Tarantino, F45 AT (update)
Geplaatst: 21 okt 2018, 19:46
Beste forummers, BMW rijders m/v,
Nu ongeveer een jaar lid van het forum, veel gelezen en genoten van diverse topics, maar nog niets gepost. Voordat we gaan posten eerst maar netjes voorstellen .
Mijn naam is Quentin, vandaar mijn nickname Tarantino. Zegt wellicht niet iedereen iets, maar goed...
Ik ben mijn auto carrière begonnen in 1989 met een Fiat Panda, spliksplinter nieuw, van mijn vader gekregen toen ik nog op school zat. Uiteraard was ik hier blij mee . Na de vele Fiat’s die volgden uiteindelijk bij mijn (toen?) lievelings merk Volvo uitgekomen. Toen ook redelijk actief geweest op het Volvo forum. Toen ik vorig jaar eind september weer een diesel wilde gaan rijden ivm de vele kilometers die ik maak, ben ik in eerste instantie weer bij de Volvo dealer beland. Ik ben daar altijd erg goed behandeld en het zijn fijne auto’s. Ik kocht/koop altijd een demo/jong gebruikte auto, gezien mijn jaarkilometrage is dit het voordeligste naar mijn idee.
Bij de Volvo een goede inruilprijs gekregen, maar iets knaagde er in mij.... Dus ik zeg tegen mijn vrouw, we gaan ook even aan de overkant kijken bij de BMW (Dusseldorp). Bij de BMW? Ja, bij de BMW .
Wat mij naast een BMW ook erg aanspreekt is 3 jaar garantie op een nieuwe en 2 jaar op de premium selection. Plus een servicecontract voor ‘maar’ 700 Euro (3 beurten). Ik ben dus in november ‘17 van 45.000km per jaar naar 80.000 per jaar gegaan. Normaliter ruilde ik mijn auto na ongeveer 1 jaar weer in, soms na 2 jaar. Beetje afhankelijk van de auto, de te verwachten onderhoudskosten, wat er te koop stond en wat erbij moest.
Goed, vorig jaar september bij Dusseldorp in Apeldoorn beland. Ik vind een 3 serie erg mooi (en wat daar boven zit trouwens ook), maar boven budget. De 1 serie te klein ( met 2 bijna volwassen kinderen). Tja, dan blijft de 2 serie over. De Active Tourer vind ik persoonlijk geen verkeerd model, de GT vind ik wat minder. Teveel busje...en ja ik weet dat de 2 AT ook als een bastaard wordt gezien .
Er stond een mooie AT uit 2016 (toen anderhalf jaar oud) met 24k kilometers op de klok. Iets teveel naar mijn zin, maar ok. Het was een sport/executive uitvoering met vergrote tankinhoud, lichtpakket en 17” velgen, handbak en met de sportstoelen (stof) die bij deze uitvoering horen. De auto bekeken, proefrit gemaakt en dat reed best wel goed. Ik was een beetje bang voor de 216d (116pk) maar dat bleek voor mij ongegrond. Verbruik vind ik met 80k per jaar wel een belangrijk iets. En op de tijden die ik rijd ben ik al blij wanneer is tussen de 100 en 120 km p/uur kan rijden!
Ook de inruilprijs was snel naar tevredenheid, paar dakdragers erbij en wat dingetjes die mij opvielen zijn direct aangepakt. Vliegroest op de naven, diverse restyle deukjes (dak/motorkap) en er zat een vreemde/verweerde aanslag op de chromen raamonlijsting bij de ‘Hofmeister’ knik. Is ook direct vervangen.
Al met al stond er vorig jaar op 4 oktober een nette 2 AT in mineral grau te glimmen. Waarin is Volvo beter? De stoelen, de kachel/het ontwaseming systeem en de werking van de ruitenwissers.... Voor de rest is de BMW echt wel iets beter gebouwd. Misschien dat de nieuwe v60 nu gelijk is? Ik weet het niet.
Ondertussen zijn we een jaar verder. Wat gaan we doen? Doorrijden of toch maar weer inruilen? BMW of toch terug naar Volvo? Met beide bezig geweest, want met name de stoel was wel een dingetje. En, de volgende moest een automaat worden. De Volvo (v60 D2) viel voor mij af door de automaat. Dus weer een BMW.
