Pagina 1 van 1

Diesel Blue Performance

Geplaatst: 08 apr 2019, 20:40
door Kuupertie
Vrienden,

Wat Diesel Bleu Performance ??

Fijne avond !

Re: Diesel Blue Performance

Geplaatst: 09 apr 2019, 05:04
door Kuupertie
Mijn excuses, via een PB kom ik er achter dat mijn vraagstelling wellicht niet zo duidelijk is.
Ik heb een 530d Blue Performance op het oog.
Ook bij de opties staat BMW blue performance, vandaar dat ik me afvroeg wat dat is.

Re: Diesel Blue Performance

Geplaatst: 09 apr 2019, 06:30
door h3b
Bron
Blue Performance brengt de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen zoals NOx veel verder terug dan met een standaard roetfilter.
Blue Performance werkt met een standaard roetfilter in combinatie met een Diesel Oxidatie Catalysator (DOC) en een NOx absorbtie middel. Hierdoor worden schadelijke nitraat en sulfiet gassen geëlimineert uit de uitlaatgassen.


Filmpje met uitleg. BMW BluePerformance Diesel

Re: Diesel Blue Performance

Geplaatst: 09 apr 2019, 08:05
door ehombie
Zelfde principe/idee als adblue

Re: Diesel Blue Performance

Geplaatst: 09 apr 2019, 18:44
door Kuupertie
Okay... ook nadelen ?

Re: Diesel Blue Performance

Geplaatst: 09 apr 2019, 20:48
door ehombie
Ik meen dat het in de nieuwere diesels standaard is...zo’n adblue tankje. (Is waterige oplossing met ureum) nadeel is je moet die om de x tankbeurten bijvullen. Is die leeg en je bent te lui om bij te vullen gaat je boordcomputer miepen of misschien de auto niet starten omdat je die moet bijvullen. Bij bestelwagens en vrachtwagens van recente bouwjaar is het volgens mij al standaard.

Re: Diesel Blue Performance

Geplaatst: 13 apr 2019, 12:19
door Lowkey
Ik dacht ook dat alle Euro 6 diesels adblue moesten tanken maar dat is dus niet zo?
Ik rij nu tijdelijk een leenauto met B47 (2 liter diesel) motor uit 2019 maar zie geen adblue vuldop naast de dieseldop?

Wellicht dat bij deze uitvoering de NOx onder een bepaalde waarde valt (op papier) waardoor geen SCR kat. nodig is?

Re: Diesel Blue Performance

Geplaatst: 13 apr 2019, 19:15
door m.h.
Idd, de "lichtere en kleinere" auto's met dus vaak zuinigere motoren stoten nog onder de 0.08 gram/km NOX uit. (De EGR zorgt hier nog voor voldoende reductie).

Re: Diesel Blue Performance

Geplaatst: 20 apr 2019, 13:56
door Lowkey
OK bedankt.

Auto staat nog steeds in de garage m.b.t. vervangen van de EGR koeler (wereldwijde terugroepactie). Hij bleek inderdaad lek.