Auto start slecht bij de eerste start van de dag

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Daniel1979

Auto start slecht bij de eerste start van de dag

Bericht door Daniel1979 » 10 feb 2020, 11:38

Beste mensen,

Mijn naam is Daniël en voor het eerst een probleem sinds ik lid ben. En bezit een e46 325i touring uit 2001.
Nu heb ik echter een probleem met mijn auto!
Het betreft het starten in de ochtend waarbij ik 2 x toe moet starten waarna hij deze pakt. En vervolgens de rest van de dag probleemloos start. Startmotor draait gewoon normaal rond. Bougies 6x NGK vervangen en benzine pomp slaat gewoon aan. Maar soms start hij ook in 1 keer aan. Ik weet niet waar ik het zoeken moet.

2e probleem is dat de auto wel eens af en toe wil uitvallen bij het achteruitparkeren Alsof hij geen toeren heeft of Vemogen dit doet hij ook wel eens bij het wegrijden in zijn 1 e versnelling dan moet ik flink wat gas geven waarbij omstanders mij wel eens aankijken 🙈
Toerental sensor is overigens rustig niet heen en weer !
Wie weet wat het kan zijn met mijn 1e en 2e probleem?
Ik twijfel aan mijn temperatuursensor op de slang nabij mij radiator? Waardoor hij niet goed start ivm met verkeerde een veel te lage temperatuur?

Ik zie uw reactie graag tegemoet

Mvg,

Daniel

ehombie

Re: Auto start slecht bij de eerste start van de dag

Bericht door ehombie » 10 feb 2020, 16:17

Temperatuursensor data uitlezen...dan weet je wat die aangeeft. Anders zie ik geen reden tot vervangen...(maar het kan...keus is aan jouw)

Ik denk dat je in de brandstofhoek moet zoeken.
Hoe wordt brandstof drukgeregeld (behouden) bij deze motor? En welke motortype is het?

Evt zou ik naar fueltrims gaan kijken....(maar dan wordt het allemaal moeilijk op afstand he tbegrijpen)

Gebruik newtis.info om het systeem te begrijpen en er is evt genoeg te vervangen...

Succes. Misschien heeft iemand anders nog tips...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

thijsvanzwam

Re: Auto start slecht bij de eerste start van de dag

Bericht door thijsvanzwam » 03 mar 2020, 19:05

Met ehombie eens, brandstofdruk kan heel goed dit soort storingen geven.
Hoe oud is het brandstof filter?
iets anders wat je ook even goed kan bekijken is of hij misschien ergens valse lucht aanzuigt, ook dat geeft vergelijkbare problemen...

mijn tips:

-beoordeel je brandstoffilter eens van buiten, als deze al oud is dan zie je dat ook wel aan de buitenkant.
-controleer eens of je ergens valse lucht aanzuigt, stationair her en der wat spuiten met remmenreiniger geeft soms al een goede indicatie
-slecht aanslaan kan duiden op een defect rakende nokkenassensor, deze staan ook niet bekend om hun lange levensduur...
-uitlezen, kijk eens of je opgeslagen storingen hebt

volgende stap is waarden uitlezen, brandstofdruk, lambda waarden, nokkenassensor, etc
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”