E46 320i valt uit.
Geplaatst: 14 feb 2019, 22:12
Hallo,
Mijn BMW e46 320i 6 cilinder (m54) heeft het volgende probleem: als ik de wagen start terwijl hij koud is, en vervolgens ga rijden, dan valt hij uit, aan het einde van de straat. Als ik de wagen stationair laat lopen, dan begint hij op 5 poten te lopen. Bij het uitlezen komen er random misfires voor.
Wanneer de wagen warm wordt, na zon minuut of 2, heb ik nergens meer last van. Laat ik de auto afkoelen, ben ik weer terug bij af.
Aangezien de garage en ik hier niet verder mee komen, zoek ik via deze manier aan een oplossig, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Het volgende is er aan gedaan:
- nieuwe bougie's (NGK)
- nieuwe bobine's (Bosch)
- een olie flush van Forte
- nieuwe castrol olie.
- nieuwe filters(brandstof, lucht, interieur, benzine).
- nieuwe olie filter huis pakking (was lek).
- nieuwe looprol.
- nieuwe stuurpomp poelie.
- nieuwe accu.
- nieuwe carterventilatie (met slangen).
- nieuwe kleppendeksel pakking.
- injectoren laten testen (waren goed).
- een rook test voor een eventuele vacuüm lek (was goed).
- een compressie test (goed).
- een brandstof druk test (goed).
- stationair en gas klep schoon gemaakt (en de weg daarnaar toe).
- het brandstofsysteem laten reinigen.
- andere luchtmassameter.
Weet iemand hier raad mee?
Morgen wordt de inlaat gereinigd.
Graag hoor ik jullie ideeën.
Mvg
Alain.
Mijn BMW e46 320i 6 cilinder (m54) heeft het volgende probleem: als ik de wagen start terwijl hij koud is, en vervolgens ga rijden, dan valt hij uit, aan het einde van de straat. Als ik de wagen stationair laat lopen, dan begint hij op 5 poten te lopen. Bij het uitlezen komen er random misfires voor.
Wanneer de wagen warm wordt, na zon minuut of 2, heb ik nergens meer last van. Laat ik de auto afkoelen, ben ik weer terug bij af.
Aangezien de garage en ik hier niet verder mee komen, zoek ik via deze manier aan een oplossig, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Het volgende is er aan gedaan:
- nieuwe bougie's (NGK)
- nieuwe bobine's (Bosch)
- een olie flush van Forte
- nieuwe castrol olie.
- nieuwe filters(brandstof, lucht, interieur, benzine).
- nieuwe olie filter huis pakking (was lek).
- nieuwe looprol.
- nieuwe stuurpomp poelie.
- nieuwe accu.
- nieuwe carterventilatie (met slangen).
- nieuwe kleppendeksel pakking.
- injectoren laten testen (waren goed).
- een rook test voor een eventuele vacuüm lek (was goed).
- een compressie test (goed).
- een brandstof druk test (goed).
- stationair en gas klep schoon gemaakt (en de weg daarnaar toe).
- het brandstofsysteem laten reinigen.
- andere luchtmassameter.
Weet iemand hier raad mee?
Morgen wordt de inlaat gereinigd.
Graag hoor ik jullie ideeën.
Mvg
Alain.