealer stond:
Zodra er updates zijn komen ze vanzelf hier op het net!
Zo eindelijk eens wat updates plaatsen.
Uiteraard eerst maar eens de kaarten up-to-date gebracht. (Ok, sinds ik hem heb al 3x gedaan)
Verder de audio aangepakt. Ik heb de ESX XENIUM XE4240-DSP die ik ook al in mijn E61 had zitten weer in de F20 gezet en net natuurlijk de tweeters geplaatst. De DSP versterker past overigens mooi op de originele Alpina retrofit plek onder het dashboard, dus dat scheelde ook weer. Aangezien ik geen zin had om achterlijk veel voor een paar Alpine of H&K logo's te betalen heb ik zelf maar inserts gemaakt voor in de tweekers grill. Goed, het metaal is niet exact gelijk aan het geborstelde aluminium van de rest van het interieur, maar ik ben er wel blij mee.
En last but not least heb ik een originele BMW reverse camera retrofit uitgevoerd. Ja er zijn zat alibaba setjes te koop, maar ik hou het, op de audio na, toch het liefst maximaal origineel in de auto.
Eindelijk een mooie set originele 18" BMW velgen gevonden. Weliswaar op winterbanden, maar vooruit te mooi om te laten liggen naar mijn mening. Gek genoeg alleen nog geen betere foto gemaakt Snel maar eens doen denk ik...
Lendesteunen ingebouwd in beide stoelen. Wederom gewoon origineel omdat het zo hoort. Helaas niet al te veel foto's gemaakt, was te druk met vloeken en priegelen
Verder eigenlijk alleen het standaard codeer werk gedaan:
Deurgreep verlichting aan bij achteruit rijden (Iets makkelijker de stoepjes naast je te zien in het donker.).
Standaard uiterlijk dingen (Logo's dashboard, IDrive, Interieurverlichting separaat van de verlichting van het dashboard, "M" sportweergave, etc. etc.).
Bochtverlichting met de mistlampen.
Achterlichten mee aan met DRL (Ik rij veel door de bossen en vind het wel zo prettig dat de toeristen mijn donkerblauwe kontje op tijd zien, ook overdag.).
Sportmode configureren (In sportmode kan je zelf instellen of je of de aandrijflijn in sport wilt en/of alleen de besturing.)
Radio uit bij contact uit en deur openen.
En vast nog wel wat andere dingen die ik alweer vergeten ben...
Maar goed, nu komt het... Ik kan via een kennis een F30 320i voor een mooi bedrag overnemen... Stuk kaler dan de F20 (is ook lastig om er een te vinden met zoveel opties) maar goed, retrofitten is mijn hobby en eigenlijk is de F20 zo goed als "af"
Foto's komen nog, maar voor nu ff.zoals hij bij de dealer stond:
Zodra er updates zijn komen ze vanzelf hier op het net!
Zo eindelijk eens wat updates plaatsen.
Uiteraard eerst maar eens de kaarten up-to-date gebracht. (Ok, sinds ik hem heb al 3x gedaan)
Verder de audio aangepakt. Ik heb de ESX XENIUM XE4240-DSP die ik ook al in mijn E61 had zitten weer in de F20 gezet en net natuurlijk de tweeters geplaatst. De DSP versterker past overigens mooi op de originele Alpina retrofit plek onder het dashboard, dus dat scheelde ook weer. Aangezien ik geen zin had om achterlijk veel voor een paar Alpine of H&K logo's te betalen heb ik zelf maar inserts gemaakt voor in de tweekers grill. Goed, het metaal is niet exact gelijk aan het geborstelde aluminium van de rest van het interieur, maar ik ben er wel blij mee.
En last but not least heb ik een originele BMW reverse camera retrofit uitgevoerd. Ja er zijn zat alibaba setjes te koop, maar ik hou het, op de audio na, toch het liefst maximaal origineel in de auto.
Eindelijk een mooie set originele 18" BMW velgen gevonden. Weliswaar op winterbanden, maar vooruit te mooi om te laten liggen naar mijn mening. Gek genoeg alleen nog geen betere foto gemaakt Snel maar eens doen denk ik...
Lendesteunen ingebouwd in beide stoelen. Wederom gewoon origineel omdat het zo hoort. Helaas niet al te veel foto's gemaakt, was te druk met vloeken en priegelen
Verder eigenlijk alleen het standaard codeer werk gedaan:
Deurgreep verlichting aan bij achteruit rijden (Iets makkelijker de stoepjes naast je te zien in het donker.).
Standaard uiterlijk dingen (Logo's dashboard, IDrive, Interieurverlichting separaat van de verlichting van het dashboard, "M" sportweergave, etc. etc.).
Bochtverlichting met de mistlampen.
Achterlichten mee aan met DRL (Ik rij veel door de bossen en vind het wel zo prettig dat de toeristen mijn donkerblauwe kontje op tijd zien, ook overdag.).
Sportmode configureren (In sportmode kan je zelf instellen of je of de aandrijflijn in sport wilt en/of alleen de besturing.)
Radio uit bij contact uit en deur openen.
En vast nog wel wat andere dingen die ik alweer vergeten ben...
Maar goed, nu komt het... Ik kan via een kennis een F30 320i voor een mooi bedrag overnemen... Stuk kaler dan de F20 (is ook lastig om er een te vinden met zoveel opties) maar goed, retrofitten is mijn hobby en eigenlijk is de F20 zo goed als "af"