Wat een ellende door de dieselhetze. De inruilprijs is lager dan ingeschat, maar de auto die je koopt is dan ook voordeliger geworden. Al met al is BMW voor mij de beste keuze. Ook weer door de 2 jaar garantie en het servicecontract. Bij Dusseldorp bezig geweest met een 1 serie 216d automaat/high executive. Een 3 serie met gelijke specs 10k te duur. De 1 serie stond ondertussen al gereserveerd toen ik toch nog eens het aanbod bekeek op de BMW site. Toen stond er bij BMW Den Haag een mooie ‘dikke’ 2 AT te koop uit 2018. Qua uitvoering gelijk aan de 1 serie (ook 2018) die gereserveerd stond. Motorisch gelijk met wat ik nu heb maar met automaat, sport/high executive (dus leer, breedbeeld navigatie), stoelverwarming, zwarte hemel bekleding, lichtpakket, etc. Kleur? Mineral grau. Velgen? Exact dezelfde als ik nu heb . Dus aan de voorkant maar een zwarte grill erin en de ramen zijn nu getint. De binnenkant is gelukkig wel totaal anders. En het kenteken, van JB naar RL. Nog een voordeel, de buren zien het verschil niet.
Oh ja, de kilometersrand van mijn ingeruilde auto 98.800. De nieuwe maar 7700!
Sorry voor het lange verhaal. Voor mij begint hier een nieuw BMW avontuur.
Moet nog even bekijken of ik het onderhoud in Apeldoorn laat doen of in Den Haag. Ik werk in het Westland, maakt wat dat betreft niet zoveel uit. Bij Dusseldorp altijd erg prettig geholpen, dus de kans is groot dat de het Apeldoorn wordt.
Wensen? Eigenlijk niet. Wil de spiegelkappen glanzend zwart wrappen. En ik hoop dat ik met deze gemiddeld ook rond de 1 op 22 uitkom.
Op de foto, links de oude en rechts de nieuwe...
Nu ongeveer een jaar lid van het forum, veel gelezen en genoten van diverse topics, maar nog niets gepost. Voordat we gaan posten eerst maar netjes voorstellen .
Mijn naam is Quentin, vandaar mijn nickname Tarantino. Zegt wellicht niet iedereen iets, maar goed...
Ik ben mijn auto carrière begonnen in 1989 met een Fiat Panda, spliksplinter nieuw, van mijn vader gekregen toen ik nog op school zat. Uiteraard was ik hier blij mee . Na de vele Fiat’s die volgden uiteindelijk bij mijn (toen?) lievelings merk Volvo uitgekomen. Toen ook redelijk actief geweest op het Volvo forum. Toen ik vorig jaar eind september weer een diesel wilde gaan rijden ivm de vele kilometers die ik maak, ben ik in eerste instantie weer bij de Volvo dealer beland. Ik ben daar altijd erg goed behandeld en het zijn fijne auto’s. Ik kocht/koop altijd een demo/jong gebruikte auto, gezien mijn jaarkilometrage is dit het voordeligste naar mijn idee.
Bij de Volvo een goede inruilprijs gekregen, maar iets knaagde er in mij.... Dus ik zeg tegen mijn vrouw, we gaan ook even aan de overkant kijken bij de BMW (Dusseldorp). Bij de BMW? Ja, bij de BMW .
Wat mij naast een BMW ook erg aanspreekt is 3 jaar garantie op een nieuwe en 2 jaar op de premium selection. Plus een servicecontract voor ‘maar’ 700 Euro (3 beurten). Ik ben dus in november ‘17 van 45.000km per jaar naar 80.000 per jaar gegaan. Normaliter ruilde ik mijn auto na ongeveer 1 jaar weer in, soms na 2 jaar. Beetje afhankelijk van de auto, de te verwachten onderhoudskosten, wat er te koop stond en wat erbij moest.
