325 CI 04 coupé...Rechter ruit zakt niet bij openen deur .

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Dendeeze

325 CI 04 coupé...Rechter ruit zakt niet bij openen deur .

Bericht door Dendeeze » 28 dec 2019, 22:06

Even een schets van de afgelopen week....Deze maandag 23/12/2019 zette mijn wagen me om 4 u uit m'n bed om dat het alarm afging, en ik dacht dat de batterij een te laag voltage had, dus sloot ik die aan op een druppelaar, na 5 minuten weer alarm, ik heb het alarm dan gewoon afgezet en de deuren manueel met de sleutel in het slot vergrendelt. De dag nadien weg gereden thuis komen, en rond 3 u weer alarm. Ik moest vrijdag van Antwerpen naar Halle, nabij Brussel, rijden en ben voor de zekerheid een nieuwe batterij gaan kopen om dat ik dacht dat er een cel stuk was. Groot was mijn verbazing dat het alarm, na een halfuur na dat ik terug thuis was, terug afging. Ik ben naar de wagen gaan kijken en merkte op dat het rechter raam plots op en neer zakte, dit duurde zo'n 20 seconden, alsof je iedere keer de deur open en dicht doet. Bij het openen van de deur zakte de ruit niet en gaat de interieurverlichting niet aan, ook gaat de waarschuwing op mijn dashboard niet aan als de deur open is. Het werd me dan duidelijk, dat wanneer de wagen met de afstandbediening wordt gesloten, ik het alarm activeerde, en iedere keer dat raam kuren kreeg, detecteerde het alarm beweging in de wagen en ging dan loeien. Gisteren ben ik dan naar Halle gereden en tijdens het rijden begon de raam te zakken zoals hierboven beschreven, maar dan nog langer en op m'n dashboard zag ik het lampje van de linkerdeur, aan en uit knipperen net zoals de interieurverlichting die aan en uit knipperde. Zou dit een sensor of mirco switch in het slot kunnen zijn? Als ik de schakelaar van de ruit bedien, opent en sluit de raam normaal. Ik zie geen drukschakelaar zitten zoals aan de bestuurders kant, waar zit dat dan bij de rechter deur? Heeft iemand dit al eens mee gemaakt en kunnen oplossen? Thanks.

matheeuwissen
Contacteer:

Re: 325 CI 04 coupé...Rechter ruit zakt niet bij openen deur .

Bericht door matheeuwissen » 29 dec 2019, 10:44

Ik denk dat inderdaad je schakelaar slecht is. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zit de schakelaar in het deurrubber.

Bij een E36 zit hij in de deurvanger. Daar wil hij ook wel eens lam worden.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”