Pagina 1 van 1

“Verkeerde motor in auto” iemand tips?

Geplaatst: 30 dec 2019, 23:40
door Captnsmellalot
Beste forum leden,

Mijn naam is Joris en heb een vraag over een klein probleempje dat ik ben tegen gekomen. Ik heb afgelopen weekend een BMW 116i uit 2008 gekocht met een defect in de motor, dit doe ik vaker aangezien het meestal dezelfde problemen zijn, echter was het deze keer eens niet de welbekende afgebroken ketting geleider en defecte lagers/krukas. Maar alleen een ketting die eraf gelopen was. Ik heb ondertussen hele blok uit elkaar, de schade valt mee. Wat kleppen krom en uiteraard de distributie defect maar dat is het probleem niet. Mijn probleem is namelijk dat ik er nu dus achter ben dat de auto een verleden heeft waarin ze ooit een N43b20a in de auto gemonteerd hebben, terwijl er een N43b16a in zou horen. Ik kan nergens echt vinden of dit überhaupt wel echt kan zonder een aanpassing her en der. Heeft er iemand ervaring mee of zijn er mensen die eventueel extra maatregelen weten?

Mijn dank is groot.

Groetjes Joris

Re: “Verkeerde motor in auto” iemand tips?

Geplaatst: 31 dec 2019, 12:55
door Daytonawim
Kan je hier iets mee.

In 2009, the 1,995 cc (121.7 cu in) N43B20 replaced the 1,599 cc (97.6 cu in) N43B16 in the 116i. Power remained at 90 kW (121 bhp), however torque was increased.

Het zou zomaar kunnen dat je een late 2008 auto hebt, waar ze deze motor in hoort, of dat ze een andere motor er ingehangen hebben, wat staat er op de ECU ?

Je zou dat kunnen nakijken in de buildsheet, daar moet je het wel kunnen terug vinden.