Goed, vorig jaar september bij Dusseldorp in Apeldoorn beland. Ik vind een 3 serie erg mooi (en wat daar boven zit trouwens ook), maar boven budget. De 1 serie te klein ( met 2 bijna volwassen kinderen). Tja, dan blijft de 2 serie over. De Active Tourer vind ik persoonlijk geen verkeerd model, de GT vind ik wat minder. Teveel busje...en ja ik weet dat de 2 AT ook als een bastaard wordt gezien .
Er stond een mooie AT uit 2016 (toen anderhalf jaar oud) met 24k kilometers op de klok. Iets teveel naar mijn zin, maar ok. Het was een sport/executive uitvoering met vergrote tankinhoud, lichtpakket en 17” velgen, handbak en met de sportstoelen (stof) die bij deze uitvoering horen. De auto bekeken, proefrit gemaakt en dat reed best wel goed. Ik was een beetje bang voor de 216d (116pk) maar dat bleek voor mij ongegrond. Verbruik vind ik met 80k per jaar wel een belangrijk iets. En op de tijden die ik rijd ben ik al blij wanneer is tussen de 100 en 120 km p/uur kan rijden!
Ook de inruilprijs was snel naar tevredenheid, paar dakdragers erbij en wat dingetjes die mij opvielen zijn direct aangepakt. Vliegroest op de naven, diverse restyle deukjes (dak/motorkap) en er zat een vreemde/verweerde aanslag op de chromen raamonlijsting bij de ‘Hofmeister’ knik. Is ook direct vervangen.
Al met al stond er vorig jaar op 4 oktober een nette 2 AT in mineral grau te glimmen. Waarin is Volvo beter? De stoelen, de kachel/het ontwaseming systeem en de werking van de ruitenwissers.... Voor de rest is de BMW echt wel iets beter gebouwd. Misschien dat de nieuwe v60 nu gelijk is? Ik weet het niet.
Ondertussen zijn we een jaar verder. Wat gaan we doen? Doorrijden of toch maar weer inruilen? BMW of toch terug naar Volvo? Met beide bezig geweest, want met name de stoel was wel een dingetje. En, de volgende moest een automaat worden. De Volvo (v60 D2) viel voor mij af door de automaat. Dus weer een BMW.
Wat een ellende door de dieselhetze. De inruilprijs is lager dan ingeschat, maar de auto die je koopt is dan ook voordeliger geworden. Al met al is BMW voor mij de beste keuze. Ook weer door de 2 jaar garantie en het servicecontract. Bij Dusseldorp bezig geweest met een 1 serie 216d automaat/high executive. Een 3 serie met gelijke specs 10k te duur. De 1 serie stond ondertussen al gereserveerd toen ik toch nog eens het aanbod bekeek op de BMW site. Toen stond er bij BMW Den Haag een mooie ‘dikke’ 2 AT te koop uit 2018. Qua uitvoering gelijk aan de 1 serie (ook 2018) die gereserveerd stond. Motorisch gelijk met wat ik nu heb maar met automaat, sport/high executive (dus leer, breedbeeld navigatie), stoelverwarming, zwarte hemel bekleding, lichtpakket, etc. Kleur? Mineral grau. Velgen? Exact dezelfde als ik nu heb . Dus aan de voorkant maar een zwarte grill erin en de ramen zijn nu getint. De binnenkant is gelukkig wel totaal anders. En het kenteken, van JB naar RL. Nog een voordeel, de buren zien het verschil niet.
Oh ja, de kilometersrand van mijn ingeruilde auto 98.800. De nieuwe maar 7700!
Sorry voor het lange verhaal. Voor mij begint hier een nieuw BMW avontuur.
Moet nog even bekijken of ik het onderhoud in Apeldoorn laat doen of in Den Haag. Ik werk in het Westland, maakt wat dat betreft niet zoveel uit. Bij Dusseldorp altijd erg prettig geholpen, dus de kans is groot dat de het Apeldoorn wordt.
Wensen? Eigenlijk niet. Wil de spiegelkappen glanzend zwart wrappen. En ik hoop dat ik met deze gemiddeld ook rond de 1 op 22 uitkom.
Op de foto, links de oude en rechts de nieuwe...