Marbre - F20 116i 2015 en E91 320i 2006
Marbre - F20 116i 2015 en E91 320i 2006
Hallo, mijn naam is Marcel, ben woonachtig in de Achterhoek en ik ben in het bezit van een witte F20 116i (M Sport uitvoering) en een Arktik metallic E91 320i.
De (gechipte) Einser is voor het betere gooi en smijtwerk op de binnenwegen waar de Dreier bedoeld is als vervoer voor langere ritten en ritjes met de (oppas)honden naar het bos.
Ik heb de laatste maanden al heel veel gelezen op dit forum en ook al veel nuttige informatie gevonden die ik heb gebruikt om de E91 te kunnen modden tot wat hij nu is geworden. (De F20 had niet zoveel mods nodig.... )
En omdat jullie van foto's houden zijn er hier een paar.....
De Einser bij avondlicht.
En van achteren gezien.
De Dreier toen ik hem kocht...
En zoals hij nu is.
Ik zal voor de Dreier een showroom post openen waarin ik vertel wat er allemaal aan gedaan is.
Voor de Einser is dan niet zo spannend, naast het chippen heb ik er een M135i uitlaatdemper met bijbehorende diffusor op laten zetten en komende week wordt hij rondom voorzien van de M135i remmen en dat is het dan wel.
Tot zover mijn voorstelronde, ik zou zeggen tot schrijfs!
De (gechipte) Einser is voor het betere gooi en smijtwerk op de binnenwegen waar de Dreier bedoeld is als vervoer voor langere ritten en ritjes met de (oppas)honden naar het bos.
Ik heb de laatste maanden al heel veel gelezen op dit forum en ook al veel nuttige informatie gevonden die ik heb gebruikt om de E91 te kunnen modden tot wat hij nu is geworden. (De F20 had niet zoveel mods nodig.... )
En omdat jullie van foto's houden zijn er hier een paar.....
De Einser bij avondlicht.
En van achteren gezien.
De Dreier toen ik hem kocht...
En zoals hij nu is.
Ik zal voor de Dreier een showroom post openen waarin ik vertel wat er allemaal aan gedaan is.
Voor de Einser is dan niet zo spannend, naast het chippen heb ik er een M135i uitlaatdemper met bijbehorende diffusor op laten zetten en komende week wordt hij rondom voorzien van de M135i remmen en dat is het dan wel.
Tot zover mijn voorstelronde, ik zou zeggen tot schrijfs!
Re: Marbre - F20 116i 2015 en E91 320i 2006
Geen slechte garage hoor! Herkenbaar, ook hier een 3 en een 1. De 330d voor de lange stukken en de 118i voor de boodschappen. Beiden staan op een vernieuwd onderstel, waarbij de 330d ook nog eens op een Eibach onderstel en puike Michelin banden staat. De 118i is qua onderstel helemaal origineel en deze gaat door zijn lagere gewicht toch nog wat sneller de bocht door, ondanks de Toyo banden en het gebrek aan verlaging. Ook is de 118i nog wat stugger, mede daardoor is hij wat strakker denk ik.
Welkom hier in ieder geval! Hoeveel vermogen heeft jouw 1 nu?
Welkom hier in ieder geval! Hoeveel vermogen heeft jouw 1 nu?
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Van harte welkom op het forum Marcel!
Jammer dat de foto's niet direct meer te zien zijn, maar even 'openen in nieuw tabblad' laat wat mooie auto's zien.
Mooie complete Einser en net zoals Jeremy ook 2 BMW's, alleen hebben wij naast een E90 325i de voorganger van de Einser
Ik las overigens ergens iets over jouw beweegredenen voor het nemen van een E91 320i... maar ook met een 6-in-lijn kan je heerlijk (en vooral stil) 100 cruisen hoor
Jammer dat de foto's niet direct meer te zien zijn, maar even 'openen in nieuw tabblad' laat wat mooie auto's zien.
Mooie complete Einser en net zoals Jeremy ook 2 BMW's, alleen hebben wij naast een E90 325i de voorganger van de Einser
Ik las overigens ergens iets over jouw beweegredenen voor het nemen van een E91 320i... maar ook met een 6-in-lijn kan je heerlijk (en vooral stil) 100 cruisen hoor
- Edit:
- Tijdens het tikken van dit bericht zijn de foto's weer zichtbaar.
Welkom Marcel!
