P1349 bij 320i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Zheng

P1349 bij 320i

Bericht door Zheng » 09 feb 2020, 12:53

Deze foutcode voor misfire van cilinder 4 is al vaker hier aan bod geweest. Toch wil ik hier nog even om advies vragen. Even iets over de geschiedenis van mijn 320i uit 2003, nu 5 jaar in mijn bezit (2e eigenaar) Al 4 jaar geleden begonnen de problemen met onregelmatig stationair en verlies van koelvloeistof via de koppen. Na advies via dit Forum heb ik de auto ter reparatie aan Peter Molenaar aangeboden. Deze constateerde haarscheurtjes in het kleppendeksel. Hij heeft dat vervolgens vervangen.
Een jaar later liep de motor stationair soms duidelijk op een cilinder minder. Bij mijn vakgarage is toen de bobine van de cilinder vervangen. Dat hielp. Maar een half jaar later opnieuw het probleem. Daarna zijn alle bobines vervangen. Ook dat hielp een tijdje. Na bijna een jaar zag ik weer af en toe het motormanagement lampje branden. Nu maar zelf een een diagnose interface eraan gehangen omdat de garage het probleem niet kon ontdekken als de controle lampjes niet brandden,. Mijn interface gaf dus bij de storing P1349 aan. De motor liep overigens deze keer wel onregelmatig. Dit gebeurde na stevig optrekken en doortrekken. Even de auto aan de kant gezet en weer gestart het probleem was weg. Ik krijg sterk het idee dat het getriggerd werd door de maximale vraag. Bij rustiger rijden komt er maar soms kortdurend een foutmelding op het dashboard en blijft de motor mooi regelmatig draaien.. Ook opmerkelijk is dat regelmatig het lampje van de koelvloeistof gaat branden, terwijl het peil van de vloeistof in orde blijkt. In ben een leek op gebied van autotechniek, maar het lijkt me duidelijk dat nieuwe bobines plaatsen symptoom bestrijding is. Er moet een dieper achterliggende oorzaak zijn.
Wat zou het eerste zijn wat onderzocht moet worden?
Zou toevoeging aan E10 helpen?

Marce46

Re: P1349 bij 320i

Bericht door Marce46 » 09 feb 2020, 16:35

Hoe oud zijn de bougies. Andere mogelijkheden zijn carterventilatie, lambda sondes voor kat,valse lucht.
Zijn nog al wat mogelijkheden

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”