Nieuwe BMW 525i LCI touring!!! (uit DE)
Geplaatst: 06 dec 2018, 16:23
Hallo Bimmers!!!
Ten eerste, wat een geweldig forum en wat een schatrijke bron aan informatie!! Niet normaal . Alvast dank voor het delen van alle positieve en negatieve dingen die jullie tegen komen, zo help je elkaar enorm. Ik heb de volgende auto uit Duitsland gehaald, en zojuist de RDW keuring gehad dus nu wachten op de gele platen!
De advertentie, en het verhaal daaropvolgend over de telefoon, leek to-good-to-be-true. Auto is van 1e eigenaar (87 jaar oud), heeft altijd binnen gestaan en heeft slechts 86.000km gelopen. Ik kon het haast niet geloven en de mensen om mij heen ook niet. Na wat telefonisch contact met de kleinzoon begon ik het verhaal toch wel te geloven, en heb ik telefonisch een deal kunnen sluiten. Dus daarna, op naar de Heimat! (PS: ik heb nog wel het chassisnummer laten checken bij Gijsbertsen BMW specialist en die kon het eea aan onderhoud en km standen herleiden, wat allemaal klopte)
En ja hoor, bij aankomst ontvangen door een hele lieve Duitse meneer van 87 jaar oud (Heinz), die ook langere tijd in de US had gewoond en helaas zijn auto moest verkopen, want hij reed er nauwelijks meer in omdat het de 2e auto was voor de lange afstanden, naast een X1 voor de boodschappen. Na een uur aan tafel te hebben gezeten en te hebben gesproken over van alles en nog wat eindelijk de auto (in de garage uiteraard) bekeken, en WAUW! Hij is zowel van binnen als van buiten als nieuw! Ik ging er in zitten en kon de glimlach niet bedrukken, Heinz kwam naast mij zitten op de bijrijdersstoel en vond het prachtig dat ik zo ontzettend blij was met het zien van de auto. De auto rook zelfs als nieuw. Heinz heeft hem met pijn in zn buik verkocht want hij vond het de beste auto die hij ooit heeft gehad (Jahhh Lucas, est ist ein 525i , aber mit 3,0 Liter jah! Das fahrt super!!. Diesel musst du nicht kaufen, nimmer.
Haha ok Heinz. Nou en Uiteraard nog 4 mooie winterbanden erbij (met iets minder boeiende velgen), en samen naar de bank gereden om het cash bedrag te storten. Terug gereden naar huis om alle spullen en papieren te verzamelen, en uiteraard voordat ik wegreed kwam Heinz me nog even helpen mt het instellen van de Navi (in het Duits uiteraard) voor de rit naar huis. Eenmaal weggereden kon ik bijna een traantje pinken want volgens mij heb ik gewoon echt een geweldige BMW gevonden, zomaar, bij een hele aardige oude man in Duitsland die er altijd perfect voor heeft gezorgd!.
Het enige nadeel (maar hij gaat nog voor een aankoopkeuring naar Gijsbertsen) is dat ik in alle papieren (volledige onderhoudshistorie meegekregen, BMW dealer onderhouden), niet kon vinden dat de Injectoren zijn vervangen (volgens mij kost je dat zo 1400-1500 euro) en is dat een euvel wat vrijwel altijd voorkomt bij het N53 blok (525i en 530i LCI). Of hoeft dat niet per see zo te zijn ? Please let me know! En of er nog evt andere zaken zijn waar ik op moet letten bij een auto waar weinig mee is gereden.
Anyway, de belangrijkse opties zijn als volgt:
BMW 525i LCI Touring
Automaat
Comforstoelen Leder Beige
Panoramadak
Xenon
Ik hoop hier veel kennis met jullie te kunnen gaan delen en ook veel kennis op te kunnen doen! (Mn eerste punt is dus gelijk of die Injectoren N53 blok eigelijk altijd een keer aan de beurt komen of niet)
Wir sprechen uns! Ik hoop dat de auto hier door de blikkeuring heen komt;)
En later op NL kenteken
Ten eerste, wat een geweldig forum en wat een schatrijke bron aan informatie!! Niet normaal . Alvast dank voor het delen van alle positieve en negatieve dingen die jullie tegen komen, zo help je elkaar enorm. Ik heb de volgende auto uit Duitsland gehaald, en zojuist de RDW keuring gehad dus nu wachten op de gele platen!
