118i M-pakket, E81, 2007
Geplaatst: 04 mar 2019, 19:59
Maar 's een account bij Imgur aangemaakt, speciaal voor hier.
Bij deze een paar pics van de "nieuwe" aanwinst... Mijn eerste BMW! - pakket laat 'm sneller ogen dan-ie is, maar ik ben ook geen woeste rijder. Sinds aanschaf (van particulier) al een kleine 2 mille in gestoken, maar alle investeringen pakken tot nog toe goed uit. Belangrijkste waren een lekkende vacuĆ¼mpomp, ontdekt bij de grote beurt - en een gierend differentieel. Tevens waren de achterbanden bijna glad (plm. 2 mm) - waanzin dat mensen daarmee rond rijden.
Dat differentieel begon net op te spelen toen ik de auto overnam; viel me onvoldoende op tijdens de (lange) proefrit, dacht toen aan de interieur-ventilatie... Schijnt tussen de 1 en anderhalve ton een standaard-issue te zijn bij deze 1-serie. Via een differentieel-specialist in Kruiningen zeer goed, en relatief voordelig, geholpen. Ze gebruiken betere lagers dan BMW zelf. Valt aardig op, zie de foto...! Ook de bak-olie laten doen. Meteen gaat-ie veel beter in z'n 1, en z'n achteruit - die laatste was echt een probleem. Is gewoon helemaal over nu.
Distributie is pakweg 30000 km oud, kan ik voorlopig nog mee door. Auto heeft nu 155000 gelopen. Olieverbruik (was plm. 1 op 2200) lijkt door 5-in-1 toe te voegen fors verminderd; zou me wat zijn, een "additive" die waar maakt wat ze beloven... Was me jaren terug al aanbevolen door een echte petrol-head - collega.
In het interieur vooral eerst heel grondig schoongemaakt, pedaalrubbers en pookknop/hoes vervangen (M-badge schakelpatroon overgezet), matten waren nog erg netjes en waarschijnlijk niet zo oud. Gehele exterieur in de was gezet, en daarvoor eerst nog motorkap en dak met Comandant 4 gedaan. Er zit nog een plekje op de linkerheup, bij het achterwiel - wordt een professionele spot-repair een dezer weken/maanden. Zat er al. Tips daarvoor welkom...!
Auto staat hier binnen, in mijn eigen garage - vorstvrij en met elektra en water. Garage was aanvankelijk bedoeld - en gebruikt voor - een oldtimer die ik vele jaren gehad heb. Liep er helaas teveel op leeg. Ik voeg daarvoor nog even een foto toe die ik maakte op de dag van de laatste rit die ik er mee maakte - hij is nu van een Belg. Meteen benieuwd wie merk en type herkent...!
Rijdt nu echt heerlijk, een echte kilometervreter; en ook opvallend stil. Ik kom uit een 1,4 Polo uit 2003 (100PK, dat wel) met een erg op stadsverkeer toegesneden 5-bak. De BMW draait bij dezelfde snelheid 800 toeren minder in z'n 6. Ik haal inmiddels, met wat langere afstanden tussendoor, rond de 1 op 12,5.
Bij deze een paar pics van de "nieuwe" aanwinst... Mijn eerste BMW! - pakket laat 'm sneller ogen dan-ie is, maar ik ben ook geen woeste rijder. Sinds aanschaf (van particulier) al een kleine 2 mille in gestoken, maar alle investeringen pakken tot nog toe goed uit. Belangrijkste waren een lekkende vacuĆ¼mpomp, ontdekt bij de grote beurt - en een gierend differentieel. Tevens waren de achterbanden bijna glad (plm. 2 mm) - waanzin dat mensen daarmee rond rijden.
Dat differentieel begon net op te spelen toen ik de auto overnam; viel me onvoldoende op tijdens de (lange) proefrit, dacht toen aan de interieur-ventilatie... Schijnt tussen de 1 en anderhalve ton een standaard-issue te zijn bij deze 1-serie. Via een differentieel-specialist in Kruiningen zeer goed, en relatief voordelig, geholpen. Ze gebruiken betere lagers dan BMW zelf. Valt aardig op, zie de foto...! Ook de bak-olie laten doen. Meteen gaat-ie veel beter in z'n 1, en z'n achteruit - die laatste was echt een probleem. Is gewoon helemaal over nu.
Distributie is pakweg 30000 km oud, kan ik voorlopig nog mee door. Auto heeft nu 155000 gelopen. Olieverbruik (was plm. 1 op 2200) lijkt door 5-in-1 toe te voegen fors verminderd; zou me wat zijn, een "additive" die waar maakt wat ze beloven... Was me jaren terug al aanbevolen door een echte petrol-head - collega.
In het interieur vooral eerst heel grondig schoongemaakt, pedaalrubbers en pookknop/hoes vervangen (M-badge schakelpatroon overgezet), matten waren nog erg netjes en waarschijnlijk niet zo oud. Gehele exterieur in de was gezet, en daarvoor eerst nog motorkap en dak met Comandant 4 gedaan. Er zit nog een plekje op de linkerheup, bij het achterwiel - wordt een professionele spot-repair een dezer weken/maanden. Zat er al. Tips daarvoor welkom...!
Auto staat hier binnen, in mijn eigen garage - vorstvrij en met elektra en water. Garage was aanvankelijk bedoeld - en gebruikt voor - een oldtimer die ik vele jaren gehad heb. Liep er helaas teveel op leeg. Ik voeg daarvoor nog even een foto toe die ik maakte op de dag van de laatste rit die ik er mee maakte - hij is nu van een Belg. Meteen benieuwd wie merk en type herkent...!
Rijdt nu echt heerlijk, een echte kilometervreter; en ook opvallend stil. Ik kom uit een 1,4 Polo uit 2003 (100PK, dat wel) met een erg op stadsverkeer toegesneden 5-bak. De BMW draait bij dezelfde snelheid 800 toeren minder in z'n 6. Ik haal inmiddels, met wat langere afstanden tussendoor, rond de 1 op 12,5.