Vanos & CCV 325ti door Pmotorsport
Geplaatst: 29 mei 2019, 17:13
Toen ik vorig jaar de compact kocht van een particulier , schrok ik in eerste instantie toch van de kilometerstand.
Je gaat je dan toch even achter je oor krabben mbt de houdbaarheidsdatum ten aanzien van de hoge km-stand.
Dan maak je de afweging, onderhandelen met de vorige eigenaar , en een jaartje rijden, en dan inruilen voor iets jongers.
Ondertussen ben ik zo tevreden met het verhicle dat ik besloten heb deze met wat T.L.C dat te geven wat een auto verdient.
Heb ondertussen al wat werkzaamheden uitgevoerd , maar het idee van het door blijven rijden werd steeds duidelijker.
Dan moet je mijn inziens ook zo consequent zijn om de M54 dat te geven wat deze krachtbron verdient.
Aldus werd enkele weken geleden al even kort getelefoneerd met Patrick van PMotorsport en advies gevraagd m.b.t. een 2 tal
heikele onderdelen , namelijk de VANOS en de CCV
Had eigenlijk geen idee hoe de staat zou zijn van beide met 375K op de teller en kon in de uitgebreide historie van het voertuig ook niet opmaken of deze 2 onderdelen al eens wat toegewijde zorg hadden gekregen.
Had eigenlijk ook nog niets gemerkt van de bekende kwalen, en de fluwelen voet dit ik hanteer was ook nog geen reden om mij zorgen te maken.
De kilometerstand en de wil om de auto langer te rijden aan de andere kant wel.
Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt met Patrick om bovenstaand te vervangen, puur preventief.
Vanochtend op tijd weg gereden vanuit mijn woonplaats richting het Westland. Helaas deed Hoevelaken zijn beruchte naam eer aan , en moest een kwartier file overwonnen worden.
Even gebeld met de mededeling : " ik ben een kwartier later en als goedmakertje neem ik wel gebak mee"
Geen probleem, vol begrip was het antwoord.
Toen ik aankwam was ik natuurlijk niet op zoek naar een duur pand met marmer en glazen voorgevel , maar moest aan het eind van de straat even een inrit in van het industrieterrein alwaar Patrick al stond te wachten.
Auto geparkeerd, hand gegeven en direct motorkap open en aan de slag.....
Dat gaf mij al direct het juiste gevoel dat ik hier was om de auto te repareren , anders dan in een wachtkamer in gedirigeerd te worden door een receptionist(e).
Patrick is een recht toe recht aan gast, zegt waar het op staat en denkt mee.
Dat is erg prettig en fijn om mee te dealen.
Mee kijken over de schouder en vragen afvuren is geen probleem , en krijg de indruk dat Patrick door zijn passie voor het werk het prachtig vind om zijn verhaal mbt de techniek te delen.
Als er andere dingen opvallen dan wordt dat direct vertelt , en ontbrekende onderdelen direct opgehaald bij c.q de dealer dan wel de auto-onderdelen speciaalzaak. ( mooi scrabblewoord )
De snelheid waarmee hij alles verwijdert geeft aan dat hij vaker met dit bijltje heeft gehakt, en is voor de klant prettig dit om dat de toch al fatsoenlijke prijzen niet onnodig verhoogd worden door het aantal werkuren.
Ik betaal liever 20€ uur per uur meer voor monteurs zoals Patrick , dan aan een dealerT die nog allerlei gekkigheid als toeslagen berekend om de stropdassen en andere overhead te kunnen bekostigen.
Vind persoonlijk dat types als Patrick alle credits verdienen , omdat je merkt dat dit soort mensen vanuit hun ervaring de reparaties correct uitvoeren en juist dat beetje extra's bieden om de klant met een tevreden gevoel de auto weer mee te geven.
Patrick bedankt voor je tijd en het geduld, het was een leerzame dag.
André
P.s Patrick pas je een beetje op voor de "vallende" ziekte?
Je gaat je dan toch even achter je oor krabben mbt de houdbaarheidsdatum ten aanzien van de hoge km-stand.
Dan maak je de afweging, onderhandelen met de vorige eigenaar , en een jaartje rijden, en dan inruilen voor iets jongers.
Ondertussen ben ik zo tevreden met het verhicle dat ik besloten heb deze met wat T.L.C dat te geven wat een auto verdient.
Heb ondertussen al wat werkzaamheden uitgevoerd , maar het idee van het door blijven rijden werd steeds duidelijker.
Dan moet je mijn inziens ook zo consequent zijn om de M54 dat te geven wat deze krachtbron verdient.
Aldus werd enkele weken geleden al even kort getelefoneerd met Patrick van PMotorsport en advies gevraagd m.b.t. een 2 tal
heikele onderdelen , namelijk de VANOS en de CCV
Had eigenlijk geen idee hoe de staat zou zijn van beide met 375K op de teller en kon in de uitgebreide historie van het voertuig ook niet opmaken of deze 2 onderdelen al eens wat toegewijde zorg hadden gekregen.
Had eigenlijk ook nog niets gemerkt van de bekende kwalen, en de fluwelen voet dit ik hanteer was ook nog geen reden om mij zorgen te maken.
De kilometerstand en de wil om de auto langer te rijden aan de andere kant wel.
Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt met Patrick om bovenstaand te vervangen, puur preventief.
Vanochtend op tijd weg gereden vanuit mijn woonplaats richting het Westland. Helaas deed Hoevelaken zijn beruchte naam eer aan , en moest een kwartier file overwonnen worden.
Even gebeld met de mededeling : " ik ben een kwartier later en als goedmakertje neem ik wel gebak mee"
Geen probleem, vol begrip was het antwoord.
Toen ik aankwam was ik natuurlijk niet op zoek naar een duur pand met marmer en glazen voorgevel , maar moest aan het eind van de straat even een inrit in van het industrieterrein alwaar Patrick al stond te wachten.
Auto geparkeerd, hand gegeven en direct motorkap open en aan de slag.....
Dat gaf mij al direct het juiste gevoel dat ik hier was om de auto te repareren , anders dan in een wachtkamer in gedirigeerd te worden door een receptionist(e).
Patrick is een recht toe recht aan gast, zegt waar het op staat en denkt mee.
Dat is erg prettig en fijn om mee te dealen.
Mee kijken over de schouder en vragen afvuren is geen probleem , en krijg de indruk dat Patrick door zijn passie voor het werk het prachtig vind om zijn verhaal mbt de techniek te delen.
Als er andere dingen opvallen dan wordt dat direct vertelt , en ontbrekende onderdelen direct opgehaald bij c.q de dealer dan wel de auto-onderdelen speciaalzaak. ( mooi scrabblewoord )
De snelheid waarmee hij alles verwijdert geeft aan dat hij vaker met dit bijltje heeft gehakt, en is voor de klant prettig dit om dat de toch al fatsoenlijke prijzen niet onnodig verhoogd worden door het aantal werkuren.
Ik betaal liever 20€ uur per uur meer voor monteurs zoals Patrick , dan aan een dealerT die nog allerlei gekkigheid als toeslagen berekend om de stropdassen en andere overhead te kunnen bekostigen.
Vind persoonlijk dat types als Patrick alle credits verdienen , omdat je merkt dat dit soort mensen vanuit hun ervaring de reparaties correct uitvoeren en juist dat beetje extra's bieden om de klant met een tevreden gevoel de auto weer mee te geven.
Patrick bedankt voor je tijd en het geduld, het was een leerzame dag.
André
P.s Patrick pas je een beetje op voor de "vallende" ziekte?