Prachtige wagens zijn het, maar dat hadden de mensen voor mij ook al gezegd volgensmij
Veel veilige kilometers gewenst!
Prachtige wagens zijn het, maar dat hadden de mensen voor mij ook al gezegd volgensmij
Veel veilige kilometers gewenst!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Dat zou zo'n 220 pk moeten zijn als ik de Chiptuner mag geloven.
Tja, ik was niet speciaal op zoek naar een 320i, maar ik liep tegen deze aan en voor de prijs die ze er voor vroegen kon ik hem niet laten staan.
Was ik echter een 325i of een 330i tegen het lijf gelopen dan was dat ook geen probleem geweest, ook al zijn de running costs dan wel wat hoger per maand.
Ben nu aan verzekering (Vol casco voor de Einser en Beperkt casco voor de Dreier) en wegenbelasting net geen € 200,- per maand kwijt en met een 6-in-lijn is dat toch wat meer, plus je hebt dan een hoger brandstof verbruik.
De Dreier haalt als ik op de snelweg rijd 1 op 14 en dat ga je met een 6-in-lijn niet halen.
Laatst gewijzigd door Robin op 19 okt 2020, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten samengevoegd
Reden: Berichten samengevoegd
Vraag me af of dat waar is, met dat verbruik op de snelweg. Zal wel iets uitmaken, maar niet bizar veel lijkt mij. Bovendien is het volgens mij zo dat het onderhoud aan de viercilinders vaak duurder is dan bij de zes-in-lijn motoren. Is overigens wat ik van verschillende garagisten hoor, dus of het in de praktijk zo is, dat weet ik niet. Weet wel dat ik aan de 318i die ik nu heb in anderhalf jaar tijd al bijna twee keer zo veel heb uitgegeven als aan de E39 528i die ik hiervoor had.
Met een N52 1 op 14 halen is een utopie. Max 1 op 12 en dat alleen als je enkel snelwegkilometers maakt. Met de N53 is het al minder moeilijk. Die is vanwege milieuproblematiek sowieso al zuiniger. Klinkt ook veel minder mooi als de N52. Maar... je leeft maar één keer, toch?
Je kunt het verbruik van onze 4-in-lijn en 6-in-lijn in mijn onderschrift zien. Scheelt bizar weinig. 1 kilometer meer per liter in het voordeel van de 4-in-lijn, maar dat voordeel weegt totaal niet op tegen de hoeveelheid rijplezier van de 6-in-lijn.
Keuzes zijn inderdaad persoonlijk en wij zijn iets duurder (€270,-) uit per maand, maar dat zal grotendeels door de verzekering komen. Beiden Volledig Casco bij BMW (Top Cover).
Je kunt het verbruik van onze 4-in-lijn en 6-in-lijn in mijn onderschrift zien. Scheelt bizar weinig. 1 kilometer meer per liter in het voordeel van de 4-in-lijn, maar dat voordeel weegt totaal niet op tegen de hoeveelheid rijplezier van de 6-in-lijn.
Keuzes zijn inderdaad persoonlijk en wij zijn iets duurder (€270,-) uit per maand, maar dat zal grotendeels door de verzekering komen. Beiden Volledig Casco bij BMW (Top Cover).
Precies Edward, maar goed. Ligt uiteraard ook aan je rijstijl. Als je ‘t beestje continu op z’n staart trapt, schiet je verbruik uiteraard ook enorm omhoog.
Buiten dat, een BMW is een BMW. Ze rijden over het algemeen allemaal errug goed.
Buiten dat, een BMW is een BMW. Ze rijden over het algemeen allemaal errug goed.
Volgens Aron Gijsbertsen zijn de 320i blokken het minst onderhoudsgevoelig, wat dan ook de reden is dat zijn uitleenauto's allemaal 320i 'tjes zijn.
Wat ik weet, is dat ik deze auto gekocht heb om er als daily driver mee te rijden, maar dan wel met een beetje leuke uitstraling.
En met een kilometrage van rond de 10.000 per jaar maak ik me niet al te druk om onderhoud.
Laatst gewijzigd door Marbre op 19 okt 2020, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik een 6-in-lijn heb ga ik zeker weten makkelijker het gaspedaal intrappen, maar als ik dat zou willen kocht ik iets anders.
Ik had bijna een V8 gekocht (E60 545i) maar doordat de verkoper volop moeilijk deed is dat uiteindelijk niet door gegaan.
Nu ben ik ergens wel blij dat het zo gelopen is want als ik de snelweg opga in Nederland erger ik me de hele tijd kapot aan dat getrut met 100km/h.
Gelukkig woon ik op een paar kilometer van de Duitse A3 en iets verder van de A31 waar je nog wel gewoon gas kan geven, dus daar ga ik regelmatig even stoom afblazen.
Overigens heb ik in het verleden al meerdere snelle tot zeer snelle auto's gehad, dus daarom is de noodzaak om er weer een te hebben niet zo groot meer......'YOLO' en 'Been there, done that' zal ik maar zeggen.
Mijn rijstijl is vrij rustig. BMW onwaardig zou je bijna kunnen zeggen... schijt aan. Ik rij ook keurig (zoals het hoort en onverwacht volgens sommigen) op de cruise control 60 over de Miltseweg en die kent Marcel wel
Oh, daar heb ik een ACC-retrofit voor gekocht. Adaptieve Cruise Control. Heerlijk straks.
Stoom afblazen... beter om dat stoom juist te voorkomen en gewoon genieten, zeker in de Achterhoek. Ik pak meestal oprit Rees richting Oberhausen, de A2, daarna A31 tot afrit Borken en dan lekker rustig binnendoor uitrijden richting de grens. Maar toch veel meer plezier in de Eifel... iedereen kan snel rechtdoor rijden.
Ik wil het zeker geen noodzaak noemen... maar ik deed mijn werk liever in een BMW 5 of 7 Serie dan in een E of S Klasse. En dat is niet om te gaan verpissen, maar de BMW's hadden toch meer een mix van cachet en sportiviteit.
Was deze zomer dik tevreden over m'n N52 530i, roadtripje Oostenrijk, 2850km, de begrenzer in gereden in Duitsland, op de autobahn gewoon flink doorgestampt, aantal bergroutes gedaan in Oostenrijk. Gewoon echt goed het gas erop gehad, dan merk je trouwens ook waar zo'n 5 serie voor gemaakt is. Op de meeste plekken heb je natuurlijk wél een limiet, dus daar gewoon aan gehouden, maar zeker niet eronder.
Verbruik, 1 op 11, dikke vette prima.
Verbruik, 1 op 11, dikke vette prima.
E46 320i: 2018 - 2019
E60 530i: 2019 - heden
E60 530i: 2019 - heden
Herkenbaar Arjen...
Oudje en dit jaar ging helaas niet door.
Oudje en dit jaar ging helaas niet door.
Ja, de Miltseweg is mij zeker niet onbekend.....tot aan de zwembadenboer geef ik nog wel eens gas, daarna doe ik rustig aan want rechtdoor en omgekeerd alles net andersom.Edward schreef: ↑19 okt 2020, 18:52 Mijn rijstijl is vrij rustig. BMW onwaardig zou je bijna kunnen zeggen... schijt aan. Ik rij ook keurig (zoals het hoort en onverwacht volgens sommigen) op de cruise control 60 over de Miltseweg en die kent Marcel wel
Stoom afblazen... beter om dat stoom juist te voorkomen en gewoon genieten, zeker in de Achterhoek. Ik pak meestal oprit Rees richting Oberhausen, de A2, daarna A31 tot afrit Borken en dan lekker rustig binnendoor uitrijden richting de grens. Maar toch veel meer plezier in de Eifel... iedereen kan snel rechtdoor rijden.
Ik wil het zeker geen noodzaak noemen... maar ik deed mijn werk liever in een BMW 5 of 7 Serie dan in een E of S Klasse. En dat is niet om te gaan verpissen, maar de BMW's hadden toch meer een mix van cachet en sportiviteit.
Stoom afblazen doe ik als ik terug kom over de A12 van Utrecht of Den Haag....dan mogen ze altijd even volop draven, ook al is de weg daar niet zo heel best, tot aan Emmerich-Ost of Rees al naar gelang mijn pet staat.
Voor mij is het een hele andere mix waar gewoon geen Mercedes in voorkomt.....wel BMW, Audi's, Porsches en een Lancia Delta Integrale EVO1 Martini5.
Woon zelf ook 5 - 10 minuten van de Duitse grens af. Stoom afblazen lukt mij ook redelijk goed, zelfs met een E46 318i.
@Edward vind BMW onwaardig zo’n laffe term. Maakt niet uit hoe je er in rijdt, als je maar plezier hebt