Pagina 1 van 1
differentieel pinion as spanning
Geplaatst: 31 mar 2019, 14:51
door diecyde
Ik ben al het hele internet aan het af struinen.
Maar weet iemand hoeveel nm ik de moer op mijn pinion as moet aantrekken?
het gaat hier om een e87 116i 1 series bmw.
Alvast heel erg bedankt!
Re: differentieel pinion as spanning
Geplaatst: 01 apr 2019, 19:07
door PeterLC
Weet niet of ze deze info met je willen delen zonder dat je er klant bent, maar ik heb zeer goede ervaringen met Hardeman in Kruiningen. Mijn ruil-diff hebben zij gereviseerd en gemonteerd, en da's hun broodwinning; grotendeels. Die weten dat aanhaalkoppel wel. Meld er allicht even bij dat je graag een keer langskomt, mocht je eens wat nodig hebben.

Re: differentieel pinion as spanning
Geplaatst: 03 apr 2019, 21:01
door Daytonawim
Dat is idd een dingetje, als je dat verkeerd doet dan zit je pinionas niet exact uitgelijnd op het kroonwiel, dan gaat het spul rap kaduuk en lawaai maken.
In TIS kan ik het niet vinden.
Re: differentieel pinion as spanning
Geplaatst: 15 apr 2019, 21:02
door Dukey30

Ik kwam dit na wat googelen tegen
Re: differentieel pinion as spanning
Geplaatst: 15 apr 2019, 21:17
door Dukey30
diecyde schreef: ↑31 mar 2019, 14:51
Ik ben al het hele internet aan het af struinen.
Maar weet iemand hoeveel nm ik de moer op mijn pinion as moet aantrekken?
het gaat hier om een e87 116i 1 series bmw.
Alvast heel erg bedankt!
De pignon as moet met een bepaalde vrijving lopen 20nm/cm
Het is al weer even geleden maar ....
Dit kun je meten met een touwtje en veerunster (weeghaak)
Het kroonwiel moet verwijdert zijn uit het huis
En om de flens van de aandrijfas draai je een touwtje je meet nu van hart as naar het punt waar het touwtje afrold.
Stel dat dit 1cm is ( dat zal hoogst waarschijnlijk meer zijn ) dan zou je met 20 nm moeten trekken om hem in beweging te krijgen.
Is het minder dan moet je de lagers verder opspannen .is het meer dan iets lossen als het nog mogelijk is .
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.