Auto schud bij stationair in Neutraal
Geplaatst: 29 apr 2020, 13:02
Goedemiddag,
Mijn E39 540i 2001 automaat schud met stationair toerental. Voelt alsof hij valse lucht aanzuigt. Je shaked echt een beetje heen en weer in je stoel, zou niet moeten met een V8! Dit doet hij alleen in neutraal.
Daarnaast, als ik afrem bij een stoplicht, lijkt de motor niet snel/goed genoeg te corrigeren terug naar stationair, maar schiet door naar 0rpm en valt bijna uit voordat deze terug schiet naar stationair, bijna alsof hij zich 'verslikt'. Met de airco aan en daardoor hoger toerental doet ie dit niet!
Voor de rest rijdt de auto echt als een zonnetje, start altijd overtuigend en is in alle toeren sterk.
Aangezien ik de wagen al een tijdje bezit is er het een en ander gedaan (o.a. hiervoor):
* Carter ventilatie is goed bevonden bij BMW specialist.
* Nokkenas sensoren zijn vervangen.
* Krukas sensor is vervangen
* Lamda sensoren zijn vervangen
* Inlaattraject is eraf geweest (valley pan cover vervangen) -> teruggeplaatst met volledig nieuwe seals rondom.
* Luchtmassa meter is 70dkm geleden vervangen en daarna nog eens schoongemaakt
* Gasklephuis is schoongemaakt
* 2x injector cleaner door de brandstof gedaan
* Nieuwe bougies, luchtfilter, brandstoffilter
* 8 nieuwe bobines
Tips?
Mijn E39 540i 2001 automaat schud met stationair toerental. Voelt alsof hij valse lucht aanzuigt. Je shaked echt een beetje heen en weer in je stoel, zou niet moeten met een V8! Dit doet hij alleen in neutraal.
Daarnaast, als ik afrem bij een stoplicht, lijkt de motor niet snel/goed genoeg te corrigeren terug naar stationair, maar schiet door naar 0rpm en valt bijna uit voordat deze terug schiet naar stationair, bijna alsof hij zich 'verslikt'. Met de airco aan en daardoor hoger toerental doet ie dit niet!
Voor de rest rijdt de auto echt als een zonnetje, start altijd overtuigend en is in alle toeren sterk.
Aangezien ik de wagen al een tijdje bezit is er het een en ander gedaan (o.a. hiervoor):
* Carter ventilatie is goed bevonden bij BMW specialist.
* Nokkenas sensoren zijn vervangen.
* Krukas sensor is vervangen
* Lamda sensoren zijn vervangen
* Inlaattraject is eraf geweest (valley pan cover vervangen) -> teruggeplaatst met volledig nieuwe seals rondom.
* Luchtmassa meter is 70dkm geleden vervangen en daarna nog eens schoongemaakt
* Gasklephuis is schoongemaakt
* 2x injector cleaner door de brandstof gedaan
* Nieuwe bougies, luchtfilter, brandstoffilter
* 8 nieuwe bobines
Tips?