BMW E61 530D M-sport
Geplaatst: 17 aug 2019, 10:49
Na een tijdje wat andere merken te hebben gereden, en uitgekeken te zijn op mijn C4 Picasso 2, besloten om een wat oudere BMW weer te kopen, centjes komen goed van pas met de verbouwing. De C4 gaat in de particuliere verkoop.
Veel auto's her en der bekeken op internet, vanmorgen toch maar de meeste aanlokkelijke bekeken, een 530D M uitgevoerd, dus geen spoiler pakketje, met veel mooie opties, Beige leder interieur, Comfort seats (geventileerd) Logic7, HUD, Automatische kofferdeksel,Geen panorama dak (was ook een pre, teveel ellende gezien hiermee)
De auto heeft een paar mankementen maar reed verder prima en schakelde soepel en het vermogen was weer heerlijk.
De volgende dingen dienen eerst aangepakt te worden:
- De sleutel afstandsbediening werkt niet (vermoed batterij en anders de spoiler maar even lospakken)
- Lekkend uitlaatspruitstuk (de lekkage daarvan valt nog mee)
- intercooler slang (verbinding op de turbo)
Als ik de auto heb het inlaat traject er maar even af, swirl flaps eruit als die er nog in zitten, gelijk de afdichtingen bij de turbo vervangen en het uitlaatspruitstuk, kom die dingen voor 60 euro al tegen op Ebay, worden steeds goedkoper.
De werkzaamheden kan ik met een blinddoek om dus even een middagje voor inplannen om het een en ander aan te pakken.
Mijn vorige BMW was hetzelfde type maar dan Business Excecutive uitgevoerd en verder weinig speciale opties.
Veel auto's her en der bekeken op internet, vanmorgen toch maar de meeste aanlokkelijke bekeken, een 530D M uitgevoerd, dus geen spoiler pakketje, met veel mooie opties, Beige leder interieur, Comfort seats (geventileerd) Logic7, HUD, Automatische kofferdeksel,Geen panorama dak (was ook een pre, teveel ellende gezien hiermee)
De auto heeft een paar mankementen maar reed verder prima en schakelde soepel en het vermogen was weer heerlijk.
De volgende dingen dienen eerst aangepakt te worden:
- De sleutel afstandsbediening werkt niet (vermoed batterij en anders de spoiler maar even lospakken)
- Lekkend uitlaatspruitstuk (de lekkage daarvan valt nog mee)
- intercooler slang (verbinding op de turbo)
Als ik de auto heb het inlaat traject er maar even af, swirl flaps eruit als die er nog in zitten, gelijk de afdichtingen bij de turbo vervangen en het uitlaatspruitstuk, kom die dingen voor 60 euro al tegen op Ebay, worden steeds goedkoper.
De werkzaamheden kan ik met een blinddoek om dus even een middagje voor inplannen om het een en ander aan te pakken.
Mijn vorige BMW was hetzelfde type maar dan Business Excecutive uitgevoerd en verder weinig speciale opties.