De advertentie, en het verhaal daaropvolgend over de telefoon, leek to-good-to-be-true. Auto is van 1e eigenaar (87 jaar oud), heeft altijd binnen gestaan en heeft slechts 86.000km gelopen. Ik kon het haast niet geloven en de mensen om mij heen ook niet. Na wat telefonisch contact met de kleinzoon begon ik het verhaal toch wel te geloven, en heb ik telefonisch een deal kunnen sluiten. Dus daarna, op naar de Heimat! (PS: ik heb nog wel het chassisnummer laten checken bij Gijsbertsen BMW specialist en die kon het eea aan onderhoud en km standen herleiden, wat allemaal klopte)
En ja hoor, bij aankomst ontvangen door een hele lieve Duitse meneer van 87 jaar oud (Heinz), die ook langere tijd in de US had gewoond en helaas zijn auto moest verkopen, want hij reed er nauwelijks meer in omdat het de 2e auto was voor de lange afstanden, naast een X1 voor de boodschappen. Na een uur aan tafel te hebben gezeten en te hebben gesproken over van alles en nog wat eindelijk de auto (in de garage uiteraard) bekeken, en WAUW! Hij is zowel van binnen als van buiten als nieuw! Ik ging er in zitten en kon de glimlach niet bedrukken, Heinz kwam naast mij zitten op de bijrijdersstoel en vond het prachtig dat ik zo ontzettend blij was met het zien van de auto. De auto rook zelfs als nieuw. Heinz heeft hem met pijn in zn buik verkocht want hij vond het de beste auto die hij ooit heeft gehad (Jahhh Lucas, est ist ein 525i , aber mit 3,0 Liter jah! Das fahrt super!!. Diesel musst du nicht kaufen, nimmer.
Haha ok Heinz. Nou en Uiteraard nog 4 mooie winterbanden erbij (met iets minder boeiende velgen), en samen naar de bank gereden om het cash bedrag te storten. Terug gereden naar huis om alle spullen en papieren te verzamelen, en uiteraard voordat ik wegreed kwam Heinz me nog even helpen mt het instellen van de Navi (in het Duits uiteraard) voor de rit naar huis. Eenmaal weggereden kon ik bijna een traantje pinken want volgens mij heb ik gewoon echt een geweldige BMW gevonden, zomaar, bij een hele aardige oude man in Duitsland die er altijd perfect voor heeft gezorgd!.
Het enige nadeel (maar hij gaat nog voor een aankoopkeuring naar Gijsbertsen) is dat ik in alle papieren (volledige onderhoudshistorie meegekregen, BMW dealer onderhouden), niet kon vinden dat de Injectoren zijn vervangen (volgens mij kost je dat zo 1400-1500 euro) en is dat een euvel wat vrijwel altijd voorkomt bij het N53 blok (525i en 530i LCI). Of hoeft dat niet per see zo te zijn ? Please let me know! En of er nog evt andere zaken zijn waar ik op moet letten bij een auto waar weinig mee is gereden.
Anyway, de belangrijkse opties zijn als volgt:
BMW 525i LCI Touring
Automaat
Comforstoelen Leder Beige
Panoramadak
Xenon
Ik hoop hier veel kennis met jullie te kunnen gaan delen en ook veel kennis op te kunnen doen! (Mn eerste punt is dus gelijk of die Injectoren N53 blok eigelijk altijd een keer aan de beurt komen of niet)
Wir sprechen uns! Ik hoop dat de auto hier door de blikkeuring heen komt;)
En later op NL kenteken