Pagina 1 van 1

Vervangen/revisie n42b20

Geplaatst: 07 mei 2019, 18:06
door spacecabbie
Hoi na het opblazen van de ketting of geleiders (schade index komt nog). Heb ik heel veel informatie vergaard omtrent dit motorblok en type bmw.

Ik ben opzoek naar wat specifieke antwoorden die ik in mijn zoektocht gemist hebt:

Oplossing 1 kop half/volledig reviseren.
  • Kromme kleppen deze vervangen kan en dan met pasta inslijpen. Is dit een prima oplossing ?
  • als de kop er af gaat zit ik dan altijd aan afvlakken vast ?
  • Vangt de vanos het hoogte verschil op of moet ik de kleppen ook afstellen als deze buiten tolerantie komen?
  • De vanos kan je niet veel mee doen behalve rubberen ringen vervangen correct ?
Oplossing 2 Blok vervangen
  • Buiten meteen de ketting te vervangen en Oliepomp en Waterpomp schoonmaken en nakijken. Zijn er nog andere musts ?
Oplossing 3 Ander Blok...Hier word het schimmig voor mij.
  • n42b18 past ook ? welke blokken nog meer ?
  • moderner blok ? kan dat zonder teveel moeite ?
Oplossing 4 Gehele blok revisie.
  • Weet iemand wat ik dan kwijt ben aan de onderdelen ?
  • En welke tools ik moet kopen timing set bv ?
Een paar vraagjes voor dat ik besluit welke kant ik op wil.

Re: Vervangen/revisie n42b20

Geplaatst: 07 mei 2019, 20:18
door TobyW
Het is denk ik belangrijk eerst te weten wat er precies kapot is. Als het puur kromme kleppen zijn, dan kan een tweedehandse kop al een oplossing zijn. Vlakken is volgens mij alleen van toepassing als er iets krom is (door oververhitting), als blok en kop zelf geen schade geleden hebben hoeft dit niet.

Als er meer schade is zou ik op zoek gaan naar een ruilmotor.

Re: Vervangen/revisie n42b20

Geplaatst: 07 mei 2019, 20:25
door spacecabbie
Oh TobyW dank voor de info en tip nooit een vervangende kop overwogen.

Re: Vervangen/revisie n42b20

Geplaatst: 20 mei 2019, 10:22
door spacecabbie
TobyW schreef: 07 mei 2019, 20:18 Het is denk ik belangrijk eerst te weten wat er precies kapot is. Als het puur kromme kleppen zijn, dan kan een tweedehandse kop al een oplossing zijn. Vlakken is volgens mij alleen van toepassing als er iets krom is (door oververhitting), als blok en kop zelf geen schade geleden hebben hoeft dit niet.

Als er meer schade is zou ik op zoek gaan naar een ruilmotor.
Ben er achter dat de krukas/tandwiel is gebroken erg jammer wil nog steeds wel reviseren maar kan dat niet alleen ben ik wel achter dus tenzij er nog iemand reageerde op mijn oproep word het toch idd andere motor in Duitsland zijn er een paar semi revisie voor